"מאות חברות ישראליות חדשות – התשובה ההולמת ל-7 באוקטובר"

כך אמר יזהר שי, לשעבר שר המדע והטכנולוגיה ואביו של ירון שי ז"ל, שנפל ב-7 באוקטובר ● הארגון שהקים עם משפחתו, Next October, מבקש להקים סטארט-אפ ישראלי אחד על כל נופל.ת במלחמה

יזהר שי, חבר בדירקטוריון ננולוק סקיוריטי.

"לכל אחת ואחד ממי שאיבדנו במלחמה היה אופי מיוחד משלו.ה, היו לו.ה שאיפות, אהבות וחלומות. מגיע להם שנזכור אותם, כל אחת ואחד מהם, בעבור מי שהם היו. הם אינם איתנו, אבל מאות חברות ישראליות ינציחו אותם, כל אחת מהן בדרכה המיוחדת. ביחד נמשיך לבנות כאן כלכלה ומדינה לתפארת. זו הסיבה שאוקטובר הבא יהיה טוב יותר, וזה שאחריו – עוד יותר טוב. זו התשובה הציונית, הלאומית, היהודית והישראלית הנכונה למי שכפו עלינו את המלחמה הזו: הם באו להרוס – אנחנו בונים עולם טוב יותר. ביחד ננצח את הכאב", כך אמר היום (ג') יזהר שי, לשעבר שר המדע והטכנולוגיה, ואביו של סמ"ר ירון (נוני) שי ז"ל, שנפל ב-7 באוקטובר.

שי הוא משקיע הון-סיכון ואיש היי-טק ותיק. הוא פתח היום את המסחר בבורסה, לצד נציגי משפחות שכולות ונציגים מחברות סטארט-אפ שבחרו להקדיש את פעילותן להנצחת יקיריהן. האירוע התקיים במסגרת ועידת ארגון Next October, שפועל להקמת חברת סטארט-אפ ישראלית חדשה לזכר כל אחד ואחת מ-1,600 הנופלים.ות במלחמה.

Next October הוקם על ידי משפחת שי לאחר נפילת הבן. בארגון אומרים כי מטרתו היא "לסייע בהמרת הכאב של השכול לאנרגיה של עשיית טוב, דרך חיבור בין חברות סטארט-אפ צעירות למשפחות נופלים". מתנדבי הארגון לומדים את האופי הייחודי של כל סטארט-אפ שמבקש להתקבל ליוזמה, ומחברים אותו למשפחה של נופל או נופלת בעל.ת קווי דמיון. כך, לדוגמה, חברה שעוסקת בטכנולוגיה לטובת ייצור יין מנציחה נופלת שאהבה יין. הסטארט-אפים מתחייבים לקיים פעילות הנצחה שתואמת את אופי הנופל.ת, והארגון מעניק להם חיבור למשקיעים, ייעוץ פרטני ואירועי העשרה – ובכך מגדיל את סיכויי החברות לצמוח ולייצר מקומות עבודה. מעל 250 סטארט-אפים כבר הצטרפו ליוזמה.

נציגי המשפחות השכולות באירוע בבורסה, היום (ג').

נציגי המשפחות השכולות באירוע בבורסה, היום (ג'). צילום: שחר פליישמן

בין המשתתפים באירוע היום היו נציגי המשפחות של: רס"ר (במיל') עמיחי ויצמן ז"ל – איש חינוך שמונצח על ידי NovoDia, שמפתחת כלים חינוכיים; אסף שליזנגר ז"ל, שהיה פרמדיק במסיבת הנובה ומונצח על ידי Bettear, שמפתחת כלים רפואיים בתחום השמיעה; רס"ר (במיל') מתן מאיר ז"ל, שעסק בהפקות ומונצח על ידי ישראל מדיה גרופ, שמסייעת בפיתוח מדיה; עמית מן ז"ל, פרמדיקית שנרצחה בעת מילוי תפקידה בקיבוץ בארי, שמונצחת על ידי אוורטו מדיקל, שמפתחת פתרונות מצילי חיים למניעת שבץ; אל"מ יהונתן שטיינברג ז"ל, שמונצח על ידי מינט גארד; ד"ר חגית מישקין ז"ל, שמונצחת על ידי TA'Al; סרן אייל קליין ז"ל, שמונצח על ידי אטום קונסטרקשנס; רס"ן עידו שני ז"ל, שמונצח על ידי Minovia Theraputics; רס"מ (במיל') יוסי הרשקוביץ ז"ל, שמונצח על ידי זוגית; וכאמור, משפחתו של סמ"ר ירון (נוני) שי ז"ל, שמונצח על ידי Pery.

"גם בישראל, באוקטובר הבא יהיה יותר טוב"

אופיר שי, מנכ"ל Next October ואחיו של סמ"ר שי ז"ל, אמר באירוע כי "אחרי שכבר פתחנו את המסחר בבורסות של ניו יורק ולונדון, הגענו לכאן היום כדי לסמן שגם פה, בתל אביב, בישראל, באוקטובר הבא יהיה יותר טוב. אני נמצא כאן בשם אחי הקטן, ירון, נוני. הוא נפל בקרב גיבורים בהגנה על כרם שלום, ובמותו הציל חיים רבים. נשבעתי לשאת את שמו של אחי איתי בכל מקום בגאווה, ואני שמח על כך שהדרך שלנו, כמשפחה, להנציח את זכרו ואת האור המיוחד שלו הפכה ממטרה אישית ומשפחתית למפעל הנצחה לאומי".

אימו, הילה שי, ציינה כי "השתדלתי לטעת בירון את האמונה שהאדם נולד טוב וכך היה בנעוריו. היה חשוב לי שירוני שלי ידע שלנו, כבני אדם, יש יכולת להשפיע על הטוב שמסביבנו. נעשה טוב וכמו אדוות הגלים בים, הוא ילך ויתרחב, ואז יחזור אלינו. בימים קשים אלה, Next October היא אי של שפיות, שמוכיח שצדקתי והאדם אכן טוב מנעוריו".

"פתיחת מסחר כמו זו לא הייתה בבורסה מעולם"

איתי בן זאב, מנכ"ל הבורסה, אמר כי "פתיחת מסחר כמו זו לא הייתה בבורסה מעולם, ומנעד הרגשות הוא עצום. עוד פעם עוברת המחשבה בראש: מה הגיבורים והגיבורות שנפלו עברו ומה הם עשו כדי לדאוג להווה ולעתיד יותר טוב. זוהי תחושה של גאווה וגם של מועקה, שקשה מאוד להסביר במילים. מעולם לא הייתי יותר גאה להיות ישראלי, בזכות האנשים הטובים שמרכיבים את העם הזה ושהם-הם החוסן של החברה האזרחית בישראל".

מימין: איתי בן זאב, מנכ"ל הבורסה; יזהר שי, אביו של סמ"ר ירון שי ז"ל; קרין מאיר רובינשטין, מנכ"לית IATI - האיגוד הישראלי לתעשיות מתקדמות; וחמי פרס, ימקים קרן פיטנגו.

מימין: איתי בן זאב, מנכ"ל הבורסה; יזהר שי, אביו של סמ"ר ירון שי ז"ל; קרין מאיר רובינשטין, מנכ"לית ונשיאת IATI – האיגוד הישראלי לתעשיות מתקדמות; וחמי פרס, שותף מייסד של קרן פיטנגו. צילום: שחר פליישמן

קרין מאיר רובינשטין, מנכ"לית ונשיאת IATI – האיגוד הישראלי לתעשיות מתקדמות, אמרה כי האיגוד, שמאגד תחתיו מאות חברות ואת רוב קרנות הון-הסיכון שפועלות בישראל, "מחויב לחזון הזה של הצמחת 1,600 חברות חדשנות ישראליות שינציחו, כל אחת בדרכה, את הנופלים והנרצחים כפי שהמשפחות שלהם היו רוצות שנזכור אותם".

"אין ניצחון מוחלט בלי תעשיית היי-טק ממש חזקה"

לדברי עדי סופר תאני, מנכ"לית מטא ישראל, "כמישהי שנמצאת כבר עשור בתעשיית ההיי-טק אני רוצה להגיד: כולנו קמים בבוקר בתחושה שזו זכות להיות חלק מהתעשייה המדהימה הזאת. אלא שמאז ה-7 באוקטובר, העשייה למען ההיי-טק הישראלי היא לא זכות, אלא חובה. כיום, יותר מתמיד, אנחנו חייבים להיות הכי טובים שהיינו, חייבים לעבוד הכי קשה שעבדנו אי פעם. אין ניצחון מוחלט בלי תעשיית היי-טק ממש חזקה. לכל אחד מאיתנו יש צו 8 אזרחי. זו גם ההזדמנות לקרוא לכל מי שצריך להחזיר את החטופים הביתה, כדי שמדינת ישראל תוכל להשתקם".

חמי פרס, שותף מייסד של קרן הון-הסיכון פיטנגו, ציין כי "גדלתי בבית של אדם מאוד אופטימי (שמעון פרס – י"ה), וככזה אני יכול להעיד: מי שדבק באופטימיות לא עושה את זה מתוך נאיביות, אלא כי זה הכלי הכי טוב שיש לנו. אנחנו נמצאים בשנת מפנה. גם אלה שמקימים את הסטארט-אפים וגם אלה שמגנים על הגבולות בצפון ובדרום יודעים שאין ברירה, אין אלטרנטיבה. יש לנו רק אופציה אחת: להמשיך למעלה. אנחנו הולכים לעשור יוצא דופן מכל בחינה אפשרית".

עינת גז, מנכ"לית ומייסדת שותפה בפאפאיה גלובל, אמרה ש-"להיות יזם ישראלי זה לא כמות להיות יזם בכל מקום אחר בעולם. יש לנו עוד מחויבות, שהיא מעבר לעולמות הקפיטליסטיים: למצוא את הזמן לעשות טוב. רק אנחנו אחראים לרפא את כל מה שקורה מסביב".

תגובות

(4)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. רחל האוז

    מיזם חברתי ענק, מבורך מאחלת להצלחתו

  2. זהבה

    כל הכבוד ותודה על העשייה המבורכת שלכם ....תודה רבה למשפחת שי היקרה על היוזמה המבורכת על האיכפתיות לקידום המדע והטכנולוגיה בארץ לעתיד ילדנו ...מי יתן ותצליחו בכל מעשיכם ופועלכם ...ברכה ומזל ....הלוואי שהייתי חלק מהנבחרת הזאת

אירועים קרובים