מדוע אמר מאסק על בתו הטרנסג'נדרית שהיא "מתה"?

ויויאן ג'נה ווילסון, לפי אביה, "נהרגה על ידי וירוס המוח הער", אלא שבפועל הבת, שנולדה כ-בן בשם חאבייר, עברה שינוי מגדרי וזה מה שמקומם את אביה מאז ● ההערות שהשמיע מאסק בנדון עוררו כלפיו ביקורת נרחבת

ספג תגובה "שותלת" על שטען שבתו מתה רק כי עברה שינוי מגדרי. אילון מאסק.

יזם הטק אילון מאסק, הידוע בהצהרותיו הפרובוקטיביות הקבועות ובנוכחותו הדומיננטית ברשת החברתית שבבעלותו, X, המתאפיינת בפרסום ציוצים ללא סינון או צנזורה עצמית, עלה שוב לכותרות השבוע. הפעם בגלל התבטאויות קשות במיוחד אודות לא אחרת מאשר בתו. בראיון שהעניק באחרונה טען מאסק כי הבת הטרנסג'נדרית שלו, שנולדה כבן, "מתה". הוא הוסיף והבהיר כי היא "נהרגה על ידי וירוס המוח הער (Woke)".

חאבייר אלכסנדר מאסק בן ה-20, נולד למאסק ב-15 באפריל 2004 יחד עם אחיו התאום גריפין, כשהיה בזוגיות עם אשתו הראשונה, הסופרת הקנדית ג'סטין ווילסון. כשמלאו לו 18 הוא עבר שינוי והפך לאישה.

לאחר השינוי בחרה הבת להיקרא ויויאן ג'נה ווילסון, ולשאת את שם אמה, בהחלטה שסימנה בריחה מהפרסונה הציבורית המוכרת כל כך של אביה, שהוא גם רוב הזמן האדם העשיר בתבל. מאז המהפך המגדרי, ואחרי שב-2022 התמלאו כלי התקשורת בדיווחים על הנתק שעליו הכריזה הבת מאביה, הפכה מערכת היחסים הסוערת-מנוכרת בין ויויאן למאסק לציבורית יותר ויותר.

בראיון אמר מאסק שבתו הטרנסית כבר לא קיימת עבורו, וייחס את שינויי המגדר שלה למה שתיאר כהשפעת האידיאולוגיה הפרוגרסיבית העכשווית, שהיא תוצאה של אמונות שמאלניות.


זמן מה אחרי שהעולם גילה על השינוי של ויויאן והגיב על התנהלות אביה, הניכור שלו ממנה, וחוסר נכונותו לקבל אותה כפי שהיא כיום, צייץ למאסק בין השאר את הדברים האלו: "אומרים לנו בו זמנית שאין הבדלים בין המינים ומנגד שמגדרים הם שונים כל כך עד שרק ניתוח בלתי הפיך הוא האפשרות היחידה (לשנות אותם – ג"פ). ולי מישהו חכם ממני יכול להסביר את הדיכוטומיה הזו?"

חתם על מסמכי השינוי אחרי שהולך שולל?

לדברי יזם הטק בראיון, ויויאן קיבלה את ההחלטה לשנות את מגדרה בתקופת הקורונה, בתהליך שלטענתו הוא "רומה" והולך שולל על מנת שיתמוך בו. לדבריו, הוא האמין למה שנאמר לו שאם לא יחתום על טפסי הסכמה רפואיים לתהליך, ויואן עלולה להזיק לעצמה ולנסות להתאבד. מאסק סיפר כי הוא מתחרט כעת על האישור שהעניק להליך, שעל אופיו המדויק לא פירט, ואמר כי הוא מתנגד נחרצות לרעיון לאפשר לילדים לעבור שינויים שכאלה, שלדעתו הם מעשים שאינם נכונים מבחינה מוסרית.

מאסק, שהקפיד להביע דעות קולניות נגד טרסג'נדריות, חזר בראיון על רצונו להילחם במה שהוא תופש כהשפעות אידיאולוגיות מזיקות, והצהיר על כוונתו "להרוס את נגיף המוח הער".

עמדתו של אילון מאסק בנושאי להטב"ק התפתחה על רקע נטיותיו השמרניות המוכרות, וההתנגדות הקולנית שלו למה שהוא תופש כהתפשטות חברתית של אידיאולוגיות פרוגרסיביות. הבעלות שלו על X, אותה רכש ב-44 מיליארד דולר ב-2022, סיפקה לו פלטפורמה להדהד את דעותיו אלו ביתר שאת, ולייצר עוד ועוד פרובוקציות ודרמות סביב נושאים חברתיים, כדוגמת מאבקו זה בטרנסג'נדריות.

הערותיו של מאסק בנושאים אלו עוררו ומעוררות גם כעת דיונים רחבים יותר על זכויות הורים, אוטונומיה רפואית והאחריות של אנשי ציבור בעיצוב השיח הציבורי בנושאים רגישים.

באחרונה, כפי שדיווחנו, מאסק הודיע כי SpaceX ו-X עוברות מקליפורניה לטקסס, כשלדברי יזם הטק, הסיבה היא חוק פרטיות מגדרי חדש שעבר בקליפורניה.

ואכן הבשורה הגיעה מיד לאחר שמושל קליפורניה, גאווין ניוסום, העביר חוק האוסר על בתי ספר לדרוש ממחנכים ומצוות המוסד לחשוף בפני הורים שינויים עליהם החליט.ה תלמיד.ה בדבר זהות מגדרית או נטייה מינית, ללא רשות מפורשת של הילד.ה.

"מושל קליפורניה חתם זה עתה על הצעת חוק שגורמת להרס מסיבי של זכויות הורים ומעמידה ילדים בסיכון לנזק קבוע", צייץ מאסק. הוא הביע את התנגדותו החריפה לחוק החדש הזה, וציין כי מדובר ב"קש האחרון" ששבר את גב הגמל – גבו שלו. מאסק הדגיש עוד שהמהלך המתוכנן של עזיבת קליפורניה מגיע "בגלל החוק הזה, וחוקים אחרים רבים שקדמו לו, שתוקפים הן משפחות והן חברות".

תגובות

(1)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. הפתעה הפתעה

    כתבה לא ישר וכנה מאתר pc איזה הפתעה

אירועים קרובים