ביידן הודיע על פרישה: מהן התגובות בגזרת הטק העולמית?

נשיא ארה"ב, ג'ו ביידן, הודיע אמש (א') דרך חשבון ה-X שלו על פרישה מהמירוץ לנשיאות, והתגובות הרבות לא איחרו לבוא ● מה היה לאילון מאסק, מארק בניוף, בראד סמית', ואחרים לומר על ההתפתחויות?

הודיע על פרישה מהמירוץ הבא לנשיאות. ג'ו ביידן, נשיא ארצות הברית.

ג'ו ביידן, נשיא ארה"ב, הודיע אמש (א') ​שהוא פורש מהמירוץ לנשיאות, ועשה זאת במכתב שפורסם בחשבון ה-X שלו, ושבו פנה ל-"חברי האמריקנים". ההודעה על הנטישה המאוחרת את המירוץ הסעירה רבים בעולם, והמדיה החברתית התמלאה באינספור תגובות, שכללו תודות, ברכות ושמחה, וכמובן התייחסות גם למועמדת האלטרנטיבית, שביידן הביע את תמיכתו בה, סגניתו קמלה האריס.

גם כמה מבכירי הטכנולוגיה האמריקנים התייחסו במדיה החברתית לפרישת הנשיא המכהן מריצה בבחירות הבאות.

מי ש"מכסח" את ביידן כמעט מיום היבחרו ומאמין בגישה הפוכה מזו של הדמוקרטים ושל הנשיא הנוכחי לניהול המדינה הוא כמובן אילון מאסק, הידוע כפעיל ומטריל פוליטית. מאסק, אשר גם מזוהה, לפחות על פניו, עם הצד הימני של המפה הפוליטית האמריקנית, מצא בפרישת ביידן הרבה מקור להומור. 

הכוח המניע מאחורי חברות הענק X, SpaceX, טסלה, ואחרות, הרבה להגיב מאז אמש על פרישת ביידן ועשה זאת במספר ציוצים וריטוויטים. באחד מהם, למשל, פיזר אימוג'ים של סמיילי צוחק על פוסט ציני שטען כי ג'יל ביידן, רעיית הנשיא, היא זו שלמעשה "פרשה מהמירוץ".

בין שלל הציוצים, בריטוויט מלפנות בוקר (שעון ישראל), התייחס מאסק למועמדת האופציונלית הבולטת להחלפת ביידן כנציגת המפלגה הדמוקרטית בבחירות 2024, האריס. הוא צייץ מחדש פוסט משנת 2022, בו האריס מתועדת עם מסיכת קורונה. כותב הפוסט המקורי ציין אז, כביכול כמצטט את סגנית הנשיא, "אני קמאלה האריס, הכינויים שלי הם She ו-Her, ואני אישה שיושבת ליד השולחן עוטה פיסת חרא (הכוונה למסיכה – ג"פ) כחולה". מאסק הוסיף לציוץ מחדש מאמש את ההערה המזלזלת: "דמיינו ארבע שנים של זה…"

בהמשך צייץ מאסק מחדש פוסט מזלזל נוסף של חשבון שמאוד קרוב לליבו בשם DogeDesigner, בו נכתב: "עדיין לא מאמין שהם חיכו ליום הגלידה הלאומי כדי לתת לביידן לפרוש". מאסק כתב בלוווית הציוץ מחדש: "העיתוי (של הפרישה – ג"פ) היה מושלם".

יצוין כי מאסק הודיע לפני שבוע, מיד לאחר ניסיון ההתנקשות הכושל שבוצע כלפי המועמד הרפובליקני דונלד טראמפ, על כוונתו לבחור ולתמוך בנשיא לשעבר בבחירות הקרובות. "אני תומך לחלוטין בנשיא טראמפ ומקווה להחלמתו המהירה", צייץ מאסק ב-X מיד לאחר האירוע המטלטל.

"מנהיג שפועל מתוך מחשבה על האינטרסים של אמריקה"

בראד סמית', נשיא וסגן יו"ר מיקרוסופט, פרסם ב-X תגובה בה ציין כי ביידן "הקדיש את חייו לשירות הציבור" וטען שההכרזה על הפרישה כעת היא "עוד דוגמה למחויבות הזו". סמית' המשיך וכתב: "אני רוצה להודות לו על כל מה שהשיג ועל שירותו שימשך מעכשיו עד יום ההשבעה. מיקרוסופט מצפה לעבוד עם הממשל שלו במשך החודשים הנותרים של כהונתו".

מארק בניוף, מנכ"ל סיילספורס, שיתף קישור בחשבון ה-X שלו, לכתבת השער של הטיים מגזין אשר עסקה בפרישתו של ביידן מהבחירות ושתמונת השער שלה ושל המגזין מראה את האריס נכנסת לתמונה כשביידן יוצא ממנה. בשבוע שעבר איחל בניוף "החלמה מלאה ומהירה לנשיא טראמפ", בעקבות ניסיון ההתנקשות הכושל בו, והוסיף: "ירפא גופו, תרגע נפשו ותנוחם נפשו. יתברך בכוח ובאומץ ויחזור לבריאות במהרה. אין בארצנו מקום לאלימות פוליטית".

סר ריצ'רד ברנסון, איל העסקים הבריטי שעומד מאחורי וירג'ין גרופ, בחר גם הוא ב-X כדי להתייחס להחלטת ביידן, וציין כי הבחירה הייתה "החלטה חכמה ועקרונית של אדם חכם ועקרוני". לדבריו בחירה זו "נותנת את ההזדמנות לדור הבא להניע את אמריקה והאנושות קדימה". לפי הביזנס אינסיידר, מוקדם יותר החודש כתב ברנסון באתר האינטרנט של וירג'ין ש-"עכשיו הזמן שהוא צריך לשקול מה עומד על כף המאזניים ולפרוש מעוד ריצה". לדבריו אז, ביידן "עדיין יכול לעשות טוב עצום בעולם".

ריד הופמן, מייסד שותף ויו"ר של לינקדאין, שיתף ב-X את השקפתו על הפרישה במספר ציוצים, בהם כתב בין השאר כי ביידן הוא "מנהיג שפועל מתוך מחשבה על האינטרסים של אמריקה". הוא המשיך וציין כי "לא לחפש בחירה מחדש הוא אחד המעשים הכי חסרי אנוכיות שראינו מפוליטיקאי בהיסטוריה האמריקנית המודרנית. זה מה שנכון למדינה שלנו – ולעתיד הדמוקרטי שלנו".

הופמן הדגיש כי האריס "היא האדם הנכון בזמן הנכון", והזהיר מפני ההרס הפוטנציאלי שהאג'נדה של טראמפ ושל ואנס, סגנו, יכולה "לחולל לעם האמריקני". "כשאני עומד בפני הבחירה בין קמאלה האריס לדונלד טראמפ, אני סומך על העם האמריקני שיקבל את ההחלטה הנכונה עבור המדינה שלנו", כתב הופמן. "ממשל ביידן-האריס שם את האומה שלנו על הדרך הנכונה. הגיע הזמן שנתאחד. אני תומך באופן מלא בקמאלה האריס ובהצעה שהיא תרוץ לנשיאות ארצות הברית, בעודנו נלחמים למען הדמוקרטיה בנובמבר הקרוב".

יצוין כי בינואר האחרון תרם הופמן 2 מיליון דולר ל-Super PAC Granite for America – שהריץ קמפיין עבור ביידן בניו המפשייר.

מלינדה פרנץ' גייטס, המייסדת המשותפת של קרן ביל ומלינדה גייטס, ומי שהייתה לאורך שנים רעייתו של המייסד השותף של מיקרוסופט, צייצה ב-X כי ביידן "ראוי להכרת תודה עצומה על עשורים רבים של שירות הציבור והמנהיגות האפקטיבית שלו מהבית הלבן במהלך תקופה משמעותית במיוחד עבור האומה שלנו".

היא שיבחה את עבודתו של ביידן בשמירת הכלכלה האמריקנית, בהובלת ארה"ב בזמן מגיפת הקורונה, ואת מאמציו למען שוויון והזדמנויות לאמריקנים. היא הוסיפה והבהירה מדוע לדעתה חובה להחליף את הנשיא המכהן במועמד.ת אחרים מהמפלגה הדמוקרטית וציינה: "ראינו איך נראה ממשל טראמפ, ואנחנו לא יכולים להסתכן בעוד אחד כמותו".

לעת עתה הגרוש המפורסם של פרנץ' גייטס, ביל גייטס, לא הביע עמדה בנושא החם שמטלטל את ארה"ב.

להבדיל מתגובותיהם המהירות מהשבוע שעבר על ניסיון ההתנקשות בטראמפ, הפעם מארק צוקרברג, מנכ"ל ומיייסד מטא; טים קוק, מנכ"ל אפל; סונדר פיצ'אי, מנכ"ל גוגל; וסטיה נאדלה, מנכ"ל מיקרוסופט; לא התייחסו להודעת ביידן על פרישתו מהמירוץ בינתיים.

למעשה, לאחר ההודעה, פרסם צוקרברג תמונה בחשבון הת'רדס שלו ובה שני אנשים חותרים בסירה עם הכיתוב "חתירה שלווה לפני שבוע גדול", ורבים חשבו שעשה זאת בהתייחס לשינויי ההנהגה הדמוקרטיים. אלא שבמהשך הסתבר שהפוסט שלו לא היה קשור כלל להחלטתו של ביידן לפרוש.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים