מאסק פרסם סרטון דיפ פייק על האריס ועורר מהומה

"אני, קמאלה האריס, המועמדת הדמוקרטית שלכם לנשיאות מכיוון שג'ו ביידן סופסוף חשף את הסניליות שלו בעימות - תודה, ג'ו", נשמעת סגנית הנשיא והמועמדת הדמוקרטית אומרת בסרטון, שנוצר באמצעות מחולל קול מבוסס AI

מאסק שיתף סרטון מזויף שלה. קאמלה האריס, סגנית הנשיא והמועמדת הדמוקרטית לנשיאות.

אילון מאסק, יזם הטק שעומד מאחורי חברות הענק טסלה, SpaceX בין השאר, שוב עורר לאחרונה מחלוקת, בגלל שיתוף סרטון שנוצר על ידי בינה מלאכותית ברשת החברתית שבבעלותו, X, וזאת מבלי לציין כי מדובר בסרטון לא אותנטי שכזה.

בסרטון – שנוצר באמצעות מחולל קול מבוסס AI, ושהוצג בדעיבד כפארודי – הופיעה קמאלה האריס, סגנית הנשיא המהכהנת והמועמדת הדמוקרטית החדשה לנשיאות. האריס נשמעת בקליפ מפזרת הצהרות שנויות במחלוקת, כולל הערות שלה, לכאורה, על המועמד הדמוקרטי לשעבר ג'ו ביידן ועל הנשיא לשעבר והמתמודד הרפובליקני בבחירות 2024, דונלד טראמפ.

הסרטון שנוצר, כאמור, על ידי בינה מלאכותית שותף במקור בחשבון המשתמש המכונה Mr Reagan (מר רייגן), וכלולים בו קטעי וידיאו אותנטיים לצד תוכן אודיו שחוללה ה-AI, ובו האריס משמיעה לכאורה, כאמור, הצהרות פרובוקטיביות.

בפתיחת הסרטון אומר קולה של סגנית הנשיא: "אני, קמאלה האריס, המועמדת הדמוקרטית שלכם לנשיאות מכיוון שג'ו ביידן סופסוף חשף את הסניליות שלו בעימות. תודה, ג'ו. נבחרתי כי אני שכירת הגיוון האולטימטיבית. אני גם אישה וגם אדם צבעוני. אז, אם אתם מבקרים משהו שאני אומרת, אתם גם סקסיסטים וגם גזענים". הסרטון ממשיך עם הערות מזויפות נוספות שהושמו בפיה של האריס, ביניהן גם האמירה: "אולי איני יודעת דבר על ניהול המדינה, אבל זכרו, זה דבר טוב אם את בובה של הדיפ סטייט". נזכיר כי המושג Deep State מתייחס אל סוג של ממשלה המונעת על ידי רשתות כוח – לרוב נסתרות וסודיות, כמו גם בלתי מורשות – הפועלות ללא תלות בהנהגה הפוליטית של המדינה בניסיון להשיג את האג'נדות והמטרות שלהן. בשימוש פופולרי, המונח נושא קונוטציות שליליות ברובן ולעתים קרובות קשור לתיאוריות קונספירציה.

המגיבים הוטרדו מהזיוף וחלקם האמינו לאותנטיות הסרטון

מאסק שיתף מחדש את הסרטון וכתב בצמוד אליו: "זה מדהים", עם אימוג'י צוחק.

ההחלטה של ​​יזם הטק המפורסם לשתף את הסרטון עוררה תגובות עזות, ובמקביל גם הציתה ויכוח על אחריותן של דמויות משפיעות בכל הנוגע לשיתוף תוכן AI במדיה החברתית, אשר עלול להטעות את עוקביהן, ולמאסק יש המונים מהם – 191.3 מיליון עוקבים ליתר דיוק.

ואכן, השאלה "האם זה AI או אמיתי?" הופיעה בחלק מהתגובות אל מאסק, והדגימה כמה קל להאמין לסרטוני דיפ פייק מוצלחים טכנית. בנוסף היו מי שכתבו לו, שוב מתוך אמונה כי מדובר בסרטון אותנטי מטעם האריס: "סופסוף, פרסומת קמפיין כנה", או שנבהלו מדבריה (המזויפים) וקראו לגולשים: "התפללו שהנשיא טראמפ ינצח בנובמבר".

מאידך, מאסק ספג גם תגובות בנוסח: "אתה משעה את הדמוקרטים בגלל פרסום מדיה מזויפת, ואז אתה עושה את זה? אתה צבוע ושקרן. הקארמה שלך תתפוס אותך והיום הזה יהיה מפואר".

משתמש X אחר כתב ​​למאסק שהוא ממליץ לו "לא להשתמש בקולות שנוצרו על ידי AI כדי לתקוף מועמדים. זה פשוט פותח את כל זה למשהו הרבה יותר גרוע".

משתמש נוסף בשם אלכס הווארד צייץ טענה ש-"זוהי הפרה של המדיניות של X בנוגע למדיה סינתטית וזהויות מטעות. האם אתה מתכוון לשנות אותה (את המדיניות – ג"פ) רטרואקטיבית כדי לאפשר הפרות בשנת בחירות?" ותייג גורמים בכירים ב-X, כולל את המנכ"לית שלה, לינדה יאקרינו.

בגדול טענו המבקרים כי למעשיו של מאסק יש השלכות אתיות ומוסריות, במיוחד בהקשר של הסביבה הפוליטית המקוטבת מאוד בתקופת הבחירות הנוכחית.

מאסק לא הגיב פומבית לביקורת על הסרטון. עם זאת, ניכר שהפעם נהנה במיוחד מההטרלה, וזאת לאור תמיכתו המוצהרת ב-טראמפ ובמפלגה הרפובליקנית, וכן בגלל האוריינטציה הפוליטית שלו והיסטוריית התמיכה הקולנית שלו במדיניות שמרנית.

עד כה גם האריס לא התייחסה ישירות לסרטון הדיפ פייק ששיתף מאסק. עם זאת, מקורות המקורבים לה ציינו כי הקמפיין שלה מודע לסרטון ולהשפעה הפוטנציאלית שלו על תפישת הציבור אותה ואת פועלה.

בכל מקרה, שימוש בבינה מלאכותית כדי ליצור תוכן (אודיו או וידיאו) משכנע במטרה לתמרן את הציבור ואת עמדותיו ודעותיו מעורר דאגה כנה מאז שהיכולות הללו של בינה מלאכותית יוצרת הגיחו אל חיינו, וכיום ביתר שאת כשמדובר בתוכן מזויף בהקשרים פוליטיים. ככל שההתקדמות בטכנולוגיית ה-AI ממשיכה, יותר ויותר קולות תובעים מיוצריה לרסן אותה ואת הפצתה לציבור, משום ההשלכות האתיות והחברתיות ההרסניות הפוטנציאליות של שימושיה.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים