מג'נטה מדיקל גייסה 105 מיליון דולר

החברה היא מפתחת משאבת הלב הזעירה בעולם ● הגיוס נעשה בהובלת קרן ההשקעות נובו הולדינגס ● ד"ר דודי ישראלי, מנכ"ל מג'נטה מדיקל: "החברה ערוכה מבחינת ניסיון ומשאבים לשלבים הבאים בצמיחתה"

ד"ר דודי ישראלי, מנכ"ל מג'נטה מדיקל.

חברת מג'נטה מדיקל (Magenta Medical) – המפתחת את אלווייט (™Elevate) שהיא משאבת הלב הזעירה בעולם – הודיעה השבוע על סגירת סיבוב מימון משמעותי של 105 מיליון דולר, בהובלת קרן ההשקעות של ענקית התרופות נובו נורדיסק, Novo Holdings.

להשקעה הצטרפו גם המשקיעים החדשים Viking Global Investors ו-RA Capital Management, בנוסף למשקיעים הקיימים אורבימד, New Enterprise Associates (NEA), JVC Investment Partners, ו-ALIVE – קרן ההלת'טק הישראלית.

משאבת הלב הזעירה בעולם שפיתחה מג'נטה מדיקל. אלווייט (™Elevate).

משאבת הלב הזעירה בעולם שפיתחה מג'נטה מדיקל. אלווייט (™Elevate). צילום: עיבוד ממוחשב. מקור: מג'נטה מדיקל

השלב הבא: התרחבות לארה"ב

למג'נטה משרדים, מעבדות ומערך ייצור ב-קדימה, שם היא מעסיקה 84 עובדים, אך היא עתידה להתרחב לארה"ב עוד השנה.

מטרת סבב הגיוס היא לתמוך בהתרחבות החברה לארה"ב ולממן את הניסויים הקליניים הנוספים הדרושים לקראת אישורים עתידיים של מנהל המזון והבריאות האמריקני, ה-FDA, במספר התוויות קליניות הנוגעות לירידה חריפה בתפקוד הלב (למשל, חולים עם הלם לבבי על רקע התקף לב, וחולים שעוברים צנתור לב בסיכון גבוה).

"הטכנולוגיה של מג'נטה עומדת בחזית החדשנות של תחום התמיכה המכנית בלב, ויש לה פוטנציאל לשפר באופן מהותי את איכות הטיפול בחולים עם מחלות לב מורכבות," אמר אריק שניידר, שותף בשלוחה האמריקנית של נובו הולדינגס. "אנו מצפים לעבוד עם החברה מקרוב ולסייע לה להשיג את מטרותיה", הוסיף.

"החברה גאה לצרף לשורותיה משקיעים מהשורה הראשונה בעולם בתחום המכשור הרפואי, שתומכים בחזונה להביא לשוק את משאבת הדם הקטנה והחזקה ביותר מסוגה", אמר ד"ר דודי ישראלי, מנכ"ל מג'נטה מדיקל, והדגיש כי "יחד עם השותפים הקיימים שלנו, מג'נטה ערוכה מבחינת ניסיון ומשאבים לשלבים הבאים בצמיחתה, במטרה לשפר את איכות הטיפול בחולים עם פגיעה חריפה בתפקוד הלב".

מכשור רפואי לתמיכה מכנית בלב מהווה את אחד השווקים הצומחים ביותר בעולמות הקרדיולוגיה ההתערבותית. בקטגוריה זו נמצאות משאבות, שנועדו להוריד את העומס מהלב ולהעלות את תפוקת הלב בחולים עם ירידה חריפה בתפקוד חדר שמאל. מטרת הטיפול היא לספק תמיכה זמנית בלב, בין שעות לימים, עד להשגת התאוששות מספקת של הלב וגמילה מהמשאבה.

הטכנולוגיה הייחודית של מג'נטה מאפשרת למזער משאבת דם עוצמתית ביותר, ולקפלה לתוך מערכת הובלה דקה, כך שתוכל להיכנס לגוף דרך נקב קטן במפשעה לעורק הירך, ומשם, דרך אבי העורקים, לתוך הלב. פעולת ההחדרה של המשאבה נשענת על טכניקות וציוד צנתור סטנדרטיים, ולכן יכולה להתבצע בקלות ובבטיחות על-ידי קרדיולוגים התערבותיים, וללא צורך במניפולציה כירורגית.

טרם הפעלתה, המשאבה נפרשת לגודלה המלא בתוך הלב, והזרימה דרכה מווסתת בהתאם לנסיבות הקליניות הפרטניות של כל חולה וחולה. במהירותה המקסימלית, המשאבה מסוגלת להזרים, בממוצע, מעל 5 ליטר לדקה של דם, כלומר להחליף את מלוא תפוקת הלב של אדם בוגר. מדובר במשאבה החזקה ביותר מסוגה, אפילו בהשוואה למשאבות גדולות יותר המחייבות החדרה כירורגית חודרנית.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים