הבולשת נעזרה בטכנולוגיה ישראלית כדי לפרוץ לטלפון המתנקש בטראמפ

הכלי של סלברייט הביא להשגת גישה לטלפון בתוך 40 דקות, בעוד שהשגת גישה למכשירים חכמים יכולה להימשך אפילו חודשים ● הפריצה - חלק מהמאמצים למציאת רמזים למניע של הצעיר בן ה-20, בניסיונו להרוג את הנשיא לשעבר

השתמש ביכולות של סלברייט לפיצוח הנייד של המתנקש. ה-FBI.

ה-FBI עשה שימוש בתוכנה של סלברייט (Cellebrite) הישראלית כדי לפרוץ לטלפון של תומס מתיו קרוקס – המתנקש בדונלד טראמפ, כך לפי הוושינגטון פוסט.

גורמים רשמיים בחקירת ניסיון ההתנקשות אמרו לעיתון כי הצליחו להשיג גישה למכשיר הטלפון של קרוקס במהירות: בעוד שהשגת גישה למכשירים חכמים יכולה להימשך ימים עד חודשים – הטלפון נפרץ תוך 40 דקות בלבד.

אנשים המעורבים בחקירה ציינו כי הפריצה הייתה כחלק מהמאמצים למציאת רמזים כלשהם למניע של הצעיר בן ה-20, בניסיונו להרוג את הנשיא לשעבר. טראמפ, שיהפוך רשמית למועמד הרפובליקני לנשיאות השבוע – נפצע באוזנו ונוסק בסקרים למול הנשיא ג'ו ביידן.

החוקרים לא פירטו בעזרת איזו טכנולוגיה הם הצליחו בהשגת הגישה. הם בודקים גם את האפשרות כי קרוקס השתמש בשני טלפונים. זאת כי הם מצאו טלפון סלולרי בביתו של קרוקס, עם סוללה שאינה פועלת.

הרשויות מחפשות אחר קצות חוט ורמזים שיסייעו להן להבין את המניע להתנקשות של קרוקס בטראמפ, ובהרחבת המידע על האינטרסים והאמונות שלו – שלב בחקירה שלא מתבהר. כל שידוע כעת הוא כי קרוקס פתח באש עם אקדח שאביו רכש, באופן חוקי, לפני 11 שנים.

פיצוח הטלפון לא סייע לפצח את המקרה, אמרו מקורבים לחקירה לעיתון. הנתונים הביאו אל כמה אנשים, אך לא היו בטלפון ראיות מיידיות למניע, או ל"מידע פוגעני" – רמזים לתוכניות פליליות או למקורבים, או שותפים למעשה. לפי הבולשת, הנחת העבודה היא שהמתנקש פעל לבדו.

סלברייט – מסייעת קבועה במשימות גישה לניידים?

לאחר הירי החוקרים גילו על הגופה של קרוקס שהוא נשא טלפון סלולרי. המכשיר נשלח למשרד ה-FBI בפיטסבורג, שם לא נמצאה הטכנולוגיה שתאפשר לפתוח אותו במהירות. אז (א') הטלפון נשלח למעבדת ה-FBI בקוונטיקו, שם נמצאת האקדמיה של הבולשת. לפי העיתון "סלברייט ידועה בקרב גופי אכיפת החוק כמי שסייעה להם לגשת לנתונים בטלפונים שנתפסו או שוחזרו במסגרת חקירות פליליות, ולעשות זאת במהירות".

נושא הפריצה לטלפונים של חשודים בטרור אינו חדש.

בפיגוע הטרור בסן ברנרדינו, קליפורניה, שהתבצע בדצמבר 2015 במרכז הקהילתי "אינלנד", נורו למוות 14 בני אדם ו-21 נפצעו. מבצעי הטבח ההמוני היו מוסלמי, יליד ארצות הברית, ואשתו, מהגרת פקיסטנית-סעודית.

לטרוריסטים היה מכשיר iPhone, וה-FBI דרשו מאפל לעזור בפיצוח ההצפנה, או בפתיחת הגנת הנעילה של המכשיר. אפל סירבה, ולאחר מאבק משפטי, משרד המשפטים האמריקני נסוג מהתביעה. במקביל הסתבר כי הבולשת הסתייעה גם אז בסלברייט, שפיצחה את מכשיר ה-iPhone הנעול של אחד הטרוריסטים שהשתתף בפיגוע.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים