הכירו: קומנדו המילואים החדש של לוטם וממר"ם

 "השביעית" היא יחידת מילואים חדשה של לוטם וממר"ם, שבראשה יעמוד סא"ל (מיל') יוסי מלמד ● המניע להקמה: ההבנה, שאנשי המילואים יכולים לייצר השפעה דרמטית יותר - בשגרה ובחירום - על היחידות הטכנולוגיות בלוטם

סא"ל (מיל') יוסי מלמד. יעמוד בראש יחידת "השביעית" – יחידת מילואים חדשה של לוטם וממר"ם

בחודש מרץ השנה פרסמנו כי החלו ההליכים להקמת "השביעית" – יחידת מילואים חדשה של לוטם וממר"ם. מפקד היחידה יהיה סא"ל (מיל') יוסי מלמד.

מלמד חשף פרטים על היחידה בראשה יעמוד. הוא דיבר בכנס התקשוב הצבאי IT for IDF 2024. הכנס, בהפקת אנשים ומחשבים ובהשתתפות מאות מהמגזר הביטחוני, נערך בשבוע שעבר (ד') במתחם האירועים והכנסים לאגו בראשון לציון. את הכנס הנחה סא"ל (מיל') אודי קאוף, יו"ר ועדת התוכן של הכנס.

לדברי מלמד, "המניע להקמת היחידה, השביעית במספרה בתוך יחידת לוטם שבאגף התקשוב וההגנה בסייבר, הוא ההבנה, שאנשי המילואים יכולים לייצר השפעה דרמטית יותר – בשגרה ובחירום – על היחידות הטכנולוגיות בלוטם וכך לתרום באופן משמעותי יותר. ראינו זאת לאחר ה-7 באוקטובר, כאשר היו עשרות פניות של אנשי מילואים, מ-ממר"ם ומגופים נוספים –  שביקשו להשתלב במערכי הפיתוח השונים".

"ככל שאנשי הפיתוח מתבגרים, הידע והניסיון שלהם גדלים באופן דרמטי", אמר מלמד, "מצב זה שונה מחברינו הלוחמים, אשר בגיל 46 מקבלים פטור מתוך הנחה כי בהיבט הפיזי הם עברו את השיא. לעומתם, בגיל זה, אנו, אנשי ה-IT – דווקא כן בשיא".

"לצד נכונות מהותית של אנשים לבוא להתנדב ולעזור", ציין סא"ל (מיל') מלמד, "ראינו ערך מוסף בניסיון אזרחי של האנשים, חלקם טאלנטים בגוגל, או במיקרוסופט, למשל, חלקם מנהלי פיתוח בחברות גדולות והם עוסקים בעבודתם בטכנולוגיות החדשות ביותר".

לדברי מלמד, "עבודה משולבת של טאלנטים מהשביעית עם מפתחים ביחידות הסדירות של לוטם – תתרום לפיתוח המקצועי, לקצב הפיתוח ואפילו לדבקות במשימה. כל זאת, ברמות שלא ראינו".

"היחידה הזו – היא יחידת קומנדו", קבע מלמד, "משרתים בה הטובים ביותר, ואנחנו ניכנס ונצא כמו קומנדו לאירועים דרמטיים שנידרש אליהם. ננצח כל אתגר טכנולוגי שיוטל עלינו, כי אין לנו שום אופציה אחרת. היחידה מהווה הרחבה למרכזים וליחידות של לוט"ם בשגרה ובחירום. לא רק בוגרי היחידה גויסו אליה: לצידם הושמו לוחמים בעלי ידע טכנולוגי, שלא יכלו לעשות שירות מילואים קרבי, וכן אנשי מקצוע אזרחיים נוספים, אשר רצו גם הם לסייע".

מלמד ציין כי "כך, 'השביעית' תהיה הגוף המניע בזמן מלחמה לחיבור אפקטיבי של אנשי המילואים למערכת מצד אחד וחיבור נכון וחכם של היחידות בלוטם לאקו-סיסטם האזרחי, מצד שני. החיבור בין עמותת בוגרי ממר"ם, שאני עומד בראשה בשנים האחרונות, לבין יחידת לוטם ויחידות המשנה שלה הוא חיבור אסטרטגי, אשר הולך ומתחזק עם השנים".

לדבריו, "שאבנו השראה מגדודי המילואים, כמו גם ממתודולוגיות העבודה של יחידות מיוחדות בצה"ל, כמו סיירת מטכ"ל ושייטת 13. נתאים את המענה לצרכים, לדרישות שיגיעו וכן לאופי של היחידה שלנו, אשר חוגגת בימים אלו 65 שנים להקמתה".

"זה שנים", סיכם סא"ל (מיל') מלמד, "שממר"ם וכל יחידות המחשב בלוטם עשו דברים שלא ייאמנו בעולם המחשוב. הדבר נכון גם במלחמת 'חרבות ברזל'. נערכו פרויקטים בסדרי גודל משמעותיים – ובמהירות. הקמת הקומנדו הטכנולוגי תעצים עוד יותר את העשייה בדיגיטל ובדאטה. ועם האוכל – יבוא התיאבון".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים