עוד צרות לטיקטוק בארה"ב: נתבעת בגין הפרת חוקי פרטיות הילדים

לפי משרד המשפטים, הפלטפורמה מאפשרת לבני 13 ומטה תהליך רישום ל'מצב ילדים', אך זה מפר את חוק ההגנה על הפרטיות המקוונות על ילדים (COPPA), כי במהלך הרישום החברה אינה מבקשת את אישור ההורים או האפוטרופוסים

מאפשר לילדים לבלות בה בלי אישור הורים? טיקטוק.

בארצות הברית מגבירים את הלחץ על טיקטוק. החברה שעומדת מאחורי האפליקציה הפופולרית שארה"ב רוצה לחסום או שתימכר לגורם אמריקני, צריכה שוב לבקר בבית המשפט – הפעם בגין תביעה מצד משרד המשפטים האמריקני בטענה שהיא מפרה את חוקי פרטיות הילדים במדינה.

לפי התביעה טיקטוק מאפשרת באופן מודע לילדים מתחת לגיל ההרשאה, שעומד על 13, להתחבר לפלטפורמה ולצפות בסרטונים המוצגים בה – אם כי באמצעות מצב שבחברה מגדירים כ-'מצב ילדים', שאינו מאפשר להם להעלות תכנים משלהם לשירות. ויותר מכך, היא קוצרת את הנתונים שלהם לצרכים שלה – המדובר בנתונים כמו מאפיינים מזהים של מכשיר הטלפון וכן כתובות IP.

הליך רישום ללא אישור הורים

לפי משרד המשפטים, תהליך הרישום, למרות שהוא מוגדר עבור מצב ילדים, מפר את חוק ההגנה על הפרטיות המקוונות של ילדים (COPPA) כי במהלך הרישום החברה אינה מבקשת את אישור ההורים או האפוטרופוסים. טענה נוספת היא שהחברה לא מוחקת חשבונות ילדים גם אם הורים דורשים זאת, וכן שהיא מאפשרת רישום באמצעות חשבונות גוגל ואינסטגרם, אז היא מציינת שהגיל אינו ידוע.

במשרד אף טוענים שהם לא יכולים לדעת בבירור מהו היקף ההפרות, לכאורה, של טיקטוק, מכיוון שאין רישומים של החברה מאז השקתה ב-2019, כפי שהיא נדרשת לעשות לפי ה-COPPA, אך ההערכה היא שהגישה מאופשרת למיליוני ילדים בארצות הברית בלבד.

"רבות מהטענות של משרד המשפטים מתייחסות לאירועים ולפרקטיקות בעבר, שאינם מדויקים עובדתית או שטופלו. אנו גאים במאמצים שלנו להגן על ילדים, ונמשיך לעדכן ולשפר את הפלטפורמה. לשם כך, אנו מציעים חוויות תואמות גיל עם אמצעי הגנה מחמירים, מסירים באופן יזום משתמשים קטינים חשודים, והשקנו מרצון תכונות כגון מגבלות ברירת מחדל של זמן מסך, התאמה משפחתית והגנות פרטיות נוספות לקטינים", נמסר מצד החברה.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים