הסכם קיבוצי ראשון לעובדי חנות אפל בארה"ב

עובדי החנות של חברת התפוח במרילנד, שהם גם העובדים הראשונים של חנות אפל בארצות הברית שהתאגדו באיגוד מקצועי, הגיעו להסכם קיבוצי מול החברה

הסכם קיבוצי ראשון אי פעם בחנות אפל באה"ב.

אפל הגיעה לחוזה קיבוצי זמני עם עובדי אחת מהחנויות הקמעוניות שלה, הראשונה המאוגדת אי פעם של ענקית התפוח והראשונה שהגיעה להסכם.

האיגוד הבינלאומי של מכונאים ועובדי תעופה וחלל של עובדי קמעונאות מאורגנים, המייצג את העובדים בחנות אפל במרילנד, הודיע ​​בסוף השבוע כי חתם על הסכם לשלוש שנים עם החברה, שיגדיל את שכר העובדים ב-10% בממוצע ויעניק להם הטבות נוספות.

ההסכם חייב להיות מאושר על ידי כ-85 עובדי החנות, הממוקמת בבפרבר בטוסון. הצבעה מתוכננת ל-6 באוגוסט.

"על ידי הגעה להסכם טנטטיבי עם אפל, אנו נותנים לחברים שלנו קול בבחירת עתידם וצעד ראשון ועוצמתי לקראת הישגים נוספים", נאמר בהצהרה של ועדת המשא ומתן של האיגוד. "יחד נוכל לבנות על ההצלחה הזו בחנות אחרי חנות".

העסקה הגיעה לאחר שעובדי החנות אישרו להכריז על שביתה בחודש מאי האחרון, ואמרו שהשיחות עם ההנהלה במשך יותר משנה לא הניבו "תוצאות משביעות רצון".

החנות במרילנד היא אחד משני אתרים בלבד של אפל בארה"ב המאוגדים באיגוד עובדים. העובדים שם הצביעו בעד הצטרפות לאיגוד ביוני 2022, כמה חודשים לפני שעובדים באתר שני של החברה, באוקלהומה סיטי שבאוקלהומה, התאגדו במסגרת עובדי התקשורת של אמריקה. החנות השנייה עדיין לא הגיעה לחוזה קיבוצי עם אפל.

בשנים האחרונות השיגו איגודים רבים בארה"ב ניצחונות שזכו לכותרות, בהם עובדי מחסן של אמזון בניו יורק, חנות צ'יפוטלה במישיגן ומאות חנויות סטארבקס ברחבי המדינה. אבל רבים מהם עדיין לא הגיעו לחוזים.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים