האם OpenAI מתכוננת לפתח מעבדי AI משל עצמה?

לפי דיווחים, סם אלטמן המנכ"ל מחויב להפחית את התלות של OpenAI באנבידיה ● המתפתחת הבולטת של כלי ה-GenAI ומודלי השפה הגדולים נמצאת כעת בדיונים עם ברודקום, במטרה לגבש שיתוף פעולה לשם פיתוח שבב AI

יפתחו שבבי AI לבדם? OpenAI ומנכ"לה סם אלטמן.

האם החבורה של סם אלטמן ב-OpenAI רוצה לקפוץ מדרגה? לפי דיווחים, החברה שעומדת מאחורי ChatGPT המפורסם, פתחה באחרונה במשא ומתן עם ברודקום (Broadcom) במטרה לפתח מעבד בינה מלאכותית משלה.

לפי ההערכות, המטרה הראשונית והעיקרית של החברה היא להוריד את הצורך שלה ברכישה של עוד מעבדים מאנבידיה (Nvidia), שנכון להיום היא המקור העיקרי, אם לא היחיד, ממנו רוכשת החברה מעבדים לצורך אימון המודלים שלה.

כחלק מהיוזמה הזו, שכבר החלה להתגלגל אל עבר בדיקת היתכנות מתקדמת, OpenAI שכרה לאחרונה מספר עובדים מגוגל, לשעבר, שהיו מעורבים בתכנון של מעבדי ה-Tensor של גוגל – המעבדים מבית שהחברה פיתחה לצורך שימוש בטלפוני הפיקסל שלה.

לברודקום יש ניסיון בפיתוח של מעבדי ושבבים לפי דרישה, והיא יכולה, כך מעריכים אנליסטים, להציע ל-OpenAI תכנונים מדויקים בהתאם לצרכים המשתנים של החברה.

OpenAI לא הולכת להתחרות ב-אנבידיה, והיא גם לא יכולה, אבל לצרכים שלה זה יכול להספיק, כשבטווח הארוך יותר מתכננים בחברה לדאוג להיות אחראים מקרוב לכל התשתית עבור הדאטה סנטרים שלה – מהפיזית ועד המחשבים.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים