ארה"ב: בוטלה תביעת מפוטרי טוויטר שדרשו ממאסק חצי מיליארד ד'

התביעה נגד הבעלים הנוכחי של X ('טוויטר' בעבר) נדחתה ● אלפי התובעים, שפוטרו מהחברה בידי היזם כשהשתלט עליה, טענו שסירב לשלם להם פיצוים שהצטברו ללפחות 500 מיליון ד', אבל השופטת לא קיבלה את גרסתם

נדחתה תביעת פיצויי פיטורים כבדה נגדו. היזם אילון מאסק, כפי שהגיע למטה טוויטר מיד אחרי רכישתה, כאומר Let that sink in.

אם הפסד פוטנציאלי של כ-חצי מיליארד דולר הטריד אותו – המולטי-מיליארדר אילון מאסק יכול לנשום לרווחה. תביעה שהגישו נגדו עובדי טוויטר שפוטרו בידיו כשהשתלט על החברה, נדחתה על ידי בית המשפט בארה"ב.

כזכור, מאסק סילק רבים מעובדי טוויטר מעבודתם במהלך של פיטורים המוניים שביצע ב-2022 וב-2023, כצעד נלווה לרכישת החברה ב-44 מיליארד דולר, באוקטובר 2022. בתביעה המדוברת לקחו חלק 6,000 מהעובדים הללו, משמע מרביתם, שטענו כי הבעלים החדש התנער מהבטחות שניתנו להם ולא סיפק את הפיצויים וההטבות שהובטחו להם עקב הפסקת עבודתם בחברה.

מדוע נדחתה התביעה?

הייתה בצד של מאסק. השופטת המחוזית של ארה"ב, טרינה תומפסון.

הייתה בצד של מאסק. השופטת המחוזית של ארה"ב, טרינה תומפסון. צילום: אתר בית המשפט במחוז הצפון של קליפורניה

התביעה המדוברת, שאותה דחתה כעת השופטת המחוזית של ארה"ב, טרינה תומפסון, התרכזה בעניין חוק הבטחת הכנסה לגמלאות עובדים (ERISA). התובעים, ובראשם מנהלי טוויטר לשעבר קורטני מקמיליאן ורונלד קופר, טענו כי על פי תוכנית הפיצויים הקיימת של טוויטר, הם זכאים לקבל חבילות פיצויים נדיבות יותר ממה שהציעה להם X Corp – שם החברה כיום כשהיא בבעלותו של מאסק.

אלא שהשופטת תומפסון לא הסכימה עם טענת התובעים. היא קבעה כי חוק ERISA לא חל במקרה זה, משום של-X Corp לא הייתה "תוכנית מנהלית מתמשכת" שתוכננה לאחר הרכישה. המשמעות היא ש-X Corp לא הייתה מחויבת לבחון תביעות בנפרד, או להציע הטבות (כמו ביטוח בריאות), על פי תוכנית הפיצויים הישנה והמקורית של טוויטר מהימים שלפני עידן מאסק.

מאסק גונן בזמנו על הפיטורים ההמוניים שביצע וטען שהם מחויבי המציאות,] בשל צורך דחוף לצמצום עלויות, כדי להציל את טוויטר מצרות כלכליות. עם זאת, על פי הדיווחים החברה המשיכה להיאבק כלכלית גם לאחר החלפת הבעלים, וספגה הפסדים משמעותיים גם ברבעון הראשון של 2023, וזאת לאחר שהרוכש התזזיתי שלה כיווץ את מצבת העובדים בעשרות אחזים.

נזכיר כי מיד לאחר הרכישה מאסק צמצם את מספר המועסקים בחברה לכ-1,500 בלבד, מכ-8,000 שהועסקו בה לפני ההשתלטות.

עוד תביעות על הפרק

יצוין כי למרות הניצחון בינתיים במקרה זה, מאסק עומד בפני עוד כמה אתגרים משפטיים אחרים הקשורים לרכישת טוויטר ולפיטורים שביצע לאחר מכן. לפיכך מדובר רק בסגירת פרק אחד בסאגת הסכסוכים המשפטיים המתמשכת סביב ההשתלטותו על טוויטר ומהלכיו לאחר מכן.

התביעה הבולטת ביותר כנגד מאסק בעניין זה הוגשה מוקדם יותר השנה בידי קבוצת בכירים לשעבר בטוויטר, בכללם המנכ"ל לשעבר, פרג אגרוואל, סמנכ"ל הכספים לשעבר, נד סגל, סמנכ"לית המשפטים הראשית לשעבר, ויג'איה גאדה, והיועץ הכללי לתחומי המשפט, שון אדג'ט, שפוטר אף הוא. הבכירים הללו תבעו יחד מ-X ומאסק פיצויי פיטורים בסך 128 מיליון דולר.

לדברי התובעים – שהגישו את עתירתם לבית המשפט בסן פרנסיסקו, ארה"ב, במרץ השנה – הם פוטרו ללא סיבה והצדקה ב-2022, באותו היום שבו מאסק השלים את רכישת החברה. התביעה גורסת כי כיוון שמאסק לא רצה לשלם את פיצויי הפיטורים שלהם, הוא "המציא סיבות מזויפות, ומינה (במקומם – ג"פ) עובדים מהחברות השונות שלו, כדי לקיים את החלטתו". התביעה מאשימה את מאסק בהפרת חוזי העבודה של מגישיה, ובכך שלאחר רכישת פלטפורמת המדיה החברתית וההשתלטות שלו עליה, מאסק לא פיצה כראוי את מי שניהלו את השירות לפניו.

בנוסף תלויה ועומדת גם תביעה של בעלי מניות נגד מאסק, הטוענים כי הוא הפר את תקנות ה-SEC על ידי עיכוב החשיפה של רכישת המניות שלו בטוויטר.

דחיית התביעה המסוימת כעת היא אמנם על תקן ניצחון עבור מאסק, אבל אינה מסמנת דבר לגבי תוצאות המאבקים המשפטיים הבאים שנכונו ליזם הטק סביב ההשתלטותו על טוויטר. ניאלץ להמתין ולראות מה יחשוב בית המשפט גם בנוגע למאבקים אלו.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים