מיזם השנה של ישראל: אפליקציית משחק ללמידה פיננסית לנוער

בני ובנות נוער מקרית שמונה, על אף היותם מפונים מבתיהם מזה חודשים רבים, הציגו פיתוח מרשים וזכו בתחרות "מיזם השנה" של עמותת יוניסטרים ● הם גברו על יותר מכ-100 סטארט-אפים של צעירים וצעירות מכל רחבי הארץ

הקבוצה הזוכה מקרית שמונה באירוע "מיזם השנה 2024" של עמותת יוניסטרים.

אירוע הגמר של תחרות "מיזם השנה 2024" של עמותת יוניסטרים ע"ש טד והדי אורדן ז"ל ומשפחתם, נערך ביום ג' האחרון בתל אביב. באירוע הוכרז כי קבוצת חניכי שנה ג' ממרכז יזמות יוניסטרים קרית שמונה והגליל המזרחי, בתמיכת קבוצת תנובה והפדרציה היהודית של ונקובר, זכתה בתחרות, והמיזם שפיתחו החניכים הוא "מיזם השנה 2024".

בני הנוער מקרית שמונה אשר זכו בתחרות, מפונים מבתיהם כבר כתשעה חודשים, אך דבר לא מנע מהם להמשיך ולפתח ולהגשים חלום בדמות אפליקציה ללימוד פיננסי בקרב בני ובנות נוער.

בני הנוער מפתחים יחד אפליקציה פיננסית המשמשת הן ככרטיס אשראי בטוח לנוער מתחת גיל 18, והן כפלטפורמה לחינוך פיננסי באמצעות משחק חווייתי. הרעיון נבע מכך שבני הנוער בעצמם הבינו שהם לא יודעים להתנהל כלכלית וגם לא לומדים זאת בביה"ס, ושיש צורך ממשי לפתח ולהנגיש את הנושא לבני נוער נוספים.

"הנוער שלנו מגיע לבגרות, מסיים בית ספר, משתחרר מהצבא, ואין לו באמת מושג איך להתנהל נכון כלכלית בעולם של המבוגרים. משם הגיע הרעיון שלנו לפיתוח האפליקציה. אנו נמצאים בשלבים מתקדמים של פיתוח ואבטיפוס", שיתף ירדן חרמוני בן ה-17 מקרית שמונה, מנכ"ל המיזם וחניך בעמותה.

במקום השני זכתה קבוצת בני ובנות נוער ממרכז יזמות יוניסטרים עפולה, ע"ש ג'ואן וארתור וויסברג, אשר פיתחה שקית הקאה המכילה שמנים טבעיים, המוכחים מדעית כיעילים כנגד בחילות. ובמקום השלישי זכתה קבוצת בני הנוער ממרכז יזמות עמל יוניסטרים צפת, המפתחת אפליקציה אשר ממשיכה את הקרנת הסרט על מסך הטלפון בקולנוע.

רוני צארום, יו"ר ומייסד עמותת יוניסטרים.

רוני צארום, יו"ר ומייסד עמותת יוניסטרים. צילום: פרטי

על אף המלחמה: 100 מיזמים של אלפי בני ובנות הנוער מכ-80 ישובים

במסגרת האירוע, אשר נערך על אף חודשים קשים ומורכבים של מלחמה, בהם בני ובנות הנוער מכל רחבי המדינה ומכלל המגזרים המשיכו בפעילות שתרמה לא מעט לחוסנם הרגשי, הוצגו כ-100 מיזמים של אלפי בני ובנות הנוער, המשתתפים בתכניות יוניסטרים השונות, מכ-80 יישובים מכל הארץ, כולל קבוצות מנתיבות, שדרות ויישובי הדרום, וכן קבוצות מקרית שמונה אשר פונו מבתיהם ועל אף המצב ממשיכות בפעילות בכל הכח.

באירוע לקחו חלק קבוצות ממגוון רחב מאוד של מגזרים – יהודים, ערבים, דרוזים, מהחברה הבדואית, חילונים, דתיים, עולים חדשים ועוד, אשר התמודדו על תואר המיזם המצטיין, שכלל גם פרס כספי להמשיך פיתוחו.

התחרות נערכה בהובלת רוני צארום, יו"ר ומייסד יוניסטרים, ויפעת בכור מנכ"לית העמותה, והשתתפו בה מאות אנשי ונשות עסקים והיי-טק, יזמים, נציגי ציבור וממשל בכירים, ועוד אורחים רבים, אשר התרשמו מחברות הסטארט-אפ של בני הנוער של יוניסטרים, בחרו את הזוכים בתחרות, והעניקו להם הזדמנות להמשיך ולפתח את המיזמים שלהם.

בין השופטים אשר נכחו במקום: מיכל ברוורמן בלומנשטיק, מנכ"לית מיקרוסופט מחקר ופיתוח; נועם קנטי, שותף מנהל ב-EY ישראל; דגנית קרמר, משנה למנכ"ל קבוצת התקשורת פרטנר; בני בן מובחר, ראש מועצה אזורית מבואות חרמון; צופית הראל, מנכ"לית קבוצת אספן; יפעת רייטר, מנכ"לית AIG ישראל; יעל ארד, יו"ר הוועד האולימפי; גלית גל, מנכ"לית פילנתרופיה בקרן עזריאלי; יפעת אורון, ראשת Blackstone Israel; תומר כהן מנכ"ל BuyMe; טובה דורפמן, יו"ר ההסתדרות הציניות העולמית; אבי וורטהיים, יו"ר דירקטוריון אלוני חץ; ורבים נוספים.

יפעת בכור, מנכ"לית עמותת יוניסטרים

יפעת בכור, מנכ"לית עמותת יוניסטרים צילום: שחר עזרן

"היזמות מאפשרת לבני ובנות הנוער לשקם את החוסן שלהם"

מנכ"לית עמותת יוניסטרים, יפעת בכור: "אנו רואים זאת ביוניסטרים היום יותר מתמיד – היזמות מאפשרת לבני ובנות הנוער לשקם את החוסן שלהם ולהחזיר את תחושת השליטה והתקווה לחייהם. המשך הפעילות של בני ובנות הנוער שלנו על המיזמים שלהם לאורך השנה, על אף המלחמה והקושי הרב, מסייע להם ביצירת תמונת עתיד חיובית, והתחרות היא רגע השיא עבורם – היא מאפשרת להם לחוות את החוויה האותנטית ביותר ביזמות ועל ידי כך להעלות את תחושת הביטחון העצמי שלהם. באמצעות הפעילות לאורך השנה וחיזוק הקהילות בצפון ובדרום, הנערים והנערות מפתחים מודעות חברתית וקהילתית, שתוביל אותם ממעגלים של דאגה למעגלי השפעה ואחריות, בעשייה למען האחר ולמען עצמם, וכך לייצר חוסן ותחושת מסוגלות מחדש. תודה לכל הנציגות הבכירה והמשפיעה, מובילי המשק והחברה הישראלית, שנרתמו לקחת חלק באירוע ולשפוט. השקעה בדור המנהיגות היזמית הבא תמשיך לחזק את החברה הישראלית ותניב את העובדים והמובילים הבאים של ההיי-טק הישראלי".

בנוסף, הוכרזו זוכים נוספים בקטגוריות השונות –

הזוכים מבין הקבוצות שהשתתפו בתכנית Start up Now הם: במקום הראשון – קבוצת נוער מהרב-תחומי עמל טייבה ע"ש יוסף שאהין, שמפתחים מיזם אשר בודק אם יש בוטנים באוכל; במקום השני – קבוצת נוער ממרכז קליטה נען צפת; ובמקום השלישי: קבוצת הנוער מקרית חינוך רמות זבולון.

הזוכה מבין הקבוצות המשתתפות בתכנית Start Up Now מאזור הנגב היא קבוצת הנוער מחורה בית ספר אלנור.

הזוכה מבין הקבוצות המשתתפות בתכנית NFTE היא קבוצת הנוער מתיכון עתיד פקיעין.

הקבוצות המצטיינות בקטגוריית שנה א' בתכנית היזמות של יוניסטרים הן: מרכז יזמות יוניסטרים נתיבות בחסות בנק הפועלים ובתמיכת הפדרציה היהודית של פילדלפיה; מרכז יזמות יוניסטרים כנרת על שם רוברט וויינר; מרכז יזמות יוניסטרים שגב שלום בחסות בנק הפועלים; מרכז יזמות יוניסטרים נתניה  בשותפות eBay ישראל.

הזוכים בקטגוריית שנה ב' בתכנית היזמות של יוניסטרים הם: במקום הראשון – מרכז יזמות יוניסטרים טירת הכרמל ע"ש משפחת קוניג; במקום השני – מרכז יזמות יוניסטרים ג'וליס בחסות בנק הפועלים; ובמקום השלישי: מרכז יזמות יוניסטרים רהט ומרכז יזמות יוניסטרים באר שבע.

בקטגוריית חביב הקהל זכה הפרויקט למנהיגות יזמית יצירתית, תיכון גלילי כפר סבא.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים