מאסק הודיע: SpaceX ו-X עוברות מקליפורניה לטקסס

לדברי יזם הטק, הסיבה היא חוק פרטיות מגדרי חדש שעבר בקליפורניה ● מאסק כידוע העביר כבר ב-2021 את המטה הראשי של חברה אחרת שלו - ​​טסלה - לטקסס, והוא עצמו תושב המדינה ● טקסס לא גובה מס הכנסה מתושביה

אילון מאסק.

אילון מאסק הכריז אתמול (ג') על כוונתו להעביר את המטה הראשי של החברות X ו-SpaceX שלו מקליפורניה לטקסס.

יזם הטק המפורסם חשף את כוונתו להוציא את המטות של ​​שתי החברות מקליפורניה ולעבור איתן למדינה אחרת, לטענתו בתגובה לחוק חדש שנחתם על ידי מושל קליפורניה, גאווין ניוסום. החוק אוסר על בתי ספר לדרוש ממחנכים ומצוות המוסד לחשוף שינויים עליהם החליט תלמיד.ה בדבר זהות מגדרית או נטייה מינית בפני הוריו ללא רשות מפורשת של הילד.ה.

"מושל קליפורניה חתם זה עתה על הצעת חוק שגורמת להרס מסיבי של זכויות הורים ומעמידה ילדים בסיכון לנזק קבוע", צייץ מאסק.

מאסק הביע את התנגדותו החריפה לחוק החדש הזה, וציין כי מדובר ב"קש האחרון" ששבר את גב הגמל – גבו שלו. הוא הדגיש עוד שהמהלך מגיע "בגלל החוק הזה, וחוקים אחרים רבים שקדמו לו, שתוקפים הן משפחות והן חברות". בסדרת ציוצים בנדון המשיך מאסק וטען כי החוק המסוים הוא פולשני ומזיק.

מאסק, הידוע בדעותיו הבוטות ובהתנגשויות המאפיינות את יחסיו עם הממסד בכלל ועם הנהגת קליפורניה בפרט, מתח בעבר ביקורת על מדיניות המדינה, כולל במהלך מגיפת הקורונה ואחרי רכישת X. נזכיר כי ב-2023 הציב הבעלים הדומיננטי של X על גג המטה שלה שלט 'X' ענק המואר באור נגוהות והודיע כי החברה תשאר במיקומה הנוכחי, למרות השכנים הכעוסים, העירייה שקנסה אותה והעיר המדורדרת, שההיי-טק נטש. אלא שכעת הוא צייץ: "נמאס לי להתחמק מכנופיות של נרקומנים אלימים רק כדי להיכנס ולצאת מהבניין", ושינה את כוונתו להשאיר בסן פרנסיסקו את מטה הרשת החברתית שבבעלותו.

היזם הדומיננטי, ששוכן רוב הזמן בראש טבלת עשירי תבל, ציין כי יעביר את המטה של ​​SpaceX מהות'ורן שבדרום קליפורניה ל-סטארבייס בטקסס (מקום בו גם שוכן מרכז השיגור של חברת החלל), ואת X, שהמטה שלה שוכן כיום כאמור במרכז העיר סן פרנסיסקו, בכוונתו להעביר לאוסטין.

טקסס: סביבה עסקית "חיובית" ואי גביית מס הכנסה מתושבים

מאסק, שמתגורר גם הוא בטקסס והעביר ב-2021 חברה אחרת מחברותיו – את יצרנית המכוניות החשמליות טסלה – למדינה, הדגיש את הסביבה העסקית ה"חיובית" השוררת בטקסס כגורם מפתח בהחלטתו אודות המעבר המתוכנן. יצוין כי למגורים בטקסס ולריכוז פעילותו העסקית בה יש יתרונות פיננסיים משמעותיים עבור מאסק, וזאת משום שהמדינה אינה גובה מס הכנסה אישי מתושביה.

מושל טקסס, גרג אבוט, בירך על החלטתו של מאסק, והדגיש את מחויבותה של טקסס להיות מובילה בחקר החלל. כידוע, SpaceX, הידועה בחידושים שלה בתחום טכנולוגיית הרקטות לשימוש חוזר, ואשר לה שותפויות עם נאס"א, משגרת את טיליה מהמדינה מזה תקופה, ונראה כי נושא זה הופך גם הוא את טקסס להתאמה טבעית לתוכניות ההתרחבות של עסקי מאסק בה.

אלא שהצהרתו האחרונה הזו של מאסק גורמת גם לרבים להצביע על נטיותיו השמרניות ועל היותו אויב של קדמה וזכויות אדם, במקרה המסוים בכל הכרוך בזכויות קהילת הלהטב"ק. אל אלו מתלווה התמיכה הדי מובהקת שלו בדמויות פוליטיות המייצגות תפישות שמרניות וימניות, כמו הנשיא לשעבר והמועמד הרפובליקני לנשיאות, דונלד טראמפ, שמאסק היה מזועזע במיוחד מניסיון ההתנקשות בו בתחילת השבוע. לפיכך מבקריו של מאסק סבורים כי מניעיו, הן בנוגע למעבר לטקסס, הם שמרניים-פוליטיים בעיקר.

בנוסף גם חייו האישיים של מאסק, לרבות מערכת היחסים המתוחה שלו עם בתו הטרנסג'נדרית, שימשו גם הם מקור לעניין ציבורי ולתהיות עד כמה הם מהווים את הסיבה הנסתרת העומדת מאחורי רתיעתו מחוק המגדר הקליפורני.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים