"הדיגיטל – הדבק המחבר יכולות מבצעיות בצבאות"

"הוא זה שמאפשר לצבאות מודרניים לפעול באופן מבצעי, נכון ומדויק יותר; הוא יכול להפעיל את הכול, לאגד את הנתונים ולהביאם ללחימה", אמר אל''מ (מיל') אסף נבות, מוביל החטיבה הביטחונית ב-Commit

אל''מ (מיל') אסף נבות, מוביל החטיבה הביטחונית ב-Commit.

"קיים פער בין היקף וקצב ההתקדמות של המציאות והתהליכים בה לבין זה של הדיגיטל, שעושה זאת במהירות גדולה יותר ובקבועי זמן קצרים יותר. הדיגיטל הוא הדבק המחבר בין יכולות שונות והוא זה שמאפשר לצבאות מודרניים לפעול באופן מבצעי, נכון ומדויק יותר. לצד היותו מחבר, הדיגיטל הוא בעל יכולת להפעיל את הכול, לאגד את הנתונים ולהביא אותם ללחימה", כך אמר אל"מ (מיל') אסף נבות, מוביל החטיבה הביטחונית ב-Commit.

נבות דיבר בכנס התקשוב הצבאי IT for IDF 2024 של אנשים ומחשבים, שנערך אתמול (ד') במרכז האירועים והכנסים לאגו בראשון לציון, בהשתתפות מאות מהמגזר הביטחוני נערך ובהנחיית סא"ל (מיל') אודי קאוף, יו"ר ועדת התוכן של הכנס.

אל"מ (מיל') נבות, ששירת במערך התקשוב של צה"ל במשך שלושה עשורים, אמר כי "ככל ארגון, גם צבאות ניצבים מול כמה אתגרים: הימצאות מערכות לגאסי ישנות; מערכות רבות בעלות רוחב סרט צר, ולכן הן לא יכולות להכיל כמויות מידע גדולות; איך להוריד את ה-'שכל' מהענן לקרקע; כיצד לשנע לכוחות הלוחמים רק את המידע הרלוונטי עבורם; וכן הצורך להיערך להופעת הבינה המלאכותית היוצרת ולראות כיצד הטמעתה תסייע לארגון. יש לוודא שהכוחות מקבלים תמונת מצב מדויקת – על עצמם ועל האויב. מערכות הקשר שלהם נדרשות להיות מתקדמות ובעלות יכולת לעבוד בסביבה מבוזרת. כמו כן, יש להתמודד עם הצורך בחוסן, עם מערכות תוכנה מונוליטיות".

"פלטפורמה שמביאה את העוצמה אל הסביבה הטקטית"

לדבריו, "כדי להצליח במימוש השינוי, הצבא נדרש לפלטפורמה שמביאה את העוצמה, העושר והנתונים הרלוונטיים אל הסביבה הטקטית – לטובת התנהלות חכמה, מדויקת ויעילה יותר. פיתחנו את קומקס (Commx), שמאפשרת צ'ט בין הגופים הצבאיים ומשלבת מסרים קוליים, טקסטואליים ומידע וידיאו – לטובת הגורמים בשדה הקרב. האתגר הוא לאפשר לכוחות האוויר, הים והיבשה לעבוד יחד בזמן אמת בשדה הקרב. לכל אחד יש מכשיר קשר משלו, יישום מבצעי משלו, נתב ורשת משלו ושפה משלו. אנחנו יודעים לחבר את כל הגורמים, מקצה לקצה, כך שיוכלו לשתף ביניהם מידע בזמן אמת, לעבד אותו תוך כדי תנועה ולנהל עליו שיח מבצעי. כך, בעזרת נתב טקטי, אנחנו מאפשרים קישוריות בין כל סוגי המכשירים והתווכים: סלולר, לוויין ורדיו".

"יחד עם יכולות AI שמשמשות לאיסוף, טיפול וניתוח המידע, אנחנו מספקים לצבאות תשתית דיגיטל נכונה, עם קישוריות ויכולת עבודה רב זרועית באופן מסונכרן ומאובטח. כך הקסם מתחיל לקרות ומתקבל פתרון דיגיטלי ומוגן, שמספק לגורמים השונים באותם צבאות מידע שרלוונטי עבורם. הפתרון נמצא בשימוש של כמה צבאות בעולם", סיכם נבות.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים