עד כמה תורמת AI יוצרת ליצירתיות בכתיבה?

ניסוי חדש מעיד על הגבולות של יצירתיות בכתיבה בעזרת בינה מלאכותית יוצרת

כמה היא תורמת ליצירתיות בכתיבה? ChatGPT

חוקרים בוחנים את ההשלכות של AI יוצרת, כולל האם הטכנולוגיה המתקדמת באמת תגרום לבני אדם להיות יצירתיים יותר – או תצמצם את השקפותינו.

המחקר החדש, שפורסם ב-Science Advances על ידי שני חוקרים מאוניברסיטת קולג' לונדון ואוניברסיטת אקסטר, בדק מאות סיפורים קצרים שנוצרו אך ורק על ידי בני אדם מול אלו שנוצרו בעזרת ה-AI היוצרת של ChatGPT. לקבוצה אחת של כותבים הייתה גישה אך ורק לרעיונות משלהם, קבוצה שנייה יכלה לבקש מ-ChatGPT רעיון אחד לסיפור, והשלישית יכלה לעבוד עם קבוצה של חמש הנחיות שנעשו על ידי ChatGPT. הסיפורים דורגו לפי "חידוש, שימושיות (כלומר סבירות לפרסום) והנאה רגשית".

"התוצאות הצביעו על עלייה ביצירתיות אינדיווידואלית תוך סיכון לאובדן חידוש קולקטיבי", נכתב במחקר. "הדינמיקה הזאת מזכירה דילמה חברתית: עם בינה מלאכותית יוצרת, מצבם של סופרים באופן אינדיווידואלי טוב יותר, אבל ביחד נוצר היקף מצומצם יותר של תוכן חדשני".

המשתתפים נמדדו ביצירתיות שלהם לפני הכתיבה, עם משימת הפקת מילים נפוצה הבונה סטנדרט של יצירתיות בקרב המשיבים. אלה שדורגו נמוך יותר במבחני פרוקסי יצירתיים אלה קיבלו ציונים טובים יותר בכתיבה האישית שלהם, כאשר ניתנה להם גישה לרעיונות שנוצרו על ידי בינה מלאכותית. אבל עבור אלה עם ציוני יצירתיות גבוהים לפני מבחן הכתיבה – לרעיונות בינה מלאכותית הייתה תועלת קטנה או בכלל לא על דירוג הסיפורים שלהם.

בנוסף, מאגר הסיפורים שנעזרו בהנחיות שנוצרו על ידי בינה מלאכותית נחשבו כפחות מגוונים והציגו מאפייני כתיבה פחות ייחודיים, מה שמרמז על גבולות היכולת ההמצאתית של ChatGPT.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים