"תעשיית הפודטק – נכס משמעותי, שיסייע לשיקום אזור הצפון"

"השקעה חכמה בתחום הפודטק יכולה לבסס את היתרונות היחסיים של ישראל ולהבטיח עתיד טוב יותר", אמרה שרת החדשנות, המדע והטכנולוגיה, גילה גמליאל, בסיור בקו העימות בצפון

השרה גילה גמליאל בביקורה בצפון לפני ימים אחדים.

״החדשנות והפיתוחים בתחום הפודוטק הם נכס משמעותי, שיסייע לשיקום אזור הצפון, והם נכס גם למדינת ישראל כולה", כך אמרה שרת החדשנות, המדע והטכנולוגיה, גילה גמליאל. "השקעה חכמה בתחום הפודטק יכולה לבסס את היתרונות היחסיים של ישראל ולהבטיח עתיד טוב יותר".

גמליאל סיירה לפני ימים אחדים בגבול הצפון וביישובי קו העימות. מטרת הביקור הייתה לעמוד מקרוב על פעילות המחקר והחדשנות בצפון בעולמות הפודטק והאגריטק, ולשמוע על האתגרים והקשיים שתושבי האזור מתמודדים איתם לנוכח הלחימה באזור.

השרה בירכה על ההחלטה להפוך את המכללה האקדמית תל חי לאוניברסיטת הגליל בקריית שמונה, לאחר שתמוזג עם מכון המחקר מיגל, שמתמחה במחקר יישומי וזוכה לתמיכה כספית ממשרד החדשנות, המדע והטכנולוגיה. "הפיכת מכללת תל חי לאוניברסיטה תמשוך סטודנטיות וסטודנטים רבים לצפון, תוסיף משרות חדשות ותזניק את כלכלת האזור", אמרה.

כחלק מסיורה, גמליאל השתתפה בכנס תל חי השנתי לפודטק, שעקב המלחמה נערך השנה דרומה משם, בקיבוץ איילת השחר. כמו כן, נערכו במהלך הסיור פגישות מקצועיות בין מנכ"ל המשרד, גדי אריאלי, לראשי מכללת תל חי ומכון המחקר מיגל, והמשתתפים דנו על פרויקטים עתידיים שניתן לפתח בגליל העליון וברמת הגולן, שספגו נזקים קשים בעקבות הלחימה בצפון.

פרופ' גד שוסטר, המנהל המדעי של מכון המחקר מיגל, אמר כי "על אף שהמלחמה והפינוי נמשכים זמן כה רב, החלטנו להמשיך במחקר. קבוצות המחקר מתארחות במוסדות בכל רחבי הארץ והן מצליחות לחקור, לפרסם מאמרים, להגיש הצעות מחקר וללמד את תלמידי המכללה בזום".

ד"ר אופיר בנימין ממכללת תל חי ציין ש-"חודשי המלחמה הארוכים הביאו, באופן טבעי, למשבר חריף גם בתחום הפודטק. אלא שאנחנו, בגליל, למודי מלחמות ויודעים שגם אם אנחנו עוברים את אחת התקופות הקשות בחיינו, נחזור ליישובים שלנו, נשקם אותם ואת האזור, ונקדם מחדש את תחומי הפודטק והאגרוטק".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים