וורן באפט מכר מחצית מאחזקותיו במניות אפל

ברבעון האחרון מכר מניות אפל בשווי 75 מיליארד ד' ● האם זה מסיבות מיסוי, הערכת שווי שוק, או חששות ניהול, או שהדבר קשור למסע מכירות שמנהל בחודשים האחרונים המשקיע בן ה-93? ● ואולי זהו רמז עבה ממשקיע העל?

מכר מניות אפל ב-75 מיליארד דולר. וורן באפט.

ברקשייר האת'ווי של וורן באפט מכרה ברבעון האחרון כמעט מחצית המניות שלה באפל בצעד מפתיע מאוד של המשקיע, המפורסם בהשקעותיו לטווח הארוך.

הקונגלומרט, שבסיסו באומהה, חשף בדו"חותיו, כי אחזקותיו ביצרנית ה-iPhone הסתכמו ב-84.2 מיליארד דולר בסוף הרבעון השני, מה שמרמז על כך שהן פחתו בכ-49%. גם לאחר המכירה אפל עדיין נותרה ההשקעה הגדולה ביותר עבור ברקשייר.

מכירת מניות אפל באה על רקע התנהלות כללית של מכירת מניות על ידי באפט ברבעון השני, כאשר ברקשייר מכרה מניות והגדילה את אוצר המזומנים של הקונגלומרט לשיא של 277 מיליארד דולר.

ברבעון הראשון קיצץ באפט את האחזקות במניות אפל ב-13%, ורמז בפגישה השנתית של ברקשייר בחודש מאי, כי הדבר נובע מטעמי מס. באפט ציין כי מכירת "קצת אפל" השנה תועיל לבעלי המניות בברקשייר בטווח הארוך אם המס על רווחי הון יועלה בהמשך הדרך על ידי ממשלת ארה"ב, שרוצה לסגור גירעון פיסקאלי מטפס.

אבל היקף המכירה כעת מעיד כי ייתכן שיש בכך יותר מסתם מהלך של חיסכון במס.

לאחר ירידה ברבעון הראשון בגלל חששות שהיא נמצאת בפיגור בחדשנות בבינה מלאכותית, המריאו מניות אפל ברבעון השני ב-23% לשיא חדש, כאשר היא סיפקה למשקיעים יותר פרטים לגבי תוכניותיה בתחום הבינה המלאכותית.

לא ממש ברור מדוע בדיוק באפט מוכר את האחזקות שרכשה ברקשייר לראשונה לפני יותר משמונה שנים, בין אם מסיבות מיסוי, הערכת שווי שוק או בגלל חששות בניהול תיקים (באפט בדרך כלל לא רוצה שאחזקה אחת תגדל מדי). האחזקות של ברקשייר באפל תפסו בעבר כמעט מחצית מתיק המניות שלה.

המשקיע בן ה-93 נמנע ברוב שנות הקריירה שלו מהשקעות בחברות טכנולוגיה, אבל ב-2016 ברקשייר החלה לקנות את המניה של אפל בהשפעת סגני המשקיעים של באפט, טד וושלר וטוד קומבס. במהלך השנים, באפט כל כך אהב את אפל, שהוא הגדיל את ההימור באופן דרסטי כדי להפוך אותה לשקעה הגדולה ביותר של ברקשייר, וכינה את ענקית הטכנולוגיה העסק השני בחשיבותו אחרי אשכול הביטוחים שלו.

לאחרונה ערך באפט מסע מכירות באחזקותיו המובילות והחל לצמצם את המניות גם בהשקעה השנייה בגודלה שלו – בנק אוף אמריקה, והפחית של אחזקותיו בבנק ב-3.8 מיליארד דולר.

האם ייתכן גם, שמכירת מניות אפל היא רמז שכדאי להתייחס אליו באשר לכדאיות ההשקעה באפל בימים אלה?

 

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים