הממשלה תעניק מלגות לסטודנטים מצטיינים למדעים מאוכלוסיות גיוון

ההיקף הכללי של המלגות: 1.5 מיליון שקלים ● הן יוענקו לבני העדה הדרוזית, חרדים ויוצאי אתיופיה, שלומדים לתארים מתקדמים

שרת החדשנות, המדע והטכנולוגיה, גילה גמליאל.

משרד החדשנות, המדע והטכנולוגיה יעניק בשנה האקדמית הקרובה עשרות מלגות לסטודנטים וסטודנטיות מצטיינים בני העדה הדרוזית, החברה החרדית ויוצאי אתיופיה, שלומדים לתארים מתקדמים בתחומי המדע, הטכנולוגיה, ההנדסה והמתמטיקה (STEM). זאת, כדי שהם יוכלו להשתלב בתחומי המחקר והטכנולוגיה. ההיקף הכולל של המלגות הוא 1.5 מיליון שקלים. הממשלה פרסמה לשם כך קולות קוראים (לקול הקורא למגזר הדרוזי לחצו כאן, וליוצאי אתיופיה ולמגזר החרדי – כאן).

המלגות הן לתקופה של שנת לימודים, ללימודי תואר שני או שלישי, במסלול מחקרי. גובה מלגת ההצטיינות לתואר שני הוא 30 אלף שקלים וגובה המלגה לתואר שלישי – 50 אלף שקלים, שיועברו כמענק בשני תשלומים. המועד האחרון להגשת הבקשות על ידי המועמדים הוא ה-23.

מסלול קידום והתפתחות בהשכלה הגבוהה, בתעשייה ובענף ההיי-טק

מחקרים מצביעים על כך שקידום החינוך המדעי והטכנולוגי בכל שכבות הגיל והקניית אוריינות מדעית לציבורים רחבים מהווה מנוף צמיחה כלכלי ותעסוקתי, ובישראל גם מסייעים להשתלבות ביחידות איכות טכנולוגיות בצה"ל, למשל 8200. בכך הם סוללים לבוגרים מסלול קידום והתפתחות בהשכלה הגבוהה, בתעשייה ובענף ההיי-טק.

"אם ברצוננו להפוך את ישראל לחברת מופת המובילה בקדמה, חדשנות ורווחה כלכלית, עלינו לפעול לשילובן של אוכלוסיות בעלות ייצוג נמוך במקצועות המדע וההנדסה בכל מוקדי הכוח והידע – בצבא, בהשכלה הגבוהה ובתעשייה. לא נשאיר אף אחד מאחור!", הבטיחה שרת החדשנות, המדע והטכנולוגיה, גילה גמליאל.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים