הבת הטרנסג'נדרית של מאסק: "הוא היה אב נפקד"

מאסק אמר שמבחינתו בתו "מתה", מפני שעברה שינוי מגדרי והפכה מגבר לאישה ● הבת, ויויאן, פנתה לת'רדס - פלטפורמה המתחרה ב-X שבבעלות מאסק - שם ציינה בין היתר שכל מה שאמר האב "מומצא לחלוטין" ● מה עוד כתבה?

ספג תגובה "שותלת" על שטען שבתו מתה רק כי עברה שינוי מגדרי. אילון מאסק.

בשבוע שעבר, כפי שדיווחנו, אמר יזם הטק המפורסם אילון מאסק בראיון, בהתייחסו לבתו הטרנסג'נדרית, שהיא "מתה" והוסיף כי הבת, ששמה כיום ויויאן ג'נה ווילסון "נהרגה על ידי וירוס המוח הער". כעת מגיעה תור הבת להגיב לדברי אביה, ממנו ניתקה קשר כבר לפני כשנתיים, ולפי ההתרשמות תגובתה הנחרצת "שתלה" את מאסק במקומו.

התבטאותו הקשה של מאסק על בתו משכה כרגיל את תשומת הלב הציבורית, ואולי זו הסיבה לכך שהיא החליטה להשיב לאביה באמצעות סדרת פוסטים ברשת החברתית ת'רדס (Threds) מבית מטא – פלטפורמה המתחרה ב-X שבבעלות אביה, ואף שיש הטוענים כי מחקה אותה.

 

Post by @vivllainous
View on Threads

 

ווילסון נולדה, בגוף זכרי, ב-15 באפריל 2004, יחד עם אח תאום – כשמאסק היה נשוי לאשתו הראשונה, הסופרת הקנדית ג'סטין ווילסון. כשמלאו לה 18 היא עברה את השינוי המגדרי.

ביום ה' החליטה ווילסון – שבחרה לשאת את שם אמה, ושכיום היא בת 20 – להגיב, כאמור, על הצהרותיו הקשות של מאסק, שאותן סיפק המולטי-מיליארדר הידוע בפרובוקציות שלו במהלך ראיון שהעניק לג'ורדן פיטרסון מה-Daily Wire. כזכור, בשיחה דיבר מאסק על זהותה המגדרית של ווילסון ועל יחסיהם מהעבר, וכן אמר, כאמור, כי בתו הטרנסית כבר לא קיימת עבורו, וייחס את שינויי המגדר שלה למה שתיאר כהשפעת האידיאולוגיה הפרוגרסיבית העכשווית, שהיא תוצאה של אמונות שמאלניות.

בנוסף סיפר מאסק כי ויויאן קיבלה את ההחלטה לשנות את מגדרה בתהליך שלטענתו הוא "רומה" והולך שולל במהלכו, על מנת שיתמוך בו. לדבריו, הוא האמין למה שנאמר לו, שאם לא יחתום על טפסי הסכמה רפואיים לתהליך, ויואן עלולה להזיק לעצמה ולנסות להתאבד. מאסק סיפר כי הוא מתחרט כעת על האישור שהעניק להליך, שעל אופיו המדויק לא פירט, ואמר כי הוא מתנגד נחרצות לרעיון לאפשר לילדים לעבור שינויים שכאלה, שלדעתו הם מעשים שאינם נכונים מבחינה מוסרית. מאסק לא הסתפק בהתבטאויותיו הקשות בראיון, אלא המשיך בהתלהמות המוזרה שלו כנגד יוצאת חלציו ב-X, שם טען כי בתו, כשעוד הייתה חאבייר, נולדה "כהומו מעט אוטיסטי". מאסק סיפק עוד פרטים שונים על הילדות של ווילסון/חאבייר, ולמשל טען כי כילד בן ארבע התעניין בנו במחזות מוזיקליים.

"הייתי ללא הפסקה מוטרדת על ידיו בגלל הנשיות והקוויריות שלי"

בתגובתה לדבריו אלו כתבה ווילסון בין השאר בפוסטים שלה כי "כל העניין הזה מומצא לחלוטין ויש לכך סיבה. הוא לא יודע איך הייתי כילד, כי הוא פשוט לא היה שם, ובזמן המועט שהוא היה, הייתי ללא הפסקה מוטרדת על ידיו בגלל הנשיות והקוויריות שלי. ברור שהוא לא יכול להגיד את זה, אז הצטמצמתי לכדי הומו קטן ושמח סטריאוטיפי, שאפשר להשתמש בו לפי שיקול דעתו. אני חושבת שזה אומר הרבה על איך הוא רואה אנשים קווירים וילדים באופן כללי".

"לגבי אם אני לא אישה… בסדר… מה שתגיד", הוסיפה וכתבה ווילסון. "אני מוכרת על פי חוק כאישה במדינת קליפורניה, ולא מעסיקות אותי דעותיהם של אלה שמתחתי. ברור שאילון לא יכול להגיד את אותו הדבר, כי הוא שקוע בתוך אובך של קטמין, הוא נואש תשומת לב ולאישור מצבא של אינסלים מנוונים עם גלולות אדומות ופיק-מים, שממהרים לתת לו את זה". ווילסון השתמשה במלות סלנג אמריקניות רבות בפוסטים שלה, אבל המסר שהעבירה היה ברור לבני כל הדורות – אביה מייצר פרובוקציות מכוונות כדי להשיג תשומת לב ממעריציו השמרנים, והוא אף מושפע מסמים, כפי שלא הכחיש, ולכן אינו מתאר את ההוויה כאשורה. 

הדברים שאמר מאסק – שבתו תיארה, כאמור, כמומצאים לחלוטין, והתכחשה לכך שקרו – עוררו מיד לאחר שפורסמו זעם ציבורי, כולל כעס רב בקהילת הלהטב"ק, וזאת מלבד תגובת הבת עצמה.

מי שהביעה גם היא תמיכה ב-ווילסון הייתה גריימס, הזמרת הקנדית שאיתה ניהל המולטי-מיליארדר קשר זוגי בעבר, ושהיא אם לשלושה מילדיו היותר צעירים.

גריימס, ש"מתכסחת" עם מאסק בנושאים שונים לעיתים באופן ציבורי, כולל על זכויות טרנסג'נדרים, צייצה תמיכה ב-ווילסון, והצהירה שהיא "גאה עד אין קץ" בה על תגובתה לדברי אביה. בנוסף, לאחר שמשתמש הגיב לציוץ התמיכה שלה וכתב: "זה לא נהדר כשאתה משנה את מה שאלוהים ברא", השיבה לו גריימס: "אלוהים נתן לנו ידיים לבנות קתדרלות ורקטות לירח. ברור שזה אלוהי לעשות שימוש במתנה הגדולה ביותר של האל לאנושות, שהיא יצירתיות".

נזכיר כי גריימס ומאסק ניהלו מאבק משפטי מתוקשר סביב הסדרי ההורות שלהם שלבסוף התקבעו על יחסי הורות משותפת. למאסק יש כיום תריסר ילדים לפחות, מנשים שונות. הצאצא האחרון של מאסק, שעליו דווח בציבור באחרונה אך נולד בינואר השנה, הוא תוצר של יחסיו עם שיבון זיליס, בכירה בנוירלינק (Neuralink) – החברה שמאסק ייסד ושעוסקת בחיבור המוח האנושי למחשב. ל-זיליס ולמאסק יש כבר תאומים, שנולדו בנובמבר 2021.

תגובות

(3)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. עצוב מאוד

    שאדם כל כך עשיר ועם השפעה כה גדולה משתמש בכוחו כדי לפגוע באנשים שכל מה שהם רוצים זה להיות הם עצמם.

  2. טל א

    איזה מהממת היא, איזה רמת מודעות גבוהה, בניגוד לאביה הטרנספוב אילון מאסק

  3. משה

    סקירה מאוד "אובייקטיבית", כהרגלכם...

אירועים קרובים