פורטינט השלימה רכישת חד הקרן לשעבר לייסוורק

הנרכשת פועלת באבטחת ענן ● משך שנים לייסוורק הייתה מדורגת בין חדי הקרן בעלי שווי שוק מוערך מהגבוהים ביותר בתחום הסייבר ● ב-2021 שווייה של הנרכשת – שנמכרה בכ-200 מיליון כעת - עמד על 8.3 מיליארד דולר

רכשה את לייסוורק. פורטינט.

פורטינט (Fortinet) השלימה את רכישת חברת אבטחת הענן לייסוורק (Lacework). זאת, על מנת "להרחיב בצורה משמעותית את פלטפורמת אבטחת המידע שלה". הרכישה התרחשה ביוני השנה, ופרטיה לא פורסמו. אנליסטים העריכו כי הסכום נע בין 200 ל-230 מיליון דולרים.

הסכום מהווה רק חלק קטן מהיקף הגיוסים – בסך 1.8 מיליארד דולר – שהנרכשת ביצעה מאז הקמתה ב-2015.

במשך כמה שנים, לייסוורק הייתה מדורגת בין חדי הקרן בעלי שווי שוק מוערך מהגבוהים ביותר בתחום אבטחת הסייבר. ב-2021 שווייה של הנרכשת עמד על 8.3 מיליארד דולר. כך, הרכישה היא בסכום נמוך פי

41.5 מהערך של הנרכשת בשיאה – נתון משמח למשקיעים בפורטינט ואכזבה לנרכשת ולמשקיעים בה. לייסוורק בלטה גם בשל היותה החברה השלישית שהושקה בקרן ההשקעות הפרטיות Sutter Hill Ventures. שתי השקעות בולטות של הקרן שהוכיחו את עצמן בעבר היו ב-Pure Storage ובסנופלייק (Snowflake).

לייסוורק: נכנסה לקשיים ממאי 2022

הקשיים של לייסוורק צצו כבר במאי 2022, כאשר החברה פיטרה 20% מעובדיה, ועשתה זאת רק חודשים לאחר שגייסה 1.3 מיליארד דולר בסבב גיוס. כמה חודשים לפני הפיטורים, לייסוורק חשפה כי היא מעסיקה יותר מ-1,000 עובדים. היקף ה-ARR (הכנסה שנתית צפויה) של לייסוורק עמד ככל הנראה על בין 70 ל-90 מיליון דולר. מדובר בסכומים נמוכים בהרבה מהמתחרה המרכזית שלה בתחום אבטחת הענן, וויז (Wiz), אשר לה 350 מיליון דולרים ב-ARR, ומאז הנתון הגיע ל-500 מיליון.

יצוין כי באפריל השנה דיווחנו כי וויז – חברת חד הקרן הישראלית שעשתה כותרות ענק כשכמעט נרכשה על ידי גוגל לאחרונה ב-23 מיליארד דולר – נמצאת במגעים מתקדמים לרכוש את יריבתה האמריקנית לייסוורק תמורת 150-200 מיליון דולר. אלא שהעסקה לא יצאה לפועל, ומאז – גם המגעים לכך שגוגל תרכוש את וויז – התפוצצו.

מה פיתחה לייסוורק?

הנרכשת פיתחה פלטפורמת אבטחה בענן, CWPP (ר"ת Cloud Workload Protection Platform) – הגנה על עומסי מחשוב בענן – המספקת כמה יכולות, כולל ניהול עמדות אבטחה בענן (CSPM), סריקת פגיעויות, הגנה על עומסי עבודה בענן, זיהוי ותגובה של איומים, הגנה על איומים בזמן ריצה ובנייה, וניהול זהות וגישה. הפלטפורמה שלה פועלת בסביבות העננים הציבוריים הגדולים, AWS, גוגל קלאוד, ואז'ור של מיקרוסופט. עוד היא פועלת בסביבות מבוססות קוברנטיס וקונטיינרים, אולם הפלטפורמה העננית שלה מאבטחת גם דאטה סנטרים פרטיים (בקרקע) וסביבות מחשוב היברידיות, בקרקע ובענן גם יחד.

הפלטפורמה של הנרכשת כוללת כמה יכולות, ביניהן – כלי זיהוי וחקירה של אירועי סייבר, המספק מידע מתי וכיצד קרה האירוע, האם הוא אירוע סייבר ומי המשתמשים, המכונות והיישומים המעורבים בו. החברה מציעה גם מערכת לזיהוי פריצות, המנטרת התנהגויות של יישומים, כדי להתריע על חריגה כלשהי.

פורטינט הודיעה בסוף השבוע כי "בשל הרכישה, נרחיב משמעותית את היכולות שלנו, עם פלטפורמת אבטחת הענן והגנת היישומים בענן (CNAPP) של הנרכשת, שרשמה 225 פטנטים, אשר רבים מהם קשורים לאבטחת ענן ו-AI. השילוב בין שתי החברות יספק פלטפורמת אבטחת ענן, מקיפה ומבוססת AI, מבית אחד – עם יכולות משולבות מה-CNAPP של לייסוורק ופתרון ה-Unified SASE שלנו".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים