איראן גייסה ישראלים למשימות עבור המודיעין שלה באמצעות הטלגרם

תשתית של גורמי מודיעין איראניים פעלה בחודשים האחרונים במסווה של גורמים זרים אל מול אזרחים ישראלים, לטובת גיוסם והפעלתם לביצוע משימות מגוונות בישראל

איראן נגד ישראל: גם באמצעות הטלגרם.

נחשפה תשתית של גורמי מודיעין איראניים, אשר פעלה בחודשים האחרונים במסווה של גורמים זרים אל מול אזרחים ישראלים, לטובת גיוסם והפעלתם לביצוע משימות מגוונות בישראל. התשתית נחשפה במסגרת פעילות משולבת של שב"כ והיחידה הארצית לחקירות בינלאומיות (יאחב"ל) בלהב 433.

בשבועיים האחרונים בלשי יאחב"ל בלהב 433 עצרו לחקירה שלושה אזרחים ישראלים, בחשד כי ביצעו פעילות ביטחונית בישראל, בהנחיית אותם גורמי מודיעין איראניים.

בחקירה עלה כי אחד החשודים, אלימלך שטרן, בן 21, תושב בית שמש, עמד בקשר באמצעות הטלגרם עם פרופיל בשם "anna elena". בעל הפרופיל ביקש ממנו לבצע משימות שונות בישראל. כך, הוא ביקש משטרן לבצע כמה משימות: לתלות מודעות ברחבי הארץ, להטמין כספים בנקודות שונות, להעביר חבילות שיש בהן ראש חיה, או בובה כרותים, לצד סכין ומסר מאיים – ואז להניח אותם בפתח ביתם של אזרחים ישראלים, לשרוף יער ועוד. "זאת, במטרה לזרוע פחד באזרחים ישראלים". בחקירה עלה כי שטרן הסכים לבצע את המשימות, למעט משימות של רצח ושריפת יער.

לטובת מימוש תליית המודעות, הטמנת הכספים והעברת החבילות, גייס שטרן שני אזרחים ישראלים נוספים, אשר ביצעו חלק מהמשימות עבור תמורה כספית ששולמה להם במטבעות קריפטו.

פרקליטות מחוז ירושלים הגישה היום (ג') כתב אישום נגד שטרן לבית המשפט המחוזי בירושלים. כתב האישום מייחס לו עבירה של מגע עם סוכן חוץ. השניים הנוספים שגויסו על ידו נחקרו ושוחררו ממעצר עד להכרעה בעניינם.

לפי המשטרה, "השימוש בשיטה שעניינה פנייה לאזרחים ישראלים באמצעות הרשתות החברתיות, תחת הצגת מצגי שווא ביחס לזהות הגורם הפונה – הינה שיטת פעולה מוכרת של גופי המודיעין האיראנים. הרשתות החברתיות מהוות פלטפורמה נוחה וזמינה לפגיעה ממשית בביטחון המדינה".

בחודשים האחרונים אותרו ונוטרו פרופילים פיקטיביים רבים, שבהם משתמשים גורמי הביטחון האיראנים, ונאסף מידע רב על אודות הגורמים העומדים מאחורי הפעלתם.

בכיר במשטרה מסר, כי "בתקופה מורכבת זו, שבה מבוצע שימוש במרחב הדיגיטלי למטרות הפחדה, העברת מסרים או קידום פעילות טרור במסווה פעילות תמימה – אנו ממליצים לציבור לגלות ערנות ביחס לפניות מגורמים שאינם מוכרים, ולהימנע ממסירת פרטים אישיים ומפתיחת קישורים ממקורות שאינם מזוהים. שב"כ ומשטרת ישראל ימשיכו לפעול בשיתוף פעולה ובמאמצים  לאיתור פעילות איראנית במרחבי ההשפעה והלוחמה הפסיכולוגית. מטרתה פגיעה בחוסן הלאומי והמאמץ המלחמתי של ישראל, להביא לזריעת דמורליזציה וללבות את השסעים החברתיים".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים