עדו ביגר – אחד מ-10 משפיעני הדאטה המובילים בארה"ב

ביגר, סמנכ"ל הטכנולוגיות והדאטה של דלק יו.אס, נכלל ברשימת ארגון DataIQ הבינלאומי, לצד מקביליו בארגונים כגון פרוקטור אנד גמבל, טי מובייל ויוניברסל

עדו ביגר, סמנכ"ל הטכנולוגיות והדאטה של דלק יו.אס.

עדו ביגר, סמנכ"ל הטכנולוגיות והדאטה של דלק יו.אס, נבחר באחרונה לאחד מעשרת משפיעני הדאטה המובילים בארצות הברית. את הבחירה הוביל ארגון DataIQ הבינלאומי, שבסיסו בלונדון, והוא מהווה קהילת מומחי המידע והאנליטיקה מהגדולות בעולם.

ביגר נמצא במקום העשירי בדירוג, כשמוביל את הרשימה סאטיש מות'וקרישנאן, המנמ"ר ומנהל הדאטה והדיגיטל הראשי של אליי פייננשאל. עוד ניתן למצוא בעשירייה הראשונה את סמנכ"לי הדאטה של פרוקטור אנד גמבל, טי מובייל, יוניברסל ועוד.

בחירתו של ביגר נבעה בשל כמה פרויקטים שיושמו בבתי הזיקוק ובתהליכי הליבה של החברה ברחבי ארצות הברית, ובראשם דיגיטציה מונחית נתונים, שכוללת שילוב טיסות רחפנים מרוחקות לזיהוי מוקדם של תקלות המבוססות על AI, וזיהוי אנומליות. בפתרונות הטכנולוגיים הללו משולבות הטכנולוגיות של כמה חברות היי-טק ישראליות, שמהוות חלק מפורטפוליו קרן ההשקעות של דלק יו.אס.

ביגר הוא בעל ניסיון רב בעולמות הדאטה והדיגיטל: הוא הקים את ההכשרה הראשונה בישראל לתפקיד מנהל דאטה ראשי, במסגרת חטיבת לימודי ההיי-טק והסייבר של אוניברסיטת בר אילן, בהובלת ערן שחם. תפקידו הראשון כמנהל דאטה ראשי היה ב-יס, שם הוא ניהל את אגף המידע והאנליטיקה, ואליה חזר לאחר שהות קצרה בארצות הברית בשנים 2016-2017, שבהן הוא עבד עם בנקים מהגדולים בעולם, דרך חברה בת של מטריקס. את תפקידו השני כמנהל דאטה ראשי עשה באל על, במשך שנתיים, לפני שהתמנה בתקופת הקורונה לסמנכ"ל הטכנולוגיות של החברה ושימש בתפקיד הכפול – CIO ו-CDO. משם הוא עבר לדלק יו.אס, על מנת לנהל את חטיבת הטכנולוגיות ואת תחום הדאטה, ולשמש כמנכ"ל קרן ההשקעות של החברה.

לאורך כל התקופה ביגר משמש כנציג של ישראל בפורום שגרירי הדאטה של CDOIQ, שהוקם לפני כ-18 שנה ב-MIT. הפורום מעצב את התפקיד ברמה הגלובלית ומצוי במעל 100 מדינות. בישראל יש כיום מעל 40 סמנכ"לי דאטה – צמיחה משמעותית מאוד מ-2017, אז בוצע המינוי הראשון לתפקיד. ביגר מתגורר בנאשוויל, טנסי שבארצות הברית.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים