כיצד הגיבו מנהיגי טק אמריקנים על ניסיון ההתנקשות בטראמפ?

"אני תומך לחלוטין בנשיא טראמפ ומקווה להחלמתו המהירה", צייץ אילון מאסק ב-X ● מאסק שיתף סרטון עם תיעוד האירוע ותמונה של טראמפ אחריו, כשעל פניו דם ואגרופו מורם באוויר, ותבע מראש ה-CIA לקחת אחריות

הביע תמיכה בטראמפ עקב ניסיון ההתנקשות. אילון מאסק.

ניסיון ההתנקשות בנשיא לשעבר, והמועמד הנוכחי לנשיאות מטעם הרפובליקנים, דונלד טראמפ, מאמש (א') טלטל כמובן את האמריקנים והעולם. התקרית, שהתרחשה באירוע בחירות בפנסילבניה, הובילה לא רק לדרמה בזירה הפוליטית של ארצות הברית, אלא עוררה גם תגובות מהירות מדמויות בולטות במגזרים שונים, כולל בתחום ההיי-טק.

הקולות שהגיעו מכיוון עמק הסיליקון ומחוצה לו באו לידי ביטוי ברשתות החברתיות, שם הביעו כמה מהבכירים את מחשבותיהם ותחושותיהם בנוגע לתקרית החמורה.

אספנו כמה קולות מייצגים של חלק מבכירי הטכנולוגיה מאמריקה, וכמובן שאי אפשר בלי קולו העז של אילון מאסק, הידוע בהתבטאויותיו הפרובוקטיביות לרוב, ואשר גם מזוהה, לפחות על פניו, עם הצד הימני של המפה הפוליטית האמריקנית. 

מאסק, הבעלים של X, העלה זמן קצר לאחר שפרסמו החדשות על ניסיון ההתנקשות ציוץ ובו תמונת טראמפ לאחר ניסיון ההתנקשות, בה מופיע הנשיא לשעבר כשפניו מעוטרים בדם ואגרופו מונף אל על. מאסק, שהוא גם מנכ"ל SpaceX, טסלה, וחברות אחרות, צייץ בצמוד לתמונה: "אני תומך לחלוטין בנשיא טראמפ ומקווה להחלמתו המהירה".

היזם התזזיתי, שככל הנראה היה נסער במיוחד מהאירועים, המשיך עם ציוץ נוסף, בו עד ראייה המספר על החוויה וטוען כי שירותי הביטחון לא התייחסו להתרעות שיש יורה על הגג, וכתב כתגובה: "ראש השירות החשאי ומי שהיה אחראי על מקרה האבטחה הזה צריכים להתפטר".

מעט מאוחר יותר המשיך מאסק את הקו הביקורתי, ואפילו הקונספירטיבי, וכתב בתגובה לציוץ שתהה כיצד צלף עם רובה הורשה להגיע לגג הסמוך למקום הנאום של טראמפ, כי מדובר ב-"חוסר יכולת קיצוני, או שזה היה מכוון. כך או כך, הנהגת ה-SS חייבת להתפטר".

מאסק גם שיתף ציוץ אחר שתהה מדוע האזור לא אובטח כראוי, בצירוף הקביעה: "בדיוק".

בשלב מסוים השווה מאסק את טראמפ לנשיא אמריקני אחר, בפוסט בו כתב: "הפעם האחרונה שלאמריקה היה מועמד כל כך קשוח היה תיאודור רוזוולט".

תגובת מארק צוקרברג על ניסיון ההתנקשות בטראמפ.

תגובת מארק צוקרברג על ניסיון ההתנקשות בטראמפ. צילום: לכידת מסך מת'רדס

צוקרברג, קוק, בזוס ואחרים – אמפטיים ומגנים את האלימות

מנהיגי טק אחרים היו יותר סולידיים ומאופקים בתגובותיהם.

כך למשל, מארק צוקרברג, מייסד ומנכ"ל מטא, בחר בפלטפורמת המדיה החברתית בת השנה שבבעלותו, ת'רדס, כמקום להתבטא בו עקב האירועים. בפוסט שהעלה אליה במהלך הלילה כתב 'צוק': "מתפלל להחלמה מהירה לנשיא טראמפ. זה יום כל כך עצוב למדינה שלנו. אלימות פוליטית מערערת את הדמוקרטיה ותמיד יש לגנותה". 

טים קוק, מנכ"ל אפל, שיתף סנטימנט דומה ב-X בה העלה ציוץ שאמר: "אני מתפלל להחלמתו המהירה של הנשיא טראמפ. המחשבות שלי איתו, עם שאר הקורבנות ועם משפחת טראמפ. אני מגנה בתוקף את האלימות הזו".

סונדאר פיצ'אי, מנכ"ל גוגל וחברת האם שלה אלפבית, הביע גם הוא את דאגתו לשלום טראמפ וכתב: "אני מאחל לנשיא טראמפ החלמה מהירה. אני בהלם מהירי של היום ואובדן החיים. אלימות פוליטית היא בלתי נסבלת וכולנו חייבים להתאחד כדי להתנגד לה בתוקף".

סטיה נאדלה, מנכ"ל מיקרוסופט, פרסם גם הוא ציוץ ובו ציין כי: "פשוט אין מקום לשום סוג של אלימות בחברה שלנו. איחולי החלמה מהירה לנשיא טראמפ ולכל מי שהושפע מהאירוע הנורא של היום".

מארק בניוף, מנכ"ל סיילספורס, פרסם ב-X: "החלמה מלאה ומהירה לנשיא טראמפ. ירפא גופו, נפשו תרגע ותנחם נפשו. יתברך בכוח ובאומץ, ויחזור לבריאות במהרה. אין מקום במדינה שלנו לאלימות פוליטית." וקינח את תגובתו בסמלים של דגל ארה"ב ולב.

ג'ף בזוס, מייסד ויו"ר אמזון, צייץ גם הוא ב-X: "הנשיא לשעבר שלנו הראה הלילה חסד ואומץ עצומים תחת אש, תרתי משמע. כל כך אסיר תודה על שלומו וכל כך עצוב עבור הקורבנות ומשפחותיהם". בזוס היה היחיד מבין אילי הטק שהתייחס אל טראמפ בכינוי 'הנשיא לשעבר' ולא רק כ'נשיא', כפי שמקובל ועשו האחרים.

האירוע הדרמטי הביא אמנם לשלל תגובות של מנהלי הטכנולוגיה המובילים, אבל ניכר היה כי כל המגיבים מגזרת הטק ייחלו להחלמתו ובריאותו של טראמפ, ואף הביעו קריאה קולקטיבית לאחדות ואי אלימות, מלבד מאסק.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים