מיקרוסופט ואפל ביטלו את נציגותן במועצת המנהלים של OpenAI

מיקרוסופט נימקה את החלטתה בכך שזה כבר לא נחוץ, ואפל לא הגיבה לידיעה

נתבעה גם היא על ידי יוצרי תוכן. המתחרה המובילה בתחום, OpenAI.

מיקרוסופט ביטלה את מושב המשקיף שלה במועצת המנהלים של OpenAI, כנראה על רקע הבדיקה הרגולטורית הצפויה לה על השקעותיה ביצרנית ChatGPT ובסטארט-אפים אחרים של AI. אפל, שהייתה גם צפויה לקבל מושב משקיף במועצת המנהלים של OpenAI עבור פיל שילר, סירבה בסופו של דבר להזדמנות זו – כך על פי דיווח חדש של הפייננשל טיימס.

במכתב של מיקרוסופט ל-OpenAI, שהגיע לידי אתר Axios, מיקרוסופט נימקה את החלטתה בכך שזה כבר לא נחוץ. די טמפלטון, סגנית נשיא לשותפויות ותפעול טכנולוגיות ומחקר במיקרוסופט הצטרפה לדירקטוריון המחודש של OpenAI מוקדם יותר השנה, לאחר שהדירקטוריון הקודם פיטר ולאחר מכן שכר מחדש את מנכ"ל OpenAI, סם אלטמן.

"כידוע, קיבלנו את תפקיד המשקיף בדירקטוריון ללא זכות הצבעה בתקופה שבה OpenAI הייתה בתהליך של בנייה מחדש של הדירקטוריון שלה", כתבה מיקרוסופט במכתב. "עמדה זו סיפקה תובנות על פעילות הדירקטוריון מבלי לפגוע בעצמאותו, והערכנו את ההזדמנות לשמש כמשקיף בתקופה זו של שינוי. במהלך שמונת החודשים האחרונים אנו עדים להתקדמות משמעותית מהדירקטוריון החדש שהוקם, ואנו בטוחים בכיוון של החברה".

בהצהרה שחלקה עם The Verge, דובר OpenAI, סטיב שארפ, הסביר כיצד החברה מתכננת להשאיר את השותפים והמשקיעים הגדולים ביותר שלה מעורבים בהחלטות האסטרטגיות שלה בעתיד. זה יקרה באמצעות "פגישות קבועות של בעלי עניין כדי לשתף את ההתקדמות במשימה שלנו ולהבטיח שיתוף פעולה חזק יותר בין בטיחות ואבטחה".

בשנים האחרונות השקיעה מיקרוסופט יותר מ-10 מיליארד דולר ב-OpenAI, אשר משתמשת כעת בענן Microsoft Azure כדי לפתח ולהפעיל את דגמי הבינה המלאכותית שלה בקנה מידה עולמי. מיקרוסופט קיבלה גם רישיון בלעדי על דגמי ה-GPT-4 של OpenAI, והקשר ההדוק של החברה עם יצרניות ChatGPT הוביל את הרגולטורים משני צידי האוקיינוס האטלנטי לחקור. בארה"ב, מיקרוסופט נמצאת תחת חקירות הגבלים עסקיים בנוגע לדומיננטיות שלה ב-AI יוצרת. גם אירופה בוחנת בקפדנות את הלחצים התחרותיים המופעלים על ידי שילוב הטכנולוגיה של OpenAI בשירותיה של  מיקרוסופט, מה שעלול לפגוע במתחרים אחרים.

המצב של אפל שונה בתכלית מכיוון שהיא מצטרפת באיחור יחסי למרוץ הבינה המלאכותית היצירתית. לפי הדיווחים, אפל לא תשלם ל-OpenAI כסף עבור שילוב ChatGPT ב-Apple Intelligence בהמשך השנה, והחברה אמרה שהיא מעוניינת לשלב מודלי AI נוספים של צד שלישי במערכת הבינה המלאכותית שלה. בכל מקרה, החברה, שקיבלה תפקיד משקיף במועצת המנהלים של OpenAI הייתה מחזקת את שותפותה עם OpenAI, אבל כאמור, לפי הדיווח המתבסס על אדם שיש לו ידע ישיר על כך, זה כבר לא קורה.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים