"חייבים לתגבר את הסייבר – בצבא ובמערכת החינוך"

כך אומר דורון אמיר, מייסד ומנכ"ל סייטאקה, שטוען כי יש לעשות זאת על רקע האיומים ההולכים וגוברים על מדינת ישראל, לצד הגדלת מספר לוחמי הסייבר האיכותיים כדי להתגבר על המחסור בכמות

מוזמנים להיות לוחמי סייבר. בני הנוער לפני גיוס שהשתתפו באירוע,

"בהמשך לאיומים ההולכים וגוברים על מדינת ישראל, אנו חייבים לתגבר את תחום הסייבר – הן בצבא והן במערכת החינוך. אנחנו מדינה קטנה, אין לנו יתרון יחסי בכמות – אלא רק ביצירתיות ובאיכות", כך אמר דורון אמיר, מייסד ומנכ"ל סייטאקה ויזם אליפות העולם בסייבר.

אמיר דיבר באירוע שנערך שלשום (ג') , שנועד להכוונת בני הנוער לפני גיוס לתחום הסייבר. האירוע, שנעשה בשיתוף עמותת בית חיל האוויר, התקיים בבית העמותה בהרצליה, בהשתתפות בני נוער – מהקהילה האתיופית, חרדים, דרוזים, בדואים וצ'רקסים.

איראן, ציין אמיר, "לא תשרוד את תקיפות הסייבר של ישראל – כך לפי הערכות. היא מתקרבת לנקודת האל-חזור. מספיק להביט אל ההיסטוריה כדי להבין שאם לפני שנים כור גרעיני באיראן הותקף על ידי התולעת סטוקסנט (Stuxnet) – אז ברור כי בשנת 2024 יש לישראל כלים משמעותיים הרבה יותר לטיפול בבעיה. הכלים שהיו אז לעומת היום זה כמו להשוות בין רוגטקה לטיל היפרסוני חמוש בראש קרב גרעיני".

לדבריו, "לוחמי סייבר נמדדים הן בכמות והן באיכות. ככל שנגדיל את מספר לוחמי הסייבר, במיוחד בתחום הבינה  המלאכותית, כך האיכות תתגבר על המחסור בכמות. הבינה המלאכותית היא גורם מאזן בפער שבין כמות לאיכות: יותר לוחמי סייבר עם יכולות בינה מלאכותית יכולים לגבור על כמות גדולה יותר של לוחמי סייבר עם יכולות נחותות יותר". הוא הוסיף, כי "ב-8200 וביחידות סייבר נוספות בחיל האוויר מתגבר הצורך בעוד ועוד מגויסים במגוון מקצועות הסייבר. הצבא לא יכול להסתמך על כוח אדם של תלמידים, שרובו ממרכז הארץ ומהשרון. העתיד מחייב בניית תוכנית תגבור לאוכלוסיות מוחלשות, לצד חיזוק של אוכלוסיות של דוברי ערבית, שיכולים לשרת בצבא".

לפי אמיר, "כדי להתמודד עם אתגרי העתיד, יש להכשיר גם בדואים, דרוזים וצ'רקסים וגם דוברי אתיופית ופרסית. סייטאקה זיהתה את הצורך המשמעותי הזה במדינת ישראל".

הוא הזכיר, כי "באליפות הסייבר העולמית בדובאי, שהתקיימה לפני כשנה וחצי, בינואר 2023, האתגר שהוצב בפני ההאקרים מרחבי העולם היה להפעיל מתוך מדינה ערבית (האמירויות) כטב"מ בתוך שטח מדינת ישראל -להמריא ליעד שנקבע מראש ולשדר משם נתונים".

אתגר זה, הסביר, "צפה פני עתיד את המתקפות שאיתן מדינת ישראל מתמודדת כיום. דרכי הפעולה של ההאקרים בפיצוח האתגר תורגמו לפיתוח מתודולוגיית למידה והדרכה. אלה הוטמעו בערכות התנסות וחינוך לסייבר. 10,000 ערכות סייבר שכאלה כבר נמסרו למנהלי אגפי החינוך מעוטף עזה וצפון הארץ. זאת, כדי שבני הנוער יוכלו להתחיל את צעדיהם הראשונים בעולם הסייבר".

"בדרך כלל, חברות סייבר מתמקדות בפיתוח טכנולוגיות הגנה או התקפה", אמר אמיר, "אך סייטאקה שונה בנוף הישראלי. אנחנו מובילים שילוב מיוחד של קידמה טכנולוגית ומעורבות קהילתית. זאת, מתוך חיבור וגישור עמוק לערכי העם והמדינה. החברה בראשותי שמה דגש על מצוינות, בלא קשר למגדר, עדה, מדינה או לאום. סייטאקה מעודדת את כל מי שרוצה לעסוק בסייבר – למטרות חינוך, הגנה ומיגור טרור ופשיעה – להירשם ולהשתתף באליפות העולם בסייבר".

"אם לא נשקיע בנוער היום, לא יהיו לנו לוחמי סייבר מחר", סיכם אמיר.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים