ארה"ב: ה-FTC ביקשה משמונה חברות מידע על שירותי המעקב הצרכני שלהן

ועדת הסחר תחקור מוצרים ושירותים המשתמשים בנתונים אישיים כדי לקבוע תמחור אישי מותאם לסחורות או שירותים ● יו"ר ה-FTC, לינה קאן, הדגישה את החשיבות לשפוך אור על המערכת האקולוגית האפלולית של "מתווכים" אלו

יו"ר ה-FTC, לינה קאן.

ועדת הסחר הפדרלית של ארה"ב, ה-FTC, הוציאה השבוע צווים לשמונה חברות, המציעות לטענתה מוצרי ושירותי מעקב בתשלום, הכוללים נתונים על מאפיינים והתנהגות הצרכנים. הצווים מבקשים מהחברות להעביר לוועדה מידע על ההשפעה הפוטנציאלית שיש לפרקטיקות אלו על הפרטיות, התחרות והגנת הצרכן.

בהודעה שפרסמה לאחרונה אודות המהלך הדגישה יו"ר ה-FTC, לינה קאן, את החשיבות של שפיכת אור על המערכת האקולוגית האפלולית של "מתווכים" אלו.

לדבריה, "חברות הקוצרות את הנתונים האישיים של אמריקנים עלולות לסכן את פרטיותם של אנשים. כעת חברות יכולות לנצל את מאגר המידע האישי העצום הזה כדי לגבות מאנשים מחירים גבוהים יותר". קאן הוסיפה והבהירה בסדרת ציוצים ב-X כי "ככל שיותר קמעונאים משתמשים בכלים דיגיטליים כדי לעשות עסקים עם צרכנים, הם נהנים מיכולת גדולה יותר לקבוע מחירים ספציפיים לאדם על סמך מה שהם יודעים עליכם", והבטיחה שהרשות תערוך חקירה שתחשוף פרטים אלו.

שמונה החברות שקיבלו את הזימון למסור ל-FTC מידע על מוצרי ושירותי המעקב בתשלום שלהן הן, על פי הודעת הוועדה הרשמית: חברות השירותים הבנקאיים מאסטרקארד (Mastercard); וג'יי.פי מורגן צ'ייס (JPMorgan Chase); חברת הייעוץ העסקי, השירותים הטכנולוגיים ושירותי מיקור החוץ אקסנצ'ר (Accenture); וכן את ענקית הייעוץ מקינזי (McKinsey & Co). ברשימה נכללת גם חברת התוכנה Task – שמקדונלד'ס וסטארבקס הן בין לקוחותיה; וכן את חברת רוויוניקס (Revionics) – אשר מפתחת תוכנה לאופטימיזציית מחירים במחזור החיים לקמעונאים ושעובדת עם הום דיפו, בין השאר; את חברת BloomReach, המגדירה עצמה כמתמחה בפרסונלזציה של חוויית המסחר האלקטרוני, ומשרתת בין השאר את ענקית הספורט פומה; וכן את PROS, שנבחרה השנה להיות ספקית שירותי האינטרנט של מיקרוסופט.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים