ביקוש שיא של גופים מוסדיים להשתתפות בקרן יוזמה 2.0

18 גופים הגישו בקשות בהיקף חצי מיליארד ד' לקרן, שנועדה להשקעות בחברות הזנק שנפגעו מהמלחמה ● אלון סטופל, יו"ר רשות החדשנות: "האקו-סיסטם הטכנולוגי והפיננסי בישראל משלבים ידיים לעידוד החוסן של ההיי-טק"

אלון סטופל, יו"ר רשות החדשנות.

18 גופים מוסדיים בחרו להשתתף בקרן יוזמה 2.0 של רשות החדשנות ומשרד האוצר, שנועדה לאפשר להם להשקיע בחברות סטארט-אפ, דרך קרנות הון סיכון. זהו מספר שיא של גופים מוסדיים, שמלמד על שינוי משמעותי במגמה בשוק ההון. קרן יוזמה פעלה לפני שנים רבות, ולא הצליחה לגייס את הגופים המוסדיים בהיקף המצופה, משום שהללו נמנעו מלהשקיע בהיי-טק.

ברשות החדשנות מדווחים על ביקוש יתר, שהגיע לכ-חצי מיליארד דולר, דבר שיצריך כנראה סבב נוסף בשנת התקציב הבאה.

ההצטרפות של המוסדיים חשובה בימים אלו, על רקע המשבר שאליו נקלעו חברות ההזנק הישראליות עקב עצירת השקעות זרות מאז תחילת המלחמה.

הקרן מציעה מנגנון הטבה ייחודי של הגדלת תשואה על השקעותיהם בקרנות הון סיכון ישראליות ל-18 החודשים הקרובים, במסלול ירוק, ללא התערבות הרשות בשיקולי ההשקעה של המוסדיים או של מנהלי קרנות הון הסיכון, שיוכלו להשקיע את הכסף על-פי מדיניות ההשקעה שלהם.

אמון מלא ביכולתה של תעשיית ההיי-טק הישראלית לצלוח גם המשבר הנוכחי

התוכנית היא במימון המדינה ומוכוונת Upside, מכיוון שקיים אמון מלא ביכולתה של תעשיית ההיי-טק הישראלית לצלוח גם המשבר הנוכחי ולהמשיך ולהוות את קטר הצמיחה של המשק והכלכלה הישראלית.

שרת החדשנות והמדע גילה גמליאל אמרה בתגובה: "ההצטרפות של המוסדיים היא הבעת אמון בהיי-טק הישראלי. התוכנית תסייע להגדלת יציבות שוק ההון סיכון המקומי, אל מול זעזועים ותנודות מאקרו-כלכליות, להמשך בניית הממשקים בין המוסדיים לשוק ההון סיכון הישראלי".

אלון סטופל, יו"ר רשות החדשנות, הוסיף: "דווקא בזמנים בהם גיוס הון ברמה הגלובלית נהיה מאתגר יותר, האקו-סיסטם הטכנולוגי והפיננסי בישראל משלבים ידיים לעידוד החוסן של ההיי-טק הישראלי".

דרור בין, מנכ"ל רשות החדשנות: "קרן יוזמה תתמרץ התחייבויות השקעה של הגופים המוסדיים בקרנות ישראליות במהלך 18 החודשים הקרובים, במטרה למנוע תרחיש של קיפאון בהשקעות ה-Early stage בישראל".

להלן הגופים שזכו: אלטשולר שחם גמל ופנסיה, אגודה שיתופית של עובדי התעשייה האווירית לניהול קופות גמל, אנליסט, הפניקס חברה לביטוח, הראל, הנדסאים וטכנאים – חברה לניהול קופות גמל, החברה לניהול קרן ההשתלמות להנדסאים וטכנאים, יהב אחים ואחיות – חברה לניהול קופות גמל, רעות חברה לניהול קופות גמל, כלל חברה לביטוח, מנורה מבטחים ביטוח, מיטב דש גמל ופנסיה, מור גמל ופנסיה, מגדל חברה לביטוח, קרנות השתלמות למורים ולגננות – חברה מנהלת, ו-עמיתים קרנות הפנסיה הוותיקות (3 קרנות).

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים