עם הפנים לעוטף: נפתח מרכז היי-טק בשדרות

המרכז, שמופעל על ידי הקרן להיי-טק בנגב מיסודה של Place-IL, יאפשר לתושבי האזור לעבוד מרחוק בחברות טכנולוגיה ממרכז הארץ, וייתן להם מעטפת של ליווי אישי-מקצועי

אירוע פתיחת מרכז ההיי-טק בשדרות.

דווקא בימים אלה של מלחמה פתחה הקרן להיי-טק בנגב מיסודה של Place-IL את מרכז ההיי-טק שלה בשדרות. זאת, במטרה לייצר מאות משרות בתחום בנגב המערבי. בקרן אומרים כי המרכז "יאפשר לתושבי האזור להשתלב בחברות היי-טק שפועלות במרכז הארץ ולעבוד בהן".

טקס הפתיחה התקיים אתמול (ג'), בהשתתפות ראש עיריית שדרות, אלון דוידי, נציגי מנהלת תקומה ורשות החדשנות, וכן בכירים בהיי-טק הישראלי ובמוסדות אקדמיים בנגב – וסטודנטים.

עמותת Place-IL הוקמה לפני כשנתיים במטרה לשלב בענף ההיי-טק עובדות ועובדים מאוכלוסיות בייצוג חסר, באמצעות תהליך איתור מיון של טאלנטים בהתאמה למשרות פנויות בחברות הענף. העמותה הוקמה על ידי עידן טנדלר, היו"ר שלה, וקרן הלפרין מוסרי, המנכ"לית, ובשותפות עם גוגל.

המרכז נמצא במתחם חממת NatureGrowth ומאפשר לתושבי האזור לעבוד מרחוק בחברות ממרכז הארץ בחלק מימות השבוע. כמו כן, הוא כולל ליווי אישי מקצועי לעובדים החדשים בהיי-טק, על מנת להקל על שילובם בענף.

במסגרת אירוע ההשקה נערך פאנל תחת הכותרת "שיח מנכ"לים – פרקטיקות לשילוב ג'וניורים". רוני זהבי, מייסד שותף ומנכ"ל היי-בוב, אמר בו כי "השילוב של עובדים מהנגב המערבי ומהצפון – חשוב. החלטנו, בהיי-בוב, לשריין בתקציב של 2025 משרות חדשות, ובכוונתו להגדיל את מספרן בכל שנה. החובה שלנו, ההיי-טק הישראלי, היא לעשות מאמץ נוסף כדי לפתוח את דלת הענף לעובדים נוספים".

"המטרה: שכל חברת היי-טק תפתח את הדלת לטאלנטים מהנגב"

טנדלר, שבנוסף להיותו יו"ר Place-IL הוא משמש סגן נשיא בכיר בפאלו אלטו, אמר באירוע כי "לפני מעל תשעה חודשים היה היום הקשה ביותר בתולדות ישראל. אנחנו עדיין בתוך מלחמה ועדיין יש חטופים ברצועת עזה. אנחנו מתפללים מהמקום הזה שהם יחזרו ושישראל תנצח. שלא יהיה כאן שום איום על אף אזרח, אין כל הבדל בין האזרחים, הפער הזה חייב להימחק. הגיבורים בנגב המערבי הם דוגמה למהו חוסן הלאומי".

לדבריו, "המטרה שלנו היא שכל חברת היי-טק תוכל לפתוח את הדלת בקלות לטאלנטים משדרות, אופקים, נתיבות, אשקלון או נתיב העשרה. מהיום יש להם מקום פיזי לעבודה ומעטפת מקצועית איכותית. אנחנו נחושים להתרחב ולגדול, ולחבר באמצעות המיזם את החברה הישראלית כולה. אני קורא מכאן לחברות היי-טק להצטרף אלינו ולתת את הכתף. זאת רק ההתחלה, מכאן נגיע גם לצפון".

אירוע פתיחת מרכז ההיי-טק בשדרות.

אירוע פתיחת מרכז ההיי-טק בשדרות. צילום: ירין גז

הלפרין ציינה כי "תחום התעסוקה הוא המפתח ליצירת תקווה באזור הזה ובכלל המקומות בארץ. אנחנו פלטפורמה ואיתנו נמצאות עשרות חברות היי-טק, שכבר לקחו דרכנו מועמדים דרכנו כמתמחים וכעובדים, שהשתלבו מצוין בחברות. אנחנו נהנים ממעגל תמיכה ושותפות רחב וכל הזמן פועלים על מנת להגדיל אותו".

דוידי אמר כי "בעשור האחרון, שדרות חוותה התפתחות חסרת תקדים, וה-7 באוקטובר הביא אתו, לצד הכאב העצום, הזדמנויות וחיבוק גדול מהרבה אנשים וגופים טובים. Place-IL מצטרפת לרכבת הגדולה של הפיתוח המשמעותי של הנגב המערבי, ומביאה איתה בשורה בכל הקשור לשילוב הצעירים המוכשרים של האזור בקהילת ההיי-טק, כמו גם חיבור כל כך נדרש לחברות הגדולות במשק".

ברק רגב, מנכ"ל גוגל ישראל, אמר ש-"ההיי-טק הישראלי הוא הקטר של המשק, שמהווה מעל 50% מהייצוא הישראלי. כדי להמשיך לצמוח ולחדש, תעשיית הטק המקומית צריכה לפתוח את הדלתות, להגדיל ולגוון את כמות המועסקים בה. זה טוב למוצר, לחברה ולכלכלה הישראלית. אך מעבר לגיוון התעשייה, יחד יש לנו את היכולת והאחריות לעזור בצמיחת הנגב המערבי – מה שישפיע על המשק כולו. גוגל מחויבת לעתיד של מדינת ישראל".

אורן שגיא, מנכ"ל סיסקו ישראל, ציין ש-"יש פה מחויבות לחברה הישראלית, למצוינות ולגיוון תעסוקתי. גיוון משפר אותנו, כחברות. יש גם את עניין הציונות ואנחנו מבינים שפה אנחנו נבחנים, כמדינה".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים