בגלל הענן: גוגל עקפה את תחזיות האנליסטים

ההכנסות והרווח עלו בשיעור דו ספרתי הן ברבעון השני והן במחצית הראשונה ● גוגל עקפה את תחזית ההכנסות של וול סטריט באופן כללי ומגוגל קלאוד בפרט, אך פספסה אותן בכל הנוגע לפרסומות ביוטיוב

סונדאר פיצ'אי, מנכ"ל גוגל ואלפבית.

אלפבית, החברה האם של גוגל, מסיימת עוד רבעון של תוצאות טובות, שעקפו במקצת את תחזיות האנליסטים, למעט בהכנסות מפרסומות ביוטיוב.

על פי הדו"חות שהחברה פרסמה אמש (ג'), הרווח הנקי שלה צמח ברבעון השני ב-28.5% ל-23.6 מיליארד דולר וההכנסות רשמו גידול של 13.6% ל-84.7 מיליארד דולר. מדובר בחצי מיליארד דולר יותר מהצפי האנליסטי. הרווח הנקי של החברה למניה הגיע ל-1.89 דולר – חצי סנט מעל לתחזיות.

בחלוקה לסעיפים, ההכנסות מפרסומות ביוטיוב עמדו על 8.66 מיליארד דולר לעומת תחזית ממוצעת בוול סטריט שהן יגיעו ל-8.93 מיליארד, וגוגל קלאוד הציגה הכנסות של 10.35 מיליארד דולר, כשהצפי עמד על 10.2 מיליארד.

עלייה עקבית בהכנסות

ברבעונים האחרונים רושמת גוגל עלייה עקבית בתוצאות, ובשיעורים דומים: ברבעון המדווח הן עלו, כאמור, בכ-14%, ברבעון הקודם הן גדלו ב-15% ובשלושת החודשים האחרונים של 2023 – ב-13%. מדובר בעלייה עקבית מאז הרבעון האחרון של 2022, אז גדלו ההכנסות של החברה ב-1% בלבד.

עוד כמה נתונים מתוצאות הרבעון: הוצאות החברה גדלו ב-8.6% ל-57.3 מיליארד דולר – עלייה מתונה יותר מזו שנרשמה בהכנסות; ההוצאות התפעוליות עלו ב-4.1% ל-21.7 מיליארד; והרווח התפעולי רשם צמיחה של 25.6% ועמד על 27.4 מיליארד דולר.

תוצאות המחצית הראשונה

לצד תוצאות הרבעון, גוגל פרסמה גם את נתוני המחצית הראשונה של השנה: גם כאן, הגידול בהוצאות היה קטן יותר מזה שנרשם בהכנסות, והוא עמד על 6.9% ל-112.4 מיליארד דולר לעומת עלייה של 15% ל-165.3 מיליארד. הרווח התפעולי זינק ב-34.8% ל-52.9 מיליארד דולר וזה הנקי – ב-41.5% ל-47.3 מיליארד.

סונדאר פיצ'אי, מנכ"ל אלפבית, אמר כי "הביצועים החזקים שלנו ברבעון מעידים על החוזקה של מנוע החיפוש שלנו ועל מומנטום שיש לנו בענן. אנחנו מחדשים בכל שכבה בעולם ה-AI. הביצועים הטובים שלנו בעולם התשתיות וצוותי המחקר שלנו מביאים אותנו לעמדה טובה, ככל שהטכנולוגיה מתפתחת ועם ההזדמנויות הרבות שאנחנו רואים בהמשך".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים