דיווחים: אינטל מתכוונת לפטר אלפי עובדים ברחבי העולם

ענקית הטכנולוגיה אמורה להכריז על קיצוצים משמעותיים, במטרה לחסוך בהוצאות ולהשקיע יותר בטכנולוגיית שבבי ה-AI ● המהלך מגיע לקראת פרסום תוצאות רבעוניות, כשהחברה מתמודדת עם ירידה ברווחים ואובדן נתח שוק

אינטל.

על פי דיווחים במדיה העולמית, אינטל מתכננת לפטר אלפי עובדים שלה ברחבי העולם, כחלק ממאמץ לצמצם עלויות ולייצב את מאזנה הכספי. על פי דיווח של בלומברג ניוז, יצרנית השבבים צפויה לבצע את הקיצוצים בתגובה לירידה בנתח השוק שלה, ועקב תחרות עזה שהיא מתמודדת איתה כיום בתחום פעילותה.

החדשות על הפיטורים הממשמשים ובאים – כשבחלק מהדיווחים מדובר על 10,000 עובדים – מגיעות ממש כשאינטל מתכוננת להכריז, ביום ה' הקרוב, על התוצאות הכספיות הרבעוניות שלה. מניית החברה כבר ספגה ירידה משמעותית השנה, עם ירידה של 40% עד כה.

בשנה האחרונה נאבקת אינטל, כידוע, לעמוד בקצב הביקוש לשבבי AI, המשמשים ביישומי בינה מלאכותית מתקדמים, וכן היא נלחמת בתחרות העזה בשוק השבבים לדאטה סנטרים ומחשבי PC.

מנכ"ל החברה, פט גלסינגר, הוביל בחודשים האחרונים מאמצים למפנה, שמטרתו להחיות את יכולות הייצור של אינטל, להשקיע בטכנולוגיות שבבים מתקדמות ולהתרחב לשווקים חדשים. החברה הכריזה בעבר על תוכנית הפחתת עלויות, שנועדה להשיג חיסכון שנתי בעלויות של 8-10 מיליארד דולר עד 2025, תוך התמקדות ב"פעולות של אנשים", כשהכוונה הייתה לצמצום מספר העובדים שלה, שעמד על 124,800 מועסקים בשנת 2023, ושמוערך כיום בכ-110,000 בטרם הפיטורים הקרובים.

גם בעבר אינטל הגיבה לאתגרים הפיננסיים שעמדה מולם בשורה של קיצוצים. ב-2022 הצהירה החברה על כוונתה להקטין את מספר המועסקים שלה ל-124,800 בסוף 2023, מ-131,900 שנה קודם לכן, כך על פי מסמכים רגולטוריים. החברה, כך מסתמן, עמדה ביעד זה, ובנוסף ידוע כי מספר העובדים העולמי שלה בכל העולם ירד ביותר מ-7,000 בשנה שעברה.

האם הפיטורים יפגעו במענקי חוק השבבים שאינטל קיבלה מביידן?

קיצוצי המשרות הממשמשים ובאים מתרחשים על רקע תמריצים ממשלתיים שמחלקת ארה"ב, במטרה להגדיל את ייצור השבבים המקומי. 

כזכור, ממשל ביידן הבטיח סובסידיות בסך 52 מיליארד ד' ליצרניות שבבים אמריקניות, במטרה להחזיר כמה שיותר מייצור השבבים "הביתה" ולהקטין הסתמכות על רכיבים, ייצור ושינוע ממזרח אסיה. במרץ האחרון קיים הממשל את הבטחתו זו מול אינטל, והעניק לה סבסוד עתק של 8.5 מיליארד דולר, כתוצאה מחוק השבבים (CHIPS) הפדרלי. סכום זה עתיד לשמש את החברה להתרחבות באריזונה, אוהיו ואורגון – בה אינטל היא המעסיקה הארגונית הגדולה ביותר, ושבה קיבלה המעסיקה הענקית תמיכה נוספת מהממשלה וממדינת אורגון. עם זאת, לפי הדיווחים השונים, העיתוי של קיצוץ המשרות, במיוחד במהלך שנת בחירות, עלול ליצור אתגרים הן עבור ממשל ביידן והן עבור הקונגרס האמריקני, שאישר את התמריצים.

הדיווח האחרון של בלומברג ניוז מצביע על כך שצמצום המשרות הממשמש ובא באינטל יהיה נרחב, וישפיע כאמור על אלפי עובדי החברה אולם הדיווח לא כלל תאריך או מועד ליישום תוכנית הפיטורים של אינטל, ולא פירט היכן בדיוק יפוטרו עובדים. כמו כן, לעת עתה לא דווח האם הפיטורים עתידים לפגוע גם בעובדי החברה בישראל.

אינטל סירבה להגיב על הידיעה, כך שנותר להמתין ולראות מה יהיו ההתפתחויות הבאות.

תגובות

(1)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. יורם

    החברה גמורה. איבדה את הבכורה. כמו שקרה ל IBM

אירועים קרובים