"הפייק ניוז נגד ישראל והאנטישמיות ברשת ילכו ויתגברו"

"הכלים שבונים כרגע יצליחו בסופו של דבר לקדם את המלחמה באנטישמיות, ואלה יכולות שיוכלו לקדם גם את המלחמה בפייק ניוז נגד ישראל", אמר תא"ל (מיל') עומר דגן, לשעבר מפקד לוטם

תא"ל (מיל') עומר דגן, לשעבר מפקד לוטם.

"אנשים בחו"ל מדברים כיום נגד ישראל ונגד יהודים ברמה ובמשמעות של שנות ה-30' בגרמניה, ויהודים רבים מפספסים, שוב, את העיתוי לעלות לישראל. ואם לא מספיקה אנטישמיות, יש הרבה מאוד פייק ניוז נגד ישראל. הן האנטישמיות והן הפייק ניוז נגדנו ילכו ויתגברו", כך אמר תא"ל (מיל') עומר דגן, שהיה עד השנה שעברה מפקד לוטם באגף התקשוב שבצה"ל וכיום עוסק במאבק באנטישמיות ברשת.

תא"ל (מיל') דגן בא לכנס IT for IDF – ועידת הפסגה השנתית הגדולה לתקשוב, לצבא ולביטחון, בהפקת אנשים ומחשבים, שנערכה באחרונה באולמי לאגו שבראשון לציון, כדי לדבר על רתימת הרוח הישראלית וטכנולוגיות העילית למלחמה באנטישמיות.

"הצד השני נערך הרבה מאוד שנים לקראת המתקפה של ה-7 באוקטובר גם ברמות הטכנולוגית והתעמולתית, והוא ממומן היטב ויש לו טכנולוגיות רבות", אמר. "מנגד, אנחנו בהגדרה בנחיתות מספרית בלתי אפשרית כמעט, ובנוסף מחולקים למאות ארגונים וקבוצות – בלי תיאום ועם מסרים שונים. כדי לסבר את האוזן, רק בארצות הברית יש 100 ארגונים שעוסקים במלחמה באנטישמיות. וגם אם אנחנו חושבים שאנחנו עושים משהו, אנחנו מדברים בדרך כלל עם מישהו שכבר חושב כמונו. אנחנו מצויים באיחור של 20 שנה במלחמה באנטישמיות ובפייק ניוז נגד ישראל".

דגן הציג את עצמו כמייצג, גם אם לא נציג, של הרבה אנשים וקבוצות שעושים ומנסים לבנות מאז תחילת המלחמה אקו-סיסטם טכנולוגי להתמודדות עם המצב הזה. "לא מדובר רק בטכנולוגיה", אמר, "אבל היא זו שתשנה את המשחק, שתעזור לסגירת הפערים מול הצד השני שכאמור, התכונן מעל 20 שנה. אנחנו בתחילת הדרך ורחוקים מהמטרה, אבל ברמה האסטרטגית, בונים בימים אלה בונים מערכת שליטה ובקרה כדי להבין מה התווך, אילו הם הארגונים שנוכל למדוד. הישראלים עושים הרבה מאוד עבודה ברשתות החברתיות, כי רוב הצעירים צורכים שם את החדשות שלהם".

"רבים מעלים חומרים אנטישמיים באופן מתוחכם ומתקדם"

"יש שימוש באלגוריתמים מאוד מתקדמים למאבק באנטישמיות, כי רבים מבין אלה שמעלים חומרים אנטישמיים עושים זאת באופן מאוד מתחוכם ומתקדם, וברגע שבישראל מוצאים פריט תוכן כזה – רוצים ככל הניתן להחליש את ההד שהוא עושה, ומהצד השני להדהד את הפעילות שלנו ככל הניתן. על כל נרטיב פרו-ישראלי שמעלים רואים 100 עד 200 סטוריז של הצד השני, והרצון הוא לשנות את זה", אמר דגן.

הוא סיפק כמה דוגמאות בולטות למה שמתרחש ברשת: "ויקיפדיה היא ממש שדה קרב. בגוגל, האויב מבצע קישורים ברמה גבוהה שהיא, לצערי, הרבה יותר טובה מזו שלנו. בימים אלה נמצאת בבנייה מערכת שמכינה מפה ותמונה משותפת כדי לארגן את ההיבטים הללו וכל דבר נוסף אחר ברשת, אבל כל זה הוא ניסיון לנצח במגרש הקיים. אני אומר: קדימה, בואו נצא מהקופסה. זו אחת הסיבות לכך שמנסים להוציא את טיקטוק מארצות הברית או לגרום לה להימכר לגורם אמריקני – ולא נגמר הסיפור, כי טיקטוק מנסה לבטל את זה. בנוסף, הרצון הוא לשנות את מידת השקיפות ברשתות החברתיות, וגם את כלי הבינה המלאכותית היוצרת, שמראש מבוססים גם על מידע מוטעה".

לסיום הוא אמר: "יש לי את הזכות להיות אחד מאלה שמובילים את המאמץ הזה – לנסות להניע קהלים מאוד מאוד גדולים ברשת כדי לשנות את התמונה. זה מצריך אנשים, להביא אותם לעזור לקדם את הנרטיבים שאנחנו רוצים. הכלים שבונים כרגע יצליחו בסופו של דבר לקדם את המלחמה באנטישמיות, ואלה יכולות שיוכלו לקדם גם את המלחמה בפייק ניוז נגד ישראל".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים