היו"ר לשעבר של רשות החדשנות יקדם סטארט-אפים בנגב

ד"ר עמי אפלבום, שכיהן בתפקיד הבכיר ברשות הממשלתית במשך שש שנים, מצטרף לקרן ההשקעות Ofir-SouthUp Ventures כיו"ר ● הקרן פועלת להצמחת סטארט-אפים בנגב המערבי, כולל ביישובים שנפגעו קשות ב-7 באוקטובר

ד"ר עמי אפלבום, יו"ר Ofir-SouthUp Ventures.

ד"ר עמי אפלבום, לשעבר יו"ר רשות החדשנות, מצטרף לקרן ההשקעות Ofir-SouthUp Ventures כיו"ר. בכך הוא יפעל לקידום סטארט-אפים בנגב המערבי, כמו גם השקעות בחברות בעלות פוטנציאל חדשנות גבוה.

Ofir-SouthUp Ventures היא קרן השקעות שפועלת במועצה האזורית שער הנגב, שכוללת ישובים שנפגעו מאוד בטבח ה-7 באוקטובר, בהם כפר עזה ונחל עוז. הקרן הוקמה באחרונה על ידי חממת SouthUp, במטרה להתמקד בהשקעה בחברות בשלבי פרה-סיד, סיד ו-A מהאזור. הצוות המייסד של Ofir-SouthUp Ventures הוא תמהיל של תושבי האזור, בעלי ניסיון יזמי בעולמות ההיי-טק, לצד אנשי מקצוע מתחומי ההון-סיכון והמשפט העסקי.

ד"ר אפלבום, דמות מוכרת ומוערכת בעולם ההיי-טק הישראלי, הוא בעל קריירה של 40 שנים בתפקידי ניהול בכירים בענף – הן במגזר הפרטי והן במגזר הציבורי, וניסיון רחב ורב תחומי בניהול השקעות, מחקר ופיתוח, יזמות וחדשנות. בתפקידו האחרון הוא שימש במשך כשש שנים כיו"ר רשות החדשנות – גוף ממשלתי שמשקיע כ-1.7 מיליארד שקלים בשנה בסקטור הפרטי למטרות מחקר ופיתוח. כמו כן, הוא שימש כמדען הראשי במשרד הכלכלה, ובהמשך במשרד החדשנות, המדע והטכנולוגיה.

לפני כניסתו למגזר הציבורי, ד"ר אפלבום כיהן במשך 22 שנים בתפקידי ניהול בכירים ב-KLA העולמית, שפועלת בעולמות המוליכים למחצה – במטה החברה בעמק הסיליקון שבקליפורניה. בין יתר תפקידיו ב-KLA שימש ד"ר אפלבום כסגן נשיא בכיר בחברה העולמית וכנשיא החברה בישראל, כמנכ"ל חטיבת הרובוטיקה ואוטומציה העולמית, וכסגן נשיא לתפעול של כמה חטיבות, כולל ארצות הברית וישראל.

אפלבום מחזיק בתואר דוקטור בהנדסת החומרים בטכניון, ואת השתלמות הפוסט-דוקטורט השלים במעבדות AT&T Bell בארצות הברית. לאחר מכן הוא שימש כחוקר במעבדות אלה. בהמשך היה ד"ר אפלבום מנהל מחקר ופיתוח ברוקוול אינטרנשיונל בדאלאס, טקסס, ובניוברי פארק, קליפורניה. מאחוריו מעל 50 פרסומים מדעיים וטכנולוגיים, ושישה פטנטים רשומים על שמו.

"המטרה: הרחבת הסטארט-אפ ניישן מעבר לרדיוס תל אביב והרצליה"

איתי הורשטוק, מנהל שותף ב-Ofir-SouthUp Ventures, אמר כי "מדובר בחיזוק משמעותי מאוד עבור הקרן. לד"ר אפלבום ניסיון רב ועשיר בתחומים כה מגוונים בעולם ההיי-טק – הן בתפקידיו בגופי הממשלה האמונים על קידום החדשנות והיזמות, והן בהובלת פעילות של חברה גלובלית שפועלת בפריפריה והצמחתה לשחקן מוביל בהיי-טק הישראלי (הכוונה היא ל-KLA, שפועלת בישראל ממגדל העמק – י"ה), וידע מדעי וטכנולוגי. אין ספק שהניסיון והידע שלו ימלאו תפקיד מפתח בהצלחה של הקרן לזהות חברות בעלות פוטנציאל צמיחה, ולהפוך אותן לסטארט-אפים מצליחים וחדשניים, שיספקו חוסן כלכלי לנגב המערבי וייצרו ערך למשקיעים".

ד"ר אפלבום ציין כי "אני שמח להצטרף ל-Ofir-SouthUp Ventures ולסייע בהגשמת המטרה שהקרן הציבה לעצמה: להפוך את הנגב המערבי למרכיב משמעותי בסטארט-אפ ניישן, על מנת שזו תתפרס מעבר לרדיוס של תל אביב והרצליה. עוד בתפקידי כיו"ר רשות החדשנות וכמדען הראשי במשרד הכלכלה נחשפתי ליכולת של הצוות המקצועי של החממה, כמו גם לתפקיד החשוב שהיא ממלאת בהצמחת חברות סטארט-אפ חדשניות ומצליחות, ובקידום תעסוקה איכותית וברמת פריון גבוהה בנגב המערבי. כעת, וביתר שאת בעקבות אירועי ה-7 באוקטובר, אני רואה בהקמת הקרן מהלך בעל חשיבות לאומית מהמדרגה הראשונה כדי לעודד יזמות באזור. חברות סטארט-אפ לא יגיעו רק דרך השקעות ומענקים מהממשלה, שאמנם חיוניים, אלא גם ממשיכת משקיעים, שיראו בכך פוטנציאל העסקי לצד השקעה ערכית, ושיתמכו ויזרימו הון לחברות הסטארט-אפ ולחברות בצמיחה באזור. כך נוכל להפריח את הנגב המערבי לא רק בשדות פורחים ובתעשייה מסורתית, אלא גם בבניית חברות היי-טק מצליחות, שמביאות תעסוקה בפריון גבוה לתושבי האזור".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים