אושר בכנסת: תיקון מקיף לחוק הגנת הפרטיות

בתקופה שבה אתגרי העידן הדיגיטלי ואיומי הסייבר גוברים, הכנסת אישרה תיקון מקיף לחוק, הקובע לראשונה סנקציות משמעותיות בגין פגיעה בפרטיות ● שר המשפטים יריב לוין: "העדכון מתחייב על רקע המציאות הנוכחית"

שר המשפטים, יריב לוין.

מליאת הכנסת אישרה אתמול (ב') בקריאה שנייה ושלישית תיקון מקיף בחוק הגנת הפרטיות, שקידם סגן ראש הממשלה ושר המשפטים, ח"כ יריב לוין.

התיקון, כך נמסר מאגף דוברות הסברה ותקשורת במשרד המשפטים, יגביר את ההגנה על זכות היסוד לפרטיות של הציבור בישראל ויחזק את ההתמודדות כנגד איומי הסייבר הגוברים. ובנוסף, התיקון קובע הסדרים חדשים ומתקדמים ומקנה כלי אכיפה יעילים, שיתאימו לאתגרי העידן הדיגיטלי.

עוד נמסר כי התיקון לחוק, שקודם על ידי המחלקה למשפט ציבורי-חוקתי בייעוץ וחקיקה והרשות להגנת הפרטיות במשרד המשפטים, "מהווה אבן דרך חשובה בהתאמת החוק הישראלי למציאות הטכנולוגית של ימינו, מגביר את ההגנה על הזכות לפרטיות ומידע אישי ומחזק את יכולות האכיפה של הרשות בגין הפרות החוק, ההכרחי לחיזוק החוסן, לרבות תקיפות סייבר וצמצום הסיכון לאירועי דלף מידע עתידיים. כמו כן, הוא משפיע באופן מהותי על המגזר העסקי ומפחית נטל רגולטורי משמעותי בצמצום חובת רישום מאגרי מידע דיגיטליים. התיקון לחוק מהווה צעד חשוב גם בראי ההתאמה של ישראל לדיני הגנת הפרטיות באירופה וההכרה במדינת ישראל על ידי האיחוד האירופי כמדינה בעלת תאימות לדין האירופי".

תיקון נרחב בחוק אמור לשמור טוב יותר עליה. פרטיות האזרחים.

תיקון נרחב בחוק אמור לשמור טוב יותר עליה. פרטיות האזרחים. צילום: BigStock

מה כולל התיקון?

התיקון המקיף לחוק הגנת הפרטיות שאושר בכנסת כולל את השינויים העיקרים הבאים: הרחבת סמכויות הפיקוח והאכיפה של הרשות להגנת הפרטיות, לרבות הסמכות להטיל עיצומים כספיים משמעותיים, והסמכות לפעול להוצאת צו הפסקת עיבוד מידע; חובת מינוי ממונה הגנת הפרטיות בארגונים רבים במשק; קביעת הסדר מיוחד בתחום הפרטיות בגופים ביטחוניים; הפחתת הנטל הרגולטורי באמצעות צמצום משמעותי של חובת רישום מאגרי מידע דיגיטליים; קביעת איסור גורף על עיבוד מידע אישי, שנאסף באופן לא חוקי ועקב עבירות פליליות חדשות במאגרי מידע; התאמת כלל ההגדרות בחוק להתפתחויות הטכנולוגיות, החברתיות והמשקיות ולהסדרים הקיימים בחקיקה מודרנית של הגנת הפרטיות במדינות מובילות; וסמכות לפסוק פיצויים לאזרח שהופרה פרטיותו.

סגן ראש הממשלה ושר המשפטים, חבר הכנסת יריב לוין: "הצורך בעדכון חוק הגנת הפרטיות מתחייב על רקע המציאות הנוכחית. הגברת סמכויות האכיפה של הרשות להגנת הפרטיות וביצוע ההתאמות המתחייבות בחוק, בהתאם לרגולציה המקובלת בעולם, הכרחיים לשם שיפור ההגנה על המידע האישי של הציבור ומניעת ניצולו לרעה. חקיקה זו הכרחית גם בעקבות ההכרה של האיחוד האירופי בישראל כמדינה שרמת הגנת המידע האישי בה הולמת את הסטנדרט האירופי, שאושררה לאחרונה, והיא בעלת חשיבות גדולה למשק ולכלכלה הישראלית, ליחסי המסחר בין ישראל לאירופה, וחוסכת נטל רגולטורי משמעותי לחברות ועסקים רבים בישראל. ברצוני להודות למשנה ליועצת המשפטית לממשלה עוה"ד אביטל סומפלינסקי ולצוותה, לראש רשות הגנת הפרטיות, עוה"ד גלעד סממה ולצוותו, על קידום נושא חשוב זה".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים