"הטכנולוגיה בכלל וה-AI בפרט יסייעו לחזק את השלטון המקומי"

לירון דורון לוי, מנכ"לית מרכז השלטון המקומי, מספרת על האתגרים הטכנולוגיים שהמגזר המוניציפלי ניצב מולם ועל המערכות שפותחו כדי לענות אליהם - בהם מערכת CRM חדשה

לירון דורון לוי, מנכ"לית מרכז השלטון המקומי.

"הטמעת הבינה המלאכותית היא משימה מאוד לא פשוטה, בפרט בשלטון המקומי. זה, וההטמעה של שאר הטכנולוגיות, הם לעשות היי-טק בארגונים שהם לא היי-טק. אבל ההצלחה של הטמעתן תאפשר לנו ליישם את משימת העל שלנו – לחזק את השלטון המקומי ביכולות התקציבית והתפקודית. אנחנו עושים ונעשה את זה בין היתר באמצעות טכנולוגיה, לרבות AI", כך אמרה לירון דורון לוי, מנכ"לית מרכז השלטון המקומי.

דורון לוי דיברה בכנס Smart Cities 3.0 של אנשים ומחשבים, שנערך באחרונה במרכז האירועים והכנסים לאגו בראשון לציון. את האירוע פקדו מומחים רבים בתחום והנחה אותו יהודה קונפורטס, העורך הראשי של אנשים ומחשבים.

בדבריה ציינה דורון לוי את האתגרים שעימם מתמודדות הרשויות המקומיות בימים אלה של מלחמה: מאלה שעימם מתמודדות הרשויות המקומיות ביישובים המפונים בדרום ובצפון ועד לאלה שהם מנת חלקם של היישובים שקולטים אותם. "כשהחירום הופך להיות חלק מהשגרה, אנחנו נדרשים לצאת מהקופסה", אמרה. היא ציינה כי "מצב הרשויות המקומיות לא טוב – 85% מהן מתקשות להעביר תקציב ו-100 רשויות ביקשו הלוואה ממשרד הפנים מאז תחילת המלחמה. זה קורה כי הארנונה מהווה 9% בלבד מהמיסים שכל בית אב משלם. עם הסכום הזה אנחנו, בשלטון המקומי, נדרשים לטפל בכל תחומי החיים, כולל הטכנולוגיה. הדבר יוצר מצב שהרשויות הופכות להיות גירעוניות. טכנולוגיה היא חלק מהגישור על הפער הזה".

מערכת CRM חדשה ב-1.5 מיליון שקלים

"כשזה מגיע לטכנולוגיה וחדשנות", הוסיפה דורון לוי, "אנחנו, במרכז השלטון המקומי, מתמקדים בכמה דברים, כאשר הראשון שבהם הוא הנתונים. הבנו במלחמה שאין לנו מסד נתונים אחוד ושהמערכות שלנו לא מחוברות עם אלה של המדינה. אנחנו עושים מאמץ גדול עם מערך הדיגיטל הלאומי ומפתחים מערכת CRM למרכז השלטון המקומי, ב-1.5 מיליון שקלים. אנחנו מקווים שאפשר יהיה להתחיל להטמיע אותה ברשויות המקומיות כבר בתחילת השנה הבאה. המערכת תצא לפיתוח תהיה בחודש הקרוב. המערכת תאפשר להתחבר למערכות הנתונים הממשלתיות ותקל על מתן השירות לתושב".

כמו כן, היא סיפרה על מערכת שפיתח מרכז השלטון המקומי, בשיתוף החברה למתנ"סים, להתמודדות עם המחסור בכוח אדם במקצועות שונים. המערכת, שנקראת המסייעת, מאפשרת להעסיק אנשים "מהיום למחר", לדבריה. "הכול נעשה בהודעות ווטסאפ, בלחיצת כפתור".

דורון לוי אף סיפרה על חברת חדשנות שהקים המרכז, שמתעסקת בדשבורדים של מה שהיא כינתה "מערכת המערכות": "היא אוספת נתונים און ליין מכל המערכות הקיימות, ומאפשרת לקבל החלטות ולעשות שליטה ובקרה".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים