יותר ממובילאיי ו-ווייז: גוגל במגעים לרכישת וויז ב-23 מיליארד ד'

חד הקרן המצליח המתמחה בסייבר נמצא על סף אקזיט - הגדול בהיסטוריית ההיי-טק הישראלי ● המניע לרכישה - המאבק בתחום מחשוב הענן ואבטחת המידע והגנת הסייבר בענן ● אם תתממש, תהיה זו הרכישה הגדולה ביותר של גוגל

מייסדי וויז. מימין: רועי רזניק, עמי לוטבק, אסף רפפורט וינון קוסטיקה.

גוגל מקיימת דיונים לרכישת חד הקרן המוצלח בסייבר וויז (Wiz), כך דיווחו אמש (א') הוול סטריט ג'ורנל ואתרים נוספים. אם הרכישה תצא לפועל בסופו של דבר, תהיה זו העסקה הגדולה ביותר בענף ההיי-טק הישראלי, והיא תעמוד על סכום מוערך של 23 מיליארדי דולרים, נתון הגבוה יותר מ-15 מיליארד ד' ששילמה אינטל למייסדי מובילאיי (Mobileye) ויותר ממה ששילמה גוגל לבעלי ווייז (Waze).

מעוניינת להתקדם בשוק הענן

המניע לרכישת חד הקרן הישראלי הוא חלק מהמאבק בתחום מחשוב הענן, בתוכו, אבטחת המידע והגנת הסייבר בענן. גוגל מאמינה כי רכישת וויז תקדם אותה במאבקה אל מול AWS – אמזון ווב סרביסז, ענקית הענן של אמזון – ולמול אז'ור (Microsoft Azure) – הענן של מיקרוסופט.

גוגל, שהיא מובילת שוק בלא מעט תחומים, נמצאת בעולם הענן בפיגור מול שתי השחקניות הראשיות, והמהלך מעיד על רצינותה ונכונותה להשקיע משאבי ענק כדי להאיץ את הצמיחה ולהגדיל את נתח השוק שלה שם.

ביקר את הרפורמה והממשלה. אסף רפפורט, ממייסדי ומנכ"ל וויז. צילום: נתנאל טוביאס

אסף רפפורט, ממייסדי ומנכ"ל וויז. צילום: נתנאל טוביאס

וויז היא חד הקרן המהיר ביותר בעולם בענף הסייבר, והמהיר ביותר בישראל. היא הגיעה בזמן הקצר ביותר לשווי של מיליארד דולרים, ובנוסף השיגה מכירות בהיקף של 100 מיליון דולר בתוך שנה וחצי מאז החלה למכור.

לו תתממש, תהיה זו הרכישה הגדולה ביותר בתולדות גוגל, ושנייה לזו של רכישת מוטורולה מוביליטי תמורת יותר מתריסר מיליארדי דולרים ב-2011.

הרכישה, אם תצלח, היא גם עדות לכך שגוגל רואה את תחום הסייבר וההגנה בו כתחום משמעותי עבורה, והיא משלימה את מהלך הרכישה של מנדיאנט (Mandiant) מבית פייראיי (FireEye), העוסקת בחקר ומודיעין איומי סייבר.

מי שעלולות להיפגע מהמהלך הן שתי חברות הטוענות לכך שהן היחידות המספקות פלטפורמה אחודה להגנה בענן, ולא אוסף רב מוצרים – פאלו אלטו נטוורקס ו-קראודסטרייק.

יצוין כי המנכ"ל והמייסד של וויז, אסף רפפורט, לא היסס למתוח ביקורת על המהפכה המשפטית בשנה שעברה, וכן על הממשלה. 

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים