פסק דין: האישה עובדת בהיי-טק – הבעל האברך ישלם מזונות מופחתים

בית משפט לענייני משפחה בקריות פסק מזונות מופחתים לאישה בהסדרי הגירושין של בני זוג חרדים, מפני שהאישה מרוויחה משכורת גבוהה בהיי-טק ● הבעל לשעבר, ישלם, אבל הרבה פחות ממה שקיוותה גרושתו

הסדר המזונות שלהם היה שונה מהמקובל. זוג חרדי שהגרוש אברך והאישה עובדת בהיי-טק.

בית משפט לענייני משפחה בקריות, שדן בתביעת גירושין של בני זוג חרדים, פסק באופן די חריג דמי מזונות  מופחתים משמעותית לבעל, ודחה את תביעת האישה לדמי מזוונת בסך 14 אלף שקל בחודש. הנימוק: שכר הבעל נמוך משמעותית משכרה של האישה, שעובדת בהיי-טק ומשתכרת כ-18 אלף שקל בחודש. לפיכך, בית המשפט קבע כי הבעל ישלם 2,400 שקל בחודש לארבעת ילדיו, בחלוקה משתנה על פי גילם.

במהלך הדיון בפני השופט ניר זיתוני, התברר כי על פי הסכמות בין הצדדים בטרם נישואיהם, האישה אמורה הייתה לממן את עלויות הבית ולגדל את הילדים, על מנת לאפשר לבעל ללמוד בישיבה. הסדר זה הופסק כמובן, עם פתיחת הליכי הגירושין בין הצדדים.

האישה הוציאה נגד הבעל צו הגנה, עקב טענות לאלימות. לדברי הבעל, שהורחק ליישוב בדרום, מדובר בתלונת שווא, שבעקבותיה איבד את מעמדו כאברך, ונאלץ למצוא תעסוקה בשוק העבודה, ללא כל הכשרה או השכלה. את הבעל ייצגו עורכי דין במשפט.

בני הזוג ניהלו בבית הדין הרבני את הדיון בשאלת האחריות ההורית על ארבעת ילדיהם, שם נקבע כי האישה תגדל את הילדים בבית המשפחה, והבעל ישהה עימם בכל סוף-שבוע שני, וזאת עקב שעות עבודתו הארוכות.

ההגנה תהתה מתי ירד שכר התובעת?

בבית המשפט טענה האישה כי בעקבות הגירושין היא צמצמה את היקף משרתה כדי לטפל בארבעת ילדיה, ולכן שכרה הוא תשעת אלפים שקל בחודש.

אולם עורכי הדין של הבעל, אברהם לוי ושמעון קרייף ממשרד עורכי הדין לוי-קרייף, הצביעו בפני בית המשפט על חוסר החפיפה בין מועד ירידת שכרה של האישה, לבין המועד בו פרץ הסכסוך, וטענו כי ירידת השכר נוצרה באופן מלאכותי, לקראת הגשת תביעת המזונות, במטרה להשפיע על גובה המזונות שייפסקו, וטענו שהאישה הסתירה זאת מבית המשפט.

עורכי הדין של הבעל גם דחו את טענת האישה כי יש לו הכנסות מעבודות שונות. לדבריהם, לאורך מספר שבועות לאחר שפרץ הסכסוך הוא לן ברכבו, ובהמשך נאלץ ללוות כספים מחברים ומקרובי משפחה על מנת לממן שכירת דירה בדרום הארץ.

השופט זיתוני קבע כי האישה תמשיך לשלם את המשכנתא, בהתאם להסכם שהיה ביניהם ואושר בבית הדין הרבני. בנוסף קבע השופט כי גם בהוצאות המיוחדות יישא כל בן זוג, בהתאם ליכולת השתכרותו. לפיכך נקבע שהאם שתישא ב-75 אחוזים מהוצאות החינוך והבריאות של הילדים, וביתרה (25% בלבד) – יישא האב. 

תגובות

(3)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. דידייה

    למה האישה נענשה על זה שהיא יצאה לשוק העבודה ועובדת בהיי טק?! בין 14000 ל 2400 ש"ח יש מרחק גדול. לדעתי לא הגון כלפי האישה והילדים.

    1. נוגה

      חוצפה!!! גם לי נעשה העוול הזה ביודעין שהבעל בכוונה עבד בשכר נמוך לא מבינה מה הקשר בין השכר למזונות, מה אכפת כמה מרוויחה?!?! הפוך עקב כל השנים שהחזיקה את הבית... רק עבור זה שישלם מזונות גבוהים... נשים רבות סובלות עקב חוק זה!!! הוא כבר שיקום ויעבוד בנוסף הילדים רוב הזמן אצלה היא מגדלת יחידנית אז על מה ולמה לא לקבל מזונות ראויים?!?! בטח מסכנה שהיא נאלצה לשרת אותו לפני ואחרי... הילדים הם גם שלו!! אז הוא יעבוד בסבבה אין לו גידול ילדים... פשוט הזוי ובושה לבית הדין, תבדקו טוב זו המשכורת שלה על עבודה אחת... מה לעשות?!?! בדיוק ככה גם אצלי... אכזריות ורוע

    2. עומר

      תגובה של אכזריות... החלטתן להתגרש רוצות שוויון?? היה קשה בנטל הבית?? תתגרשו ותביאו שוויון... שהרי אם את גרושה את מפרנסת ועושה את כל מטלות הבית באמת ההבדל היחיד זה עוד קצת כסף מהגרוש... ונקודה שניה: בית המשפט מנתק בקלות דעת את הילדים מהאבות בטענה שהוא המפרנס העיקרי ואין לו זמן לילדים אז עכשיו שזה הפוך שהאמא המפרנסת אז עדיין הילדים אצל אמא וגם עדיין מקבלת מזונות... חייב בית משפט מתוקן!!! בלי קשר לשכר בלי קשר לילדים חייב חלוקה שווה בין ההורים!!! וחלוקה שווה בשכר של שניהם כמו שהיה עד שנה אחורה עד תחילת תהליך הגירושים זאת אומרת אם א הרוויח 17 אלף והצד השני הרוויח 10 משמע שניהם ביחד 27 אלף אז כל צד אחרי הגירושים יקבל 13.5 ומשמורת שווה ולא צד אחד שיקבל גם את הילדים וגם את הכסף ואז אין טענת נטל לשני הצדדים...

אירועים קרובים