באג 2024, היום ה-4: יותר מ-1,000 טיסות בוטלו

יותר מאלף טיסות לארה''ב וממנה בוטלו אתמול (ב') ויותר מ-9,000 עוכבו ● דלתא היא הנפגעת הגדולה, עם יותר מ-4,400 טיסות שבוטלו מאז יום ו', לרבות כרבע מהן אתמול ● מיקרוסופט מפנה אצבע מאשימה לרגולטור באירופה

נמשכים נזקיה. תקלת ה-IT העולמית שמקורה בקראודסטרייק.

נזקי התקלה שהחלה בעדכון התוכנה הפגום של קראודסטרייק (CrowdStrike) ונמשכה בפגיעה במיליוני מחשבים מבוססי חלונות (Windows), ממשיכים: יותר מאלף טיסות בארה"ב בוטלו אתמול (ב') בארה"ב. מספר חברות תעופה, שדלתא (Delta Air Lines) בראשן, מנסות להתאושש זה ארבעה ימים לאחר השבתת ה-IT העולמית. זו גרמה לביטולים ולעיכובים מסיביים, והותירה עשרות אלפי נוסעים תקועים בשדות תעופה ברחבי המדינה.

יותר מאלף טיסות לארה"ב וממנה בוטלו אתמול (ב'), ויותר מ-9,000 עוכבו, לפי אתר מעקב הטיסות FlightAware. נוסעי דלתא ספגו הכי הרבה ביטולים: יותר מ-4,400 מאז יום ו', לרבות כרבע מהן, יותר מ-950 – אתמול, ב'. מנכ"ל דלתא, אד בסטיאן, אמר כי "החברה פועלת לשחזור הפעילות. כולם בחברה עובדים סביב לשעון".

"השבתת ה-IT הגדולה בהיסטוריה", שהחלה בסוף יום ה' שעון ארה"ב, השפיעה על 8.5 מיליון מכשירים מבוססי חלונות ברחבי העולם. התקלה גרמה לכאוס במקומות רבים בעולם: ארגוני חירום, משרדי ממשלה, שדות וחברות תעופה, ארגוני בריאות, מוסדות פיננסיים ורשתות בתי מלון – שהתקשו לקבל ולשחרר אורחים.

בעוד שהתקלה השפיעה על כלל חברות התעופה בשל מחשבים שנועדו לבצע צ'ק-אין ללקוחות עבור חברות תעופה רבות, הרי הפגיעה בדלתא הייתה חמורה במיוחד. התקלה השביתה את תוכנת תזמון הצוותים של דלתא. "אחד מהכלים שלנו הקשורים למעקב אחר הצוות, הוא מערכת קריטית", מסרה חברת התעופה. "הכלי הושפע מהתקלה ואינו מצליח לעבד ביעילות את המספר חסר התקדים של שינויים שהופעלו כתוצאה מההשבתה. המערכת מבטיחה שלכל הטיסות יש צוות מלא במקום הנכון בזמן הנכון… היא מורכבת מאוד ודורשת את מירב הזמן והתמיכה הידנית לסנכרון". לתקלה "סייעה" גם העובדה כי סוף השבוע האחרון היה העמוס ביותר בקיץ של החברה.
<


מיקרוסופט מאשימה

בתוך כך, מיקרוסופט הודיעה כי האיחוד האירופי הוא זה שאשם בהשבתת ה-IT הגדולה בעולם.

לפי הענקית מרדמונד, הסכם עליו היא חתמה ב-2009 למול הנציבות האירופית גרם לכך שהיא, מיקרוסופט לא יכולה לבצע שינויים באבטחה, כי אלה היו חוסמים את העדכון של קראודסטרייק.

בהסכם מ-2009 נקבע שניתן לאפשר לספקיות אבטחה להתקין תוכנה ברמת הליבה – ולא לחסום את הגישה לליבת מערכת ההפעלה חלונות, לתוכנות אבטחה צד ג'.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים