לאומית הטמיעה מערכת למעקב אחר בדיקות למניעת סרטן השד

המערכת שולחת באופן יזום מסרונים לנשים מעל גיל 50, מסייעת בזימון תורים ועוקבת אחר תוצאות הבדיקות ● רקפת יעקבי, סמנכ"לית מערכות מידע בלאומית: "מדובר במסע לקוח, שמטרתו קודם כל להניע את המבוטחת לפעולה"

רקפת יעקבי, סמנכ"לית מערכות מידע בלאומית.

אגף מערכות המידע בלאומית שירותי בריאות, בראשותה של רקפת יעקבי, מטמיע בימים אלו שירות חדש למבוטחות הקופה שעברו את גיל 50. השירות נועד לעודד אותן ללכת לבצע בדיקת ממוגרפיה, לגילוי סרטן השד. המערכת שולחת מסרון לטלפון הנייד של מבוטחות הקופה, עם קישור המאפשר להן להזמין באותו רגע תור לבדיקה באחד מהמכונים שבהם עושים את הבדיקות האלו.

הפרויקט כולו פותח על פלטפורמת דיינמיקס של מיקרוסופט ובשיתוף עם חברת מטריקס והיקף ההשקעה בו נאמד ב-1.7 מיליון שקל, ביישום ותשתיות.

המערכת עוקבת אחר התהליך וברגע שהמבוטחת משריינת תאריך, המערכת מייצרת התחייבות אוטומטית, ללא כל צורך של המבוטחת לפנות לקופה או להגיע פיזית לאחת המרפאות.

מקדם קביעת תור לממוגרפיה. המסרון ששולחת המערכת החדשה של לאומית ללקוחות.

מקדם קביעת תור לממוגרפיה. המסרון ששולחת המערכת החדשה של לאומית ללקוחות. צילום: לאומית

הפרויקט נמצא כעת בשלבי העלאה ראשונים, ועל פי נתוני הקופה, בחודשיים הראשונים להפעלתו חל גידול של כ-10 אחוזים במספר הנשים שביצעו את הבדיקה.

המערכת גם יודעת לעקוב אחר משלוח הבדיקות למבוטחת ודוגמת אותה, כדי לוודא האם הגיעו התוצאות, ואם יש צורך בהמשך טיפול.

לדברי יעקבי, סמנכ"לית מערכות המידע בלאומית, הפרויקט הזה הוא חלק מתפישה כוללת, שביסודה חזון של הקופה שנקרא "מקדם בריאות", אותו הגה לפי מספר שנים מנהל החדשנות של לאומית יזהר לאופר. במסגרת החזון הוגדר יעד קידום בריאות של המבוטחים, על ידי מגוון של שירותים וליווי צמוד כדי למנוע מחלות. פרויקט הממוגרפיה הוא הראשון במסגרת החזון הזה. בהמשך יורחב לשירותים נוספים על בסיס אותה פלטפורמה שפותחה.

דחיפה ללקוחות לבצע אותה. בדיקת ממוגרפיה לאיתור סרטן השד.

דחיפה ללקוחות לבצע אותה. בדיקת ממוגרפיה לאיתור סרטן השד. צילום: Shutterstock

מסע הממוגרפיה של הלקוחה

על התהליך של מסע הממוגרפיה מספרת יעקבי כי "בשלב ראשון אופיין בקפידה מסע לקוח המנגיש את השירות, ומעביר את המטופלת מסע יעיל ונעים". היא הוסיפה ש-"בפועל, מעבר לטכנולוגיה, נעשה שימוש בגישה חדשנית המשלבת את יתרונות הטכנולוגיה הדיגיטלית עם ההבנה המעמיקה של צרכי המטופלות". לפי יעקבי, אחד העקרונות שהנחו את הקופה הוא להשתמש בתשתיות ובסביבת המוצרים שכבר קיימת בצורה יעילה ונוחה. "גישה זו אפשרה פיתוח יעיל ומהיר, תוך שימוש ברכיב חכם שקיים בפלטפורמת 365 של מיקרוסופט, המשולב עם המערכות הקיימות", הסבירה יעקבי.

יעקבי ציינה עקרון חשוב נוסף, שהביא להצלחת הפרויקט עד כה, והוא: "שילוב של הביזנס, המאפשר למשתמשים לשרת את הלקוחות בכלים שהם מכירים ורגילים אליהם". בפועל, לדבריה, "הוקם צוות חשיבה משותף של החטיבה שלנו, אגף המו"פ, החטיבה הרפואית וחטיבת הלקוחות".

"בסופו של דבר", הבהירה יעקבי, "היופי של הפרויקט הוא שמדובר במסע לקוח, שאינו שונה מכל מסע לקוחות שעושים בכל הארגונים, שמטרתו קודם כל להניע את המבוטחת לפעולה, כלומר שקודם כל תלך לעשות את הבדיקה, ומרגע שהלקוחה מתחברת, נוצר לה תהליך זרימה (פלואו) מהיר ופשוט, שבסופו היא מגיעה לבצע את הבדיקה. וזו בעצם המטרה שלנו".

יעקבי ציינה גם כי בימים אלו מסיימים את ההערכות להעלאת תיק רפואי ממוחשב חדש, וכן המשך פיילוטים ליישום כלי AI בתהליכי העבודה השונים של הקופה ושל הרופאים.

מריה טרייזר, מנהלת מחלקת MS ב-מטריקס: "זוהי מערכת המעניקה למטופלות את המעטפת המדויקת ביותר, על בסיס הפלטפורמה שפותחה".

יואב טיטו, מומחה פתרונות עסקיים מחברת מיקרוסופט: "הפרויקט מהווה שלב חשוב ומשמעותי בהתקדמות הטכנולוגיה במגזר הרפואי. זוהי דוגמה ליכולת של מיקרוסופט בתחום הבריאות, מבוססת AI, שתסייע למטופלים לקבל חוויה חדשנית שמתמקדת במטופלים ומשפרת את איכות הטיפול".

תגובות

(1)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים