שויד: "אם הם יפעלו נכון, אנשי וויז לא יצטערו על ביטול העסקה"

"ייקח לאנשי וויז הרבה שנים להגיע לסכומים שהם היו יכולים לגרוף בעסקה הזאת, אבל הם יכולים לעשות את זה", אמר מנכ"ל צ'ק פוינט ● הוא הצביע על זינוק של 81% במתקפות הסייבר על ישראל

גיל שויד, מנכ"ל צ'ק פוינט.

"ההצעה של גוגל היא הצעה קוסמת, אבל אני מבין את אנשי וויז, שהחליטו לסרב לה ולבנות את החברה שלהם כחברה עצמאית. אם הם יפעלו נכון, הם לא יצטערו על ביטול העסקה", כך אמר היום (ד') גיל שויד, מנכ"ל צ'ק פוינט.

וויז החליטה לדחות את ההצעה שגוגל הגישה לה לרכישתה תמורת 23 מיליארד דולר. זאת, מאחר שכפי שאסף רפפורט, המנכ"ל, פירט במייל לעובדים, הוא ושותפיו מעדיפים לצאת להנפקה ורוצים להגיע להכנסות חוזרות שנתיות (ARR) של מיליארד דולר.

צ'ק פוינט ו-וויז מתחרות בעולם אבטחת הענן, כאשר ההכנסות של צ'ק פוינט מהתחום מגיעות ל-100 מיליון דולר בשנה. למרות זאת, שויד פרגן לרפפורט ושותפיו: "ייקח להם הרבה שנים להגיע לסכומים שהם היו יכולים לגרוף בעסקה הזאת, יהיו להם סיכונים והרבה עליות וירידות, אבל הם בהחלט יכולים להגיע לזה ואף מעבר. בתור מי שהיה שם ולא מכר את החברה שהוא ייסד, אני לא מצטער על זה. עם זאת, הם צריכים להבין, ואני מניח שהם מבינים, שזאת התחייבות לעבוד עוד עשרות שנים ולא שנה-שנתיים".

זינוק של 81% במתקפות על ישראל

שויד דיבר במסיבת העיתונאים הרבעונית של צ'ק פוינט עם פרסום הדו"חות הרבעוניים שלה, בה נמסר על מינויו של תא"ל (מיל') נדב צפריר, לשעבר מפקד 8200, ומי שב-10 השנים האחרונות עומד בראש Team 8, כמנכ"ל החדש. צפריר ייכנס לתפקיד בחודש דצמבר, ושויד ימונה ליו"ר פעיל של דירקטוריון צ'ק פוינט.

כהרגלו, שויד התייחס במסיבת העיתונאים למצב הסייבר בישראל. הוא אמר כי "אנחנו רואים המשך של מגמת העלייה במתקפות הסייבר של ישראל, שגבוהות ב-81% לעומת התקופה המקבילה אשתקד. ארגון בישראל נתקף 2,280 פעם בשבוע, כאשר הממוצע העולמי הוא 1,000-1,100. ארגונים במגזרי המחקר, החינוך והתקשורת מותקפים יותר מ-4,000 פעמים בשבוע. השוק הממשלתי-ביטחוני הוא הקורבן להכי הרבה מתקפות כופרה".

שויד התייחס גם לכשל האבטחתי בעדכון התוכנה האחרון של קראודסטרייק, שהשפיע לרעה על מיליונים רבים של ארגונים – בהם גם לקוחות צ'ק פוינט. "זה אירוע לא משמח, שמראה עד כמה אנחנו תלויים במוצרי תוכנה. אירוע שכזה יכול לקרות בכל מוצר תוכנה. כל התעשייה מנסה בימים אלה ללמוד איך טעויות כאלה לא יחזרו. אני מקווה שהתעשייה תלמד איך לעשות את הדברים בצורה יותר טובה", אמר.

התוצאות הכספיות

צ'ק פוינט סיימה את הרבעון השני של השנה עם עלייה של 7% בהכנסות ל-627 מיליון דולר וירידה קלה, של חמישה מיליון דולר, ברווח הנקי – ל-197 מיליון. הרווח הנקי למניה עלה ב-3% ועמד על 1.74 דולר. הרווח התפעולי קטן בכ-5% ל-209 מיליון דולר. תזרים המזומנים שלה עלה במקצת ועמד על 200 מיליון דולר.

באשר לתוצאות במחצית הראשונה של השנה – ההכנסות עלו בתקופה זו ב-1.1% ל-1.3 מיליארד דולר והרווח הנקי ירד ב-1.3% ל-381.3 מיליון. הרווח התפעולי רשם ירידה של כ-4% ועמד על 403.2 מיליון דולר.

תגובות

(1)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. אבי

    מבחינה כלכלית עשו טעות פטאלית. לא בטוח שגוגל היו משלמים בסופו של דבר או שהרגולציה האמריקאית הייתה מאפשרת אבל אין ספק שהם לא יגיעו לתוצאה הזאת ב30 השנים הקרובות וסביר שגם ב50 שנים. רק מהשקעות שיכלו לעשות עם המכירה הם יכולים בשקט להכניס את מה שוויז תכניס בהמשך ואין לדעת לאן העתיד ילך והאם וויז תתאים עצמה זה לא צ'ק פוינט עם הידע והניסיון. בכל מקרה, בהצלחה רבה אני קונה בהנפקה

אירועים קרובים