אירופה נתנה אור ירוק לרכישת HPE את ג'וניפר

בראשית 2024 הודיעה HPE על תוכניותיה לרכוש את ג'וניפר - אחת מספקיות ציוד הרשת הגדולות בתעשייה - תמורת 14 מיליארד ד', במזומן ● העסקה כבר אושרה גם בברזיל, אך נותרו לה חזיתות רגולטוריות, כולל בארה"ב

קיבלה אישור לרכישת ג'וניפר. HPE.

הנציבות האירופית – הזרוע המבצעת של האיחוד האירופי – הודיעה כי היא מאשרת את עסקת הרכישה של HPE (ר"ת Hewlett Packard Enterprise) את ג'וניפר (Juniper Networks).

כזכור, HPE הודיעה על תוכניותיה לרכוש את ג'וניפר, אחת מספקיות ציוד הרשת הגדולות בתעשייה, בינואר השנה – תמורת 14 מיליארד דולרים, במזומן.

HPE העריכה כי העסקה תכפיל את עסקי הרישות שלה ואף תביא לגידול בשווי המנייה שלה – בתוך שנה מסגירת העסקה.

הנציבות האירופית העניקה אור ירוק לעסקה, לאחר שקבעה כי היא לא תפחית משמעותית את התחרות ב-EAA, האזור הכלכלי האירופי. ה-EAA כולל את 27 מדינות האיחוד האירופי, וכן – איסלנד, ליכטנשטיין ונורבגיה.

חששות רגולטוריים עדיין עומדים בפני העסקה

הרגולטורים בנציבות האירופית בחנו את השפעת העסקה על שלושה פלחים של שוק הרשתות: מתגי הדאטה סנטר, מתגי הקמפוס ומקטעי הרשת האלחוטית. בגזרת מתגי הדאטה סנטר, הנציבות התמקדה בסיכון הטמון במניעת תחרות וביצירת הגבלים עסקיים פוטנציאליים, בשל היצע המוצרים של שתי החברות. פקידי הנציבות הגיעו למסקנה שאין סיכון שהמיזוג יביא לפגיעה בתחרות, כי המתחרים של HPE יכולים לשכפל כל הצעה שהרוכשת תציע לשוק, ואמרו כי "תהליכי הרכש שבאמצעותם לקוחות ארגוניים קונים את השרתים והמתגים לא מאפשרים מצב אנטי תחרותי".

האיחוד גם בחן את השפעת העסקה על שווקי המתגים בקמפוס וציוד הרשת האלחוטית, וקבע כי HPE תמשיך להתמודד עם תחרות ממספר משמעותי של יריבות וכי ללקוחות יש "מידה מסוימת של כוח", שתאפשר להם לדחות כל עליית מחירים ש-HPE עשויה להחיל על מוצרי ג'וניפר. 

HPE זכתה בעבר באישור העסקה בברזיל. כעת נותרו עוד כמה חזיתות רגולטוריות, כולל בארה"ב. אנליסטים העריכו כי נציבות הסחר הפדרלית האמריקנית, ה-FTC, לא צפויה לפתוח בחקירה. 

בבריטניה פתחה רשות התחרות והשווקים, ה-CMA, בחקירת הגבלים עסקיים לגבי הרכישה לפני כחודשיים. החקירה עשויה להוביל לאחת מהשתיים: אור ירוק רגולטורי, או העמקת החקירה למה שמכונה 'חקירת שלב 2'. החלטתה בנושא תתקבל באמצע אוגוסט.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים