סופטבנק רכשה את גרפקור – המפתחת שבבי AI

התאגיד היפני, שבעלותו חברת השבבים הבריטית Arm, רכש את בית השבבים הנוסף, גם הוא מהממלכה המאוחדת, תמורת סכום שלא נחשף, אך עומד כנראה על חצי מיליאד ד' ● הנרכשת נחשבה בעברה כמקור איום על אנבידיה

רכשה את גרפקור. סופטבנק.

סופטבנק (SoftBank), חברת ההשקעות היפנית הענקית, הודיעה באחרונה כי היא רכשה את גרפקור (Graphcore) סטארט-אפ בתחום המוליכים למחצה מבריטניה.

זוהי מפתחת השבבים השנייה מהאי הבריטי שסופטבנק מוסיפה לשורת הרכישות שלה, כשהראשונה היא כמובן Arm.

שתי החברות לא פרסמו את סכום העסקה, אך ככל הידוע מדובר בסכום של כ-500 מיליון דולר. סכום זה נמוך במידה די משמעותית מהסכומים שגייסה גראפקור ממשקיעים, שעומד לפי ההערכות על כ-700 מיליון דולר.

הנרכשת – חברה שנאבקה על קיומה

לפי ההערכה, הרכישה מגיעה על רקע הרצון של סופטבנק לחזק את האחזקות שלה בשוק הבינה המלאכותית הלוהט, ובעיקר בתחום של בינה מלאכותית כללית (AGI). גראפקור, שהוקמה ב-2016, הוערכה בשיאה ב-2020 בשווי של 2.8 מיליארד דולר, עם הרבה ציפיות כי תצליח לספק תחרות אמיתית לאנבידיה.

בפועל, למרות ההערכות המוקדמות הסטארט-אפ לא הצליח להתרומם ולקדם את שבב הבינה המלאכותית שלו שכונה Colossus.

ב-2022 דיווחה החברה על הכנסות בגובה של 2.7 מיליון דולר בלבד – ירידה של יותר מ-46% בשנה לפני ההוצאות התפעוליות, שהיו בגובה של 206.8 מיליון דולר. גראפקור גם עברה גל פיטורים גדול יחסית, ולמעשה נאבקה על קיומה.

החברה החדשה של סופטבנק, כמו רוב חברות הטכנולוגיה שתחת שליטה, תמשיך לפעול באופן עצמאי כחברה בת, וכמו חברתה החדשה Arm היא תישאר בבריטניה. נייג'ל טון, אחד ממייסדיה, ימשיך לשמש כמנכ"לה. עדיין לא ברור אם מעבר לשמירת צוות הניהול, סופטבנק תשאיר גם את רוב מצבת העובדים על כנה.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים