לא רק טראמפ – גם קמפיין האריס מנסה לקרב אליו משקיעי קריפטו

ממטה המועמדת הדמוקרטית פנו לבכירים בתחום והעניקו להם הרגשה שאם האריס תיבחר לנשיאות היא תביא לשגשוג התחום בפרט והעסקים בכלל ● במקביל נרשמו ניסיונות דומים של המועד הרפובליקני לשכנע שיעשה אותו דבר בדיוק

אוהבת קריפטו? המועמדת לנשיאות ארה"ב, קמלה האריס.

ככל שבחירות 2024 בארה"ב מתקרבות, כך הקשר בין התחום הפוליטי למגזר הקריפטו מתחמם. אתמול (א') דיווחנו כי המועמד הרפובליקני לנשיאות דונלד טראמפ – שאמר בתקופת שלטונו שהביטקוין הוא "לא כסף", ביקר אותו כ-"תנודתי מאוד ומבוסס על כלום", ושהתעקש כי "יש לנו רק מטבע אחד והוא הדולר" ב-2019 – התהפך בעמדותיו. בסוף השבוע היה הנשיא לשעבר הנואם המרכזי בוועידה השנתית של קהילת הביטקוין, שהתכנסה בנאשוויל, טנסי. בנאומו הוא הבטיח לקדם את התחום, אם וכאשר ייבחר לבית הלבן. טראמפ גם יצא נגד מדיניות הממשל הנוכחי בנושא הקריפטו, כולל זו של סגנית הנשיא, והמועמדת הדמוקרטית לנשיאות – קמלה האריס.

אלא שקמפיין האריס עושה כעת בעצמו, כך מסתבר, מאמצים להוכיח לקהילת הקריפטו בארה"ב כי המועמדת להיות הנשיאה לעתיד דווקא ממש לא ממתנגדי התחום. המטה האמון על מסע הבחירות לנשיאות של האריס כבר נקט, כך לפי דיווחים חדשים, בצעדים משמעותיים כדי להתקרב אל תעשיית הקריפטו, במטרה לבנות מחדש קשרים איתה. הדברים הגיעו אחרי יחסים "מתוחים" שמקורם היה בעמדת המפלגה הדמוקרטית למגזר המטבעות האלטרנטיביים עד כה.

יועצי האריס פונים לדמויות בולטות בתעשיית הקריפטו

יועצי הקמפיין של האריס מטפחים כעת, כך דווח, קשרים עם גורמים מרכזיים בקהילת הקריפטו, והפגינו עניין גדול בבניית מערכת יחסים מחודשת ומועילה לשני צדדים. מאמצים אלו של הדמוקרטים בגזרה הקריפטוגרפית מעידים, כך נטען במספר אתרים המוקדשים לתחום, על גישת הקמפיין החדשה וכוונתו למיתוג מחדש של המפלגה הדמוקרטית כישות פרו עסקית, תוך התמקדות ספציפית בהשגת תמיכה מתעשיית הטכנולוגיה, כולל מגזר הקריפטו.

בדיווח שפורסם לאחרונה בפייננשייל טיימס (Financial Times) אף נחשף כי הצוות של האריס פנה למערך של חברות קריפטו משמעותיות, ביניהן בורסת קוינבייס (Coinbase) ו-Circle וכן ל-Ripple Labs, כדי ליצור עימן דיאלוג ושיתוף פעולה בונים. פעילות ההסברה המסוימת, כך נטען, משקפת את כוונת קמפיין האריס להבהיר כי לכשהאריס תמונה לנשיאה, היא ומפלגתה יקיימו סביבה רגולטורית התומכת בצמיחת תעשיית המטבעות הקריפטו, תוך התייחסות לחששות לגבי הגנת הצרכן ויציבות השוק.

היזם המיליארדר מארק קובן, הידוע במעורבותו בתחום המטבעות הדיגיטליים, סיפר כי הצוות של האריס פנה אליו כדי לדון במדיניות הקריפטו, בתוך הגדשה כי המועמדת לנשיאות מעוניינת לקרב את התעשייה הסוימת לחיקה. לדבריו, "קיבלתי מספר שאלות מהצוות לגבי קריפטו, שאני רואה בהן סימן חיובי".

יצוין כי המועמד הרפובליקני טראמפ כל כך מעוניין לקרב את לבבות משקיעי הקריפטו אליו, עד שהצהיר על התחייבויות משמעותיות בנוגע לקידום ביטקוין בפרט ומטבעות קריפטו בכלל אם או לכשיבחר. בנאומו בוועידת הביטקוין 2024, טראמפ ניסח תוכניות שאפתניות לגזרה, כולל הפיכת ארה"ב למובילה עולמית בטכנולוגיית המטבעות הקריפטוגרפיים והקמת מאגר לאומי של ביטקוין. הוא גם הצהיר על כוונתו לפטר את היו"ר הנוכחי של רשות ניירות הערך האמריקנית, ה-SEC, גארי גנסלר, מתנגד מוצהר לתעשיית המטבעות האלטרנטיביים, ביום הראשון שלו בתפקיד הנשיא.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים