סקירה: Lenovo Legion R45w-30 – מסך מחשב ענק

אם יש מקום ואם יש צורך, במיוחד אם עובדים בסביבה עמוסת חלונות, ולפעמים עם שני מחשבים - כדאי לקחת את ה-Legion R45w-30 בחשבון, גם אם לא משחקים במשחקי מחשב

ה-Legion R45w-30 של לנובו.

מבלי להזכיר או להתייחס באופן מפורש לבדיחות או אמירות גרועות, יש לפעמים דברים שאחרי שמתנסים בהם, חודרת למחשבות תובנה שטוענת שזהו זה – אי אפשר לחזור לאחור. אמנם, עולמי אינו צר כעולם נמלה, אבל הפעם, האכסניה שבה אתם קוראים עכשיו את המילים הללו – מדור סקירות ובדיקות מוצרים – החזירה אותי לאמירה הזאת.

כשבלנובו הציעו לי לסקירה את המסך הענקי Legion R45w-30, שכפי ששמו רומז מיועד קודם כל לשוק המשחקים, אמרתי מיד "לא". להרכיב מסך כזה, לפנות את כל שולחן העבודה שלי בשבילו ולדאוג שלא יהיה עליו כלום, כדי שכל ה-44.5 אינץ' שלו יוכלו למצוא מקום שיהיה נוח עבור המנח של גופי ועבור עיניי, ואז, אחרי גמר הסקירה, לפרק אותו ולהחזיר אותו לקרטון באופן מסודר – זה קצת יותר מדי לגופי הדואב לעיתים. אבל מסע שכנוע וזיכרון עמום מפעם אחת, לפני שנים, שבה בדקתי מסך רחב, שאפשר לי להרגיש כמו בחוויה חדשה עם משחק הנהיגה האהוב עלי – OMSI 2, שמדמה נהיגת אוטובוסים – היטו את הכף לטובת הסקירה הנוכחית. כבר עכשיו אקדים את המאוחר ואומר את השורה התחתונה: אני בבעיה. אני מתקשה בכלל לחשוב לחזור לאחור.

זה לא כמו שני מסכים

לעבוד עם Legion R45w-30 זה ממש לא כמו לעבוד עם שני מסכים זה לצד זה. קודם כל, מאחר שבמקרה שלו אפשר להציג תמונה אחת מקצה לקצה בלי הפרעות של מסגרת באמצע, וזו תמונה של 5120×1440 פיקסלים, לא פחות, ביחס היבט של 32:9. זה ממש כמו להדביק שני פאנלים זה לזה.

ומה מציגים בכזה גודל של מסך? ראשית, מדובר במסך מסדרת ה-Legion של לנובו, שכאמור, מיועד למשחקים, ולשחק משחקים ברזולוציה כזו זה משהו אחר לגמרי. הפתיע אותי לגלות שהרבה מאוד משחקים יחסית ישנים – כולל משחקי פעולה, אסטרטגיה, תפקידים וכמוזכר לעיל גם משחקי נהיגה – מותאמים להוציא מהמסך הזה את המיטב. הם גם יכולים לזרוק אל המסך את התמונה ברזולוציה מלאה – אם מצוידים בכרטיס מסך שמתאים לרזולוציות גבוהות.

ה-Legion R45w-30 של לנובו.

ה-Legion R45w-30 של לנובו. צילום: יח"צ

המסך תומך ב-HDR, מציע בהירות של 450 ניט, יחס ניגודיות של 3,000:1 וקצב ריענון של 165 הרץ, שאפשר להמהיר באמצעות התוכנה שמלווה את המסך גם ל-170 הרץ. אלא שאני, כשחקן ביתי לא מקצועי, לא מצאתי צורך בתוספת הקטנה הזו.

התמונה במהלך המשחקים נהדרת, עם חדות מלאה, ומכיוון שמדובר גם במסך קעור, הישיבה באמצע מאפשרת לראות את כל הקצוות של התמונה תוך כדי משחק, ממש עד הקצה, וכמעט בלי להזיז את הראש. התלונה היחידה שיש לי היא שהמסך משקף יותר מדי את האור שמגיע מולו, ובימים לא מעטים סגרתי את התריסים מאחורי הגב שלי.

מסך רב שימושי

ה-Legion R45w-30 הוא מסך עמוס בחיבורים, כולל האפשרות המקובלת כיום במסכים גדולים, שבה, באמצעות כבל USB, המסך הופך לסוג של רכזת. יש לו חיבור DisplayPort אחד ושני חיבורי HDMI, ואפשר לחבר עוד מחשב לאחת הכניסות הללו ולעבור ביניהם בקלות. אולם, עדיף לעשות את זה באמצעות האפליקציה של לנובו ולא בעזרת כפתורי התפריט, שממוקמים בצד ימין מאחור – רחוק מאוד אחרי שמניחים את המסך במרחק נכון מהעיניים.

מעבר לכך, אפשר להגדיר "תמונה ליד תמונה" או "תמונה בתוך תמונה" כדי לעבוד עם שני מחשבים ביחד, ואפשר גם להשתמש ב-KVM המובנה כדי להשתמש במערכת עכבר/מקלדת אחת, כדי לשלוט בשניהם. למעשה, אפשר גם לחלק את המסך "כאילו" לשני מסכים עבור עבודה בתצורה שמדמה עבודה עם שני מסכים נפרדים.

המסך צריך מקום. אמנם, ממד הגובה שלו יותר קטן מזה של מסך 27 אינץ', לדוגמה, אבל עם מידות כלליות של 154x339x1090 מ"מ מדובר במסך שדורש תכנון מראש עם שולחן מתאים. בנוסף, הוא כבד – ה-Legion R45w-30 שוקל יותר מ-12 ק"ג עם הרגלית הענקית שלו ו-8.3 ק"ג בלעדיה. מה שזה אמר מבחינתי הוא לחשוב על כל הכבלים שצריך לחבר אליו עוד לפני שהנחתי אותו במקום לצורך הבדיקה. אמנם, יש מעט הטיה קדימה, אבל לא נוח לחבר כבלים מאחור לאחר שהוא עומד – במיוחד אם משתמשים ביכולות שלו כרכזת עבודה.

המחיר לא בשמיים, פחות מ-3,200 שקלים – וגם אם זה לא זול, מסך קונים לכמה שנים לפחות. אם יש מקום ואם יש צורך, במיוחד אם עובדים בסביבה עמוסת חלונות כמוני, ולפעמים עם שני מחשבים – כדאי לקחת את ה-Legion R45w-30 בחשבון, גם אם לא משחקים במשחקי מחשב.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים