מנהלים מודאגים: חוסר משווע בעובדים מיומנים ב-AI וסייבר

סקר שנתי חדש העלה כי המחסור בעובדים בתחומים אלו הוא החמור ביותר בתחום הטק ● עוד נמצא כי 42% מהנשאלים יחפשו הסמכה עתידית בסייבר, ו-35% אמרו שה-AI יהיה במוקד התמחותם בהמשך הדרך

מחסור במומחים בתחומים אלו בחברות. AI וסייבר.

מחסור בעובדים מיומנים היווה תמיד עניין טורד במגזר הטכנולוגי, אולם מחקר חדש מעלה כי המחסור בעובדים.ות בעלי מיומנויות בבינה מלאכותית וסייבר מציף נקודה כאובה במיוחד.

הסקר השנתי אותו עורך האתר Computer Weekly/TechTarget IT העלה כי מבין כלל המחסור בכוח אדם מקצועי בענף, המחסור בבעלי כישורים בתחומי סייבר ובינה מלאכותית – נמצא בראש הרשימה.

כמעט 40% מעובדי ה-IT בארגונים באירופה אמרו שחוסר במיומנויות AI מהווה בעיה, ו-37% אמרו כי הבעיה נוגעת למחסור בעובדי הגנת סייבר. 8% ציינו שאין להם כל מחסור בעובדים בעלי מיומנויות.

הנתון מהדהד לממצא אחר מהמחקר, לפיו 42% מהנשאלים אמרו שאחת ההסמכות הבאות שהם יחפשו תהיה בתחום הסייבר, בעוד 35% אמרו שה-AI יהיה במוקד שלהם.

בינה מלאכותית: משמשת כדי לענות על מצוקת המחסור בכוח אדם

באופן מעט אבסורדי, מסתבר מהמחקר כי בממוצע ארבע מתוך 10 חברות שוקלות להסתייע בבינה מלאכותית על מנת להתמודד עם אתגרים אלה, ו-17% מהן כבר עושות שימוש בבינה מלאכותית כדי לענות למצוקת המחסור בכוח אדם בעל מיומנויות אצלם.

מומחים ציינו כי "הצלחה ארוכת טווח בכל אסטרטגיית בינה מלאכותית תיקבע על פי מידת היכולות של העובדים בתחומי מפתח – כמו מדעי נתונים, למידת מכונה וניתוח מתקדם".

עורכי המחקר ציינו כי "כל עובד IT, בכל ארגון, מגזר וגודל, צריך לעבור הכשרה בתחום הבינה המלאכותית היוצרת, כדי לתרום להיבטים העסקיים בארגון. המענה למחסור הניכר בעובדי IT באירופה הוא צמצום הפער בידע בתחום GenAI. זו אינה אפשרות – אלא כורח המציאות".

השכר הממוצע של עובד.ת בצוות IT באירופה עומד על 56,242 יורו בשנה, בעוד שעובדי IT בכירים, בדרג סמנכ"ל, או חבר הנהלה – מקבלים בממוצע משכורת שנתית של 226,429 יורו.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים