"לבינה המלאכותית ייקח זמן עד שתוטמע בארגונים"

כך אמר אילן ינובסקי, סמנכ"ל פתרונות אסטרטגיים בחברת נס, במסגרת וובינר שנערך ביוזמת אנשים ומחשבים שהתקיים אתמול (א') ודן בנושא ''כשהטכנולוגיה מחפשת אתגר - כיצד מיישמים AI בארגונים"

אילן ינובסקי, סמנכ''ל פתרונות אסטרטגיים ב-נס.

"הנתון מסקירת השוק של STKI, לפיו רק כחמישית מהארגונים בישראל העלו לאוויר מודל מתקדם של בינה מלאכותית הוא בבחינת מסר אופטימי: 20% מהארגונים כבר פועלים בתחום. החדירה של AI בכלל ושל GenAI בפרט לארגונים צפויה להיות איטית מכפי שמרמז הסקר, יותר איטית ממה שהיינו רוצים וממה שהטכנולוגיה עשויה להציע", כך אמר אילן ינובסקי, סמנכ"ל פתרונות אסטרטגיים בחברת נס (Ness).

ינובסקי דיבר במסגרת וובינר שנערך ביוזמת אנשים ומחשבים. הוא התקיים אתמול (א') ודן בנושא "כשהטכנולוגיה מחפשת אתגר – כיצד מיישמים AI בארגונים", והנחה אותו יהודה קונפורטס, העורך הראשי של הקבוצה.

"חדשנות נתקלת לעיתים קרובות בחשדנות ובשמרנות"

לדברי ינובסקי, "בסופו של יום, חדשנות נתקלת לעיתים קרובות בחשדנות ובשמרנות מצד העובדים והמשתמשים. רב השיח מרמז שהמורכבות שגלומה בטכנולוגיה זו תהווה את אחד החסמים להטמעתה, אבל יש לשלב אותה לצד הטכנולוגיות המסורתיות בארגון, תוך טיפול בנתונים. ייקח לבינה זמן עד שהיא תגיע לייצור בארגונים בהיקף נרחב".

ינובסקי הביא שלוש דוגמאות לפרויקטים שאנשי נס עורכים, "המעידות על הפוטנציאל הגלום ב-AI".

"האחד", אמר, "הוא פרויקט אצל אחד הרגולטורים בארץ. מלאכת האסדרה מורכבת – לא כי המפוקחים אינם משתפים מידע, אלא כי הם מציפים במידע רב ומקשים על המאסדר באיתור המידע הדרוש לו. אז המאסדר מצוי במצב של חיפוש מחט בערמת שחת דיגיטלית. בפרויקט, המשלב יכולות LLM, ואשר נמצא בשלב ההיתכנות (POC), הצלחנו להענות לאתגר, לפיו המערכת תאתר את התשובה ואף תאמר היכן המקור המדויק לתשובה בתוך ים הנתונים".

"פיילוט נוסף", סיפר ינובסקי, "נועד לגופי חינוך ועוסק בשיפור הקניית יכולות הקריאה של ילדים בכיתות א' ו-ב'. הוא עונה לקושי של הצורך בתרגול, כמו זה שנעשה עם מורה, לטובת שיפור מיומנויות הקריאה. פיתחנו כלי, המאפשר לאמן את הילדים בקריאה, כאשר מודל ה-LLM בודק את דיוק הקריאה של הילד ואף מעניק לו ציון. המודל מזהה מהקריאה פריטי נתונים: היכן התלמידים מתקשים, מהו הקושי, מה המענה לו, ומה המקום של התלמיד בהשוואה לאחרים, כלומר – האם מדובר בקושי פרטני של הילד הספציפי, או שהמדובר בקושי של כלל הכיתה".

"פרויקט נוסף שערכנו", ציין ינובסקי, "עונה לאתגר החיפוש באתרים. יש באתרים כמויות מידע עצומות, ולמנועי החיפוש שבפורטל הארגוני יש קושי לאתרו. בנינו כלי המעניק יכולות חיפוש טובות יותר, והוא מספר היכן נמצא המידע החדש, ומה מקורו".

בינה מלאכותית.

בינה מלאכותית. צילום: ShutterStock

יכולות גדולות יותר לקהלי משתמשים רבים

"איני מאלה החושבים שמחר כולנו נהיה מובטלים בגלל הופעת הבינה המלאכותית היוצרת", סיכם ינובסקי, "מנגד, אני משוכנע כי קהלים רבים מבין המשתמשים – ובראשם אנליסטים ונותני השירות, הנמצאים בחזית מול הלקוחות – יהיו בעלי יכולות גדולות יותר. באזורים אלה נראה התייעלות מרשימה, שתביא לשיפור השירות ולהעלאת רמת שביעות הרצון של הפונים למוקדים. AI תגרום להופעתם של תפקידים ומקצועות חדשים".

עוד השתתפו בוובינר: חנה שילדר, סגנית מנמ"ר ומנהלת מגזר דיגיטל ואנליטיקה בחברת חשמל; ליאור אשכנזי, מנמ"ר משרד התיירות; עמית ארוסי, סגן מנמ"ר נתיבי ישראל; אודי טרבולסקי, CTO עיריית תל אביב-יפו; עידן דמרי, מנמ"ר אשכול רשויות שורק דרומי; זאב גרינברג, מנהל פרויקטים בכיר AI וענן בנס קלאוד (NessCloud). 

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים