רגולטור צרכנות בארה"ב: אמזון מוכרת מוצרים מסוכנים לציבור

לדברי הנציבות לבטיחות מוצרי צריכה, מאות אלפי מוצרים מסוכנים נמכרו בפלטפורמה של החברה שאחראית לאסוף אותם בחזרה ולפצות צרכנים ● בין המוצרים: מייבשי שיער ללא הגנה מהתחשמלות ופיג'מות דליקות

קביעה בארה"ב: מכרה מוצרים מסוכנים ללקוחות. אמזון.

הנציבות האמריקנית לבטיחות מוצרי הצריכה, ה-CPSC (ר"ת The U.S. Consumer Product Safety Commission) מצאה את אמזון אחראית על פי חוק הבטיחות הפדרלי למוצרים מסוכנים הנמכרים על ידי מוכרי צד שלישי באתרה הקמעונאי, Amazon.com.

ה-CPSC הורה לאמזון לפתח תוכניות לתיקון המצב החמור, שבמסגרתן היא תודיע ​​לרוכשים ולציבור שבידיהם מוצרים מסוכנים שקנו ממנה כיצד לקבל מהחברה פיצוי על המעל, וכיצד בכוונתה לאסוף את המוצרים המדוברים מבתי הצרכנים. בין מוצרי הצריכה  המסוכנים שציינה הנציבות: גלאי פחמן חד חמצני (CO) פגומים; מייבשי שיער ללא הגנה מפני התחשמלות; ופיג'מות לילדים שהפרו תקני דליקות פדרליים, ושעלולות להיות דליקות.

אמזון טענה בפני הנציבות כי היא אינה מפיצה ואינה נושאת באחריות לבטיחות המוצרים הנמכרים במסגרת תוכנית Fulfilled by Amazon שלה. עם זאת, הנציבות קבעה שאמזון היא בהחלט המפיצה של המוצרים הפגומים, ולכן היא נושאת באחריות משפטית להחזרתם.

"לא ערערה שהמוצרים מהווים סכנה מהותית אלא שאינה המפיצה שלהם"

בתגובה לפסיקת ה-CPSC, אמזון טענה כי שליחת הודעות לרוכשים הראשונים של המוצרים הבעייתיים על בעיות בטיחות "פוטנציאליות" שקיימות ברכישותיהם, ומתן זיכויים שוב לרוכשים ראשונים של המוצרים ב-Amazon.com מספיקים כדי לתקן את סכנות המוצר שזוהו. הנציבות לא הסכימה עם כוונתה זו של אמזון, ומצאה שהפעולותי שמציעה החברה אינן מספקות להגנה על הציבור ולא הולמות לאחריותה על המכירות דרכה.

בהודעתה הרשמית ציינה ה-CPSC כי: "במקרה זה, מוכרי צד שלישי רשמו את המוצרים המסוכנים למכירה באתר Amazon.com כחלק מתוכנית Fulfilled by Amazon. בנוסף לכך שהיא אפשרה למוכרי צד שלישי לרשום מוצרים באתר Amazon.com, תוכנית זו מספקת מגוון שירותים למוכרים המשתתפים בה.

במהלך ההליכים המשפטיים המינהליים בפני ALJ (שופט משפט מינהלי בארצות הברית – ג"פ) והנציבות, אמזון לא ערערה שהמוצרים מהווים סכנה מהותית. במקום זאת, אמזון טענה כי היא אינה פועלת כמפיצה של המוצרים המסוכנים שקבעה ה-CPSA, ולכן אינה אחראית לנקוט בפעולות להגנה על הציבור. ה-ALJ דחה את הטיעון של אמזון, וקבע כי אמזון פעלה כמפיצה בעניין זה. הנציבות אישרה את ההחזקה בהחלטה של ​​היום".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים