יורו 2024: ספרד-גוגל – האלופה של אירופה

הנבחרת מחצי האי האיברי חיפשה את השער - ומצאה, וגם קצת השתמשה בכלי הסייבר של וויז ● יחד עם משחק בינוני של אנגליה-רד-האט, זה הביא לה את הניצחון בגמר היורו - ואת הגביע

15/07/2024 16:35
וויליאמס, כובש השער הראשון לזכותה של גוגל-ספרד.

"אתה מתחיל הכי מהר שלך ולאט לאט מגביר" הוא המשפט הידוע ביותר בסרט הישראלי מבצע סבתא. בתחום ניהול פרויקטי התוכנה, ההמלצה היא להתחיל הכי טוב שאפשר, אבל לא להוריד את הרגל מהגז ובצורה שיטתית להגביר עד לסיום הפרויקט. "כל ההתחלות קשות, אך קשה מהן היא ההתמדה", קבע המשורר הלאומי, חיים נחמן ביאליק. אם ניקח את זה לעולם הכדורגל – הכלל קובע שקשה לעלות למקום הראשון בטבלה, אבל קשה יותר להישאר שם עד הסוף.

ספרד-גוגל, שעלתה אמש (א') לגמר יורו 2024 נגד אנגליה-רד-האט, התחילה את הטורניר בצורה הכי חזקה שאפשר ולכל אורכו עברה את המסלול הקשה ביותר – ועדיין, בסופו, היא האלופה. כך גם גוגל, שהמציאה את האנדרואיד, התמידה והיא כבר מזה שנים מערכת ההפעלה הנפוצה ביותר בעולם.

אנגליה-רד-האט, לעומת יריבתה, שיחקה לאורך הטורניר הרבה יותר הגנתי ועל המזל. בדרך לגמר השני ברציפות שלה ביורו, בשלבי הנוק אאוט, היא ניצחה בפנדלים או בדקות האחרונות של המשחק. לאנגליה-רד-האט היה מסלול קל יותר בדרך לגמר.

רד-האט מבוססת על קהילת הקוד הפתוח ועל חוכמת ההמונים, אבל במשחק הגמר המשיך מאמן אנגליה, גארת' סאות'גייט, את הקו של משחק משעמם, לא יצירתי ובעיקר כדורגל מגיב. כמו תמיד, הוא עשה חילופים ושינה את שיטת המשחק רק אחרי שספרד-גוגל הובילה מגול בדקה ה-47. אבל גם אז, שיטת המשחק השתנתה לכמה דקות שבסופן אנגליה-רד-האט חזרה ל-"סורה". היא אמנם השוותה, אבל ספרד-גוגל כבשה את שער הניצחון, לקחה את הגביע והארי קיין שוב נחל מפלה – הגיע לגמר ולא ניצח בו. או, אם תרצו, כמו משה רבנו, הוא הגיע לארץ המובטחת – ולא נכנס אליה. אבל בניגוד למשה, קיין הגיע אליה לא פעם אחת, אלא מי יודע כבר כמה פעמים.

אז מה היה לנו במשחק?

במחצית הראשונה אפשר היה לראות שכל אחת מהנבחרות מאמינה באסטרטגיית משחק שונה: ספרד-גוגל ניסתה להעלות את המשחק על הענן עם הקונטיינרים של הקוברנטיס ולכבוש, ואילו אנגליה-רד-האט לא שמעה לקהילת הקוד הפתוח וכאמור, ניהלה משחק איטי ומחושב, על מנת לעייף את הצד השני. התוצאה הייתה מחצית משעממת ומחשבה שהלוואי שהמחצית השנייה תהיה טובה יותר, כדי שלא נצטרך להגיע להארכה.

ואמנם, לאחר ההפסקה, ספרד-גוגל עלתה נחושה ורעננה, ניצלה רפיון קל בסייבר ההגנתי החזק של אנגליה-רד-האט (וחברת הכובע האדום ידועה באבטחת הסייבר הקפדנית שלה) וכבשה שער יתרון, כאשר לאמין יאמאל הצעיר בישל לוויליאמס. אחר כך המשיכה גוגל-ספרד במגמה ההתקפית, כאשר היא כמעט כבשה לפחות עוד שני שערים. אלא שכאן היא נתקלה בהגנת הסייבר החזקה של אנגליה-רד-האט, בראשותו של השוער, פיקפורד, שהיו שפקפקו ביכולות שלו, אבל הוא השאיר את נבחרתו במשחק. ואז, כמו במשחקים הקודמים, סאות'גייט עשה את החילופים, הוציא את הארי קיין, ה-JBOSS של אנגליה-רד-האט, ויותר מאוחר הכניס את קול פאלמר, שכבש שער שוויון יפהפה מבישול של בלינגהאם. נראה שספרד-גוגל רק החלה להשתמש בכלי הסייבר של וויז, שאותה גוגל שוקלת לרכוש בעסקת ענק של 23 מיליארד דולר, אבל עדיין לא מספיק – כנראה כי הרכישה לא נחתמה עדיין סופית.

זהו, זה נגמר. יורו 2024.

זהו, זה נגמר. יורו 2024. צילום: ShutterStock

גם ספרד-גוגל ביצעה חילופים, כאשר נראה שהמאמן שלה למד ממקבילו האנגלי והחליף את מוראטה, הקפטן (כמו קיין), במייקל אויארסבאל, שעשה לאנגליה-רד-האט את מה שהיא עשתה לנבחרות אחרות הרבה פעמים בטורניר הזה, וכבש גול בדקות האחרונות. בדקה ה-86, ליתר דיוק. הגול הזה הכריע את המשחק. לקראת הסוף, אנגליה-רד-האט ניסתה לכבוש את שער השוויון וכמעט שהצליחה, אבל כנראה שהכלים של וויז תפקדו הפעם היטב, מנעו מספרד-גוגל לספוג עוד שער, הבטיחו שהגביע ייסע למדריד והביאו את הנבחרת הזאת להיות בעלת הזכיות הרבות ביותר ביורו – ארבע במספר.

אז זהו, נגמרה עוד אליפות, שהתחילה חזק והסתיימה קצת חלש. הטורניר הזה היה עבורנו, חובבי הכדורגל הישראליים, אסקפיזם טהור, אבל כמובן שאנחנו לא שוכחים את החטופים ומקווים לשובם, משתתפים באבלן של המשפחות השכולות, ומתפללים לשלום החיילים, לרפואה שלמה לפצועים ולהחזרת המפונים לביתם. ניפגש במונדיאל ונקווה לזמנים טובים יותר.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים