"יש בטיקטוק סרטוני האדרה לראשי כנופיות בחברה הערבית – ואין אכיפה"

כך אמר אתמול ח"כ איימן עודה, יו"ר ועדת המדע והחדשנות, בדיון על השפעת הרשתות החברתיות על החברה הערבית ● נציגת טיקטוק: "סימנו תשע כנופיות פשע בישראל ואנו פועלים להסירן"

דנה בקשר בין אלימות בחברה הערבית למדיה החברתית. ועדת המדע והטכנולוגיה של הכנסת.

האלימות הגואה בחברה הערבית פשטה לזירה חדשה ומסוכנת – הרשתות החברתיות. בדיון שנערך אתמול (ג') בוועדת המדע והטכנולוגיה בכנסת, נחשפה תמונה מדאיגה של שימוש ברשתות, ובייחוד בטיקטוק, להפצת תכנים אלימים ואיומים וכן להאדרת פושעים.

יו"ר הוועדה, ח"כ איימן עודה: "יש בטיקטוק סרטונים רשמיים שמאיימים על אנשים, שירים שמאדירים ראשי כנופיות, סרטונים המראים כי ילד בן 19 כבר רוכש רכבים במיליוני שקלים,והמשטרה אינה עוצרת אותם".

עו"ד רידא ג'אבר מהמכון הישראלי לדמוקרטיה הסביר: "נוצר פער בין הרשתות החברתיות – מזדהים מצד אחד עם הקורבן, ומפחדים ממי שמאיים, שאין שאין לו פנים אבל יש לו כוחות". לדבריו, "ההשפעות העמוקות בחברה הערבית מזינות את כל התושבים דרך הנייד – תחושת הפחד האימתנית שמרסקת את הנפש נמצאת אצל כל אחד. יש קשר אינהרנטי וברור בין הרשתות להתפשטות הפחד והאלימות".

מלבה עוד את האלימות בחברה הערבית? טיקטוק.

מלבה עוד את האלימות בחברה הערבית? טיקטוק. צילום: BigStock

"ברשתות יכולים לתייג אנשים שהם על הכוונת, שירי הלל והאדרה לראשי כנופיות"

אנס אבו דעבס מאיגוד האינטרנט הישראלי שיתף: "אחותי הפכה לאלמנה בגלל הפשע הגואה בחברה הערבית. מוות מיותר שאני מכיר מקרוב. כשאנחנו בתוך הרשת, לפעמים זה מפחיד להביט רק בגלל הקולות המאיימים והמפחידים שעולים משם. ברשתות יכולים לתייג אנשים שהם על הכוונת, שירי הלל והאדרה לראשי כנופיות. כמעט לכל ארגון פשע יש את הזמר ומשרד יחסי הציבור שדואג להעביר וליצור תהילה מכל הליכה וצעידה של הפושעים".

לירון ריפמן, מנהלת מדיניות ציבורית ב-טיקטוק, הודתה בקושי להתמודד עם כל היקף התופעה, ואמרה: "סימנו תשע קבוצות פשע בישראל, ואנו נוקטים בצעדים כדי להוריד את התכנים שלהן". היא פירטה איך פעולות סינון הרשת החברתית נעשית, אבל אמרה שגם למסננת הזו יש חורים, ולכן רק על ידי דיווח של החברה האזרחית אפשר יהיה לטפל בתופעות אלו. ריפמן סירבה להשיב לשאלות היו"ר, האם בצוותים של טיקטוק העוסקים בסינון תכנים יש עובדים ערבים, ולא רק עובדים שמבינים ערבית, שלא תמיד מכירים את כל הניבים והדקויות.

יהודה בן יעקב, מנהל מדיניות בחברת מטא: "הדברים שעלו כאן ייבדקו בצורה רצינית. המדיניות שלנו היא חד-משמעית ונושא האלימות מאוד בולט בה למניעה, אבל תמיד האכיפה היא פחות מהמדיניות. גם אם נביא עוד מיליון בודקי תוכן, זה לא יספיק לנו. בינה מלאכותית תהיה אולי הפתרון, ואנחנו משלבים ומשקיעים המון בטכנולוגיה לזהות את התוכן הבעייתי לפני שזה עולה. האכיפה היא גלובלית ואין צוותי אכיפה בישראל. יש באיכפה תמיד עוד מה לשפר".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים