דיווח: מאסק תומך פיננסית בקמפיין טראמפ – ב-45 מיליון ד' בחודש

יזם הטק שעומד בין השאר מאחורי חברות הענק טסלה, SpaceX, הרשת החברתית X, ואחרות, הצהיר באחרונה על תמיכה בטראמפ, וכעת נודע כי הוא גם מגבה אותה בכסף - גדול!

ספגו תלונות רשמיות מאיגוד עובדים. אילון מאסק, מנכ"ל טסלה, והמועמד הרפובליקני לנשיאות ארה"ב, דונלד טראמפ.

יזם הטק, אילון מאסק, המוביל את חברות הענק טסלה, SpaceX, הרשת החברתית X, ואחרות, לא נח. על פי הדיווחים, בצעד דומיננטי חדש מצידו, מאסק התחייב באחרונה לתרום סכום עתק של 45 מיליון דולר לחודש ל-Super PAC חדש שהוקם, ואשר תומך בקמפיין הבחירות לנשיאות של הנשיא לשעבר, דונלד טראמפ, מועמד המפלגה הרפובליקנית לתפקיד נשיא ארה"ב. 

התרומה, שעליה דיווח הוול סטריט ג'ורנל, מסמנת הסלמה משמעותית בהתייצבות של מאסק לצד מטרות ימין פוליטיות, ויותר מכך את תמיכתו הגלויה והחדשה יחסית בטראמפ, שהלכה והתבהרה בחודשים האחרונים.

מאסק, כידוע, הוא מולטי-מיליארדר אניגמטי, שהפך זה מכבר לדמות מעוררת מחלוקת במעגלים העסקיים והחברתיים כאחד. תמיכתו בעמדות ימין ובטראמפ מייצגת שוני מובהק מהנטיות הליברליות המסורתיות יותר של טייקוני עמק הסיליקון. מקורות המקורבים למאסק ציינו כי החלטתו לתמוך בשאיפותיו הפוליטיות של טראמפ נובעת ממה שנתפש בעיניו כהתאמה לאינטרסים שלו של קידום דה-רגולציה וחופש יזמות.

התרומות המאוד נדיבות של מאסק יעברו בחודשים שעד הבחירות לנשיאות ארה"ב, שיערכו בנובמבר הקרוב, לקבוצה הפוליטית ששמה America PAC, כך לפי הג'ורנל, והקבוצה, כך דווח, תתמקד בקידום רישום בוחרים, הצבעה מוקדמת והצבעה בדואר ובמדינות ה"מתנדנדות".

הביע תמיכה בטראמפ עקב ניסיון ההתנקשות. אילון מאסק.

הביע תמיכה בטראמפ עקב ניסיון ההתנקשות. אילון מאסק. צילום: לכידת מסך מחשבון מאסק ב-X

עוד מיליארדרים אמריקנים מתייצבים מאחורי טראמפ

מאסק הודיע ​​רשמית על תמיכתו במועמדותו המחודשת של טראמפ לנשיאות בסוף השבוע. "אני תומך באופן מלא בנשיא טראמפ ומקווה שהוא יתאושש מהר", כתב היזם ב-X, הפלטפורמה החברתית שבבעלותו, אחרי ניסיון ההתנקשות בטראמפ באירוע בחירות שערך במדינת פנסילבניה, ממנו יצא הנשיא לשעבר עם אוזן שרוטה בלבד, למרבית המזל.

מאסק, האיש העשיר בעולם, שהונו מוערך בכ-250 מיליארד דולר, ידוע מימים ימימה בעמדותיו השמרניות-ימניות, אך ניכר כי הוא הולך ומתקרב באחרונה לטראמפ. בין השאר נפגשו השניים בחודש מרץ לארוחת בוקר במעונו של נלסון פלץ – תורם אחר של טראמפ – שבפלורידה.

אלא שלפי הדיווחים, מאסק אינו המיליארדר האמריקני היחיד שמעוניין בטראמפ כנשיאו ומוכן לקדם זאת בכספו.

מאסק הוא כנראה הבולט מבין כמה תומכים מרכזיים של -PAC החדש, שכוללת גם את מייסד פלנטיר, ג'ו לונסדייל, את משקיעי הקריפטו טיילר וקמרון וינקלבוס, וכן את מי שהיה בעבר שגריר ארה"ב בקנדה, קלי קרפט. מיליארדר אחר שהעביר בבחירות הקודמות כסף ל-PAC של טראמפ, יזם הטק פיטר ת'יל, אמר באחרונה כי הפעם יתמוך בטראמפ רק בהצבעה ולא בכספו. לא ידוע אם שינה את עמדתו זו לאחר ניסיון ההתנקשות שעבר הנשיא לשעבר.

יצוין כי על אף שהתרומות הפרטניות לקמפיין בחירות בארה"ב מוגבלות ל-3,300 דולר לאדם, פרצות במערכת המימון של הקמפיינים מאפשרות לתורמים פוליטיים גדולים לתרום לקרנות התומכות במועמדים שביוקרתם הם מעוניינים.

בתגובה על התרומה המשמעותית של מאסק, כתב ברני סנדרס, הדמוקרט שמשמש כבר שנים כסנאטור מטעם מדינת ורמונד, בציוץ ב-X כי "אילון מאסק, האדם העשיר בעולם, תורם 45 מיליון דולר בחודש לקמפיין של טראמפ. אם הדמוקרטיה תצליח לשרוד בארה"ב, עלינו להפיל את סיטיזנס יונייטד (Citizens United) ולעבור למימון ציבורי של בחירות. אנחנו צריכים ממשלה שמייצגת את כולם, לא רק מיליארדרים".

בדבריו אלו התייחס סנדרס לפסק הדין המפורסם 'סיטיזנס יונייטד' נגד ועדת הבחירות הפדרלית (FEC) של בית המשפט העליון של ארה"ב משנת 2010. בפסק דין זה קבע רוב שופטים שלתאגידים יש זכות בלתי מוגבלת לממן תעמולת בחירות דרך Super PACs, שהם גופי התרמה חוץ-מפלגתיים, וזאת מתוקף התיקון הראשון לחוקת ארצות הברית.

מאסק לחץ על טראמפ לבחור בו כסגנו. הסנאטור ג'יי. די. ואנס.

מאסק לחץ על טראמפ לבחור בו כסגנו. הסנאטור ג'יי. די. ואנס. צילום: ויקיפדיה

מאסק בוחש בקלחת הפוליטית

לפי דיווחים נוספים, מאסק לא הסתפק רק בתרומות אלא גם הניע מהלכים פוליטיים משמעותיים באופן מוחשי ועשה יד אחת מאחורי הקלעים כדי "לסייע" לטראמפ לבחור את סגנו. מאסק, יחד עם משקיע הטק דיוויד סאקס, וכן עם טאקר קרלסון, כתב פוליטי, סופר ומגיש שמרני של תוכניות אקטואליה יומיות, עשו נפשות אצל טראמפ כדי שיתעדף את סנאטור ג'יי. די. ואנס כמועמד לסגנו, אם יבחר.

אקסיוס דיווח שמאסק, סאקס וקרלסון מיהרו ללחוץ על הנשיא לשעבר, לאחר ניסיון ההתנקשות כנגדו בסוף השבוע, לבחור ב-ואנס, וזאת למרות שבתקופת כהונת טראמפ כנשיא הסנאטור מאוהיו, ואנס, ביקר את הפעילות הראשונה שלו בבית הלבן. הלחץ הצליח ואכן ואנס הוכתר כמועמד להיות סגנו של טראמפ, אם אכן יבחר ב-נובמבר שוב לכהן כנשיא ארה"ב.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים