אווירה מתוחה בסמסונג: האם כמה ממוצריה דומים מדי לאלה של אפל?

לפי דיווחים שונים, באחרונה נוצרו מתחים פנימיים בסמסונג על רקע ביקורת מפנים ומחוץ על כך שכמה מוצרים שהשיקה לאחרונה דומים מדי למוצרי אפל המקבילים

דומה מדי? מימין: Galaxy Buds 3 Pro ו-Apple AirPods Pro 2.

לאחרונה נשמעה ביקורת – מבית ומחוץ – על כך שכמה מוצרים שסמסונג השיקה לאחרונה דומים מדי למקביליהם של המתחרה אפל. על פי הדיווחים, זה הכעיס את ההנהגה של סמסונג, במיוחד לי ג'ה-יונג, יו"ר חטיבת MX, ויצר אווירה מתוחה בתוך החברה.

מדובר על ה-Galaxy Buds 3, ה-Galaxy Buds 3 Pro וה-Galaxy Watch Ultra, שדומים מאוד ל-AirPods ול-Watch Ultra של אפל.

ה-Galaxy Buds 3 Pro, עם עיצוב הגבעול החדש שלהן, מייצגות סטייה משמעותית מהאסתטיקה הקודמת של האוזניות של סמסונג. ה-Buds 3 Pro אמנם זמינות בלבן ובאפור בעוד ה-AirPods Pro 2 מוצעות בלבן בלבד, אבל במבט ראשון כמעט שאי אפשר להבדיל בין הגרסה הלבנה של ה-Buds 3 Pro ובין מתחרותיהן הלבנות של אפל. אפילו מארז הטעינה, למרות כמה תכונות ייחודיות כמו תחתית שטוחה ופסי LED, חולק קווי דמיון עם העיצוב של אפל.

גם ה-Galaxy Buds 3 Pro וגם ה-AirPods Pro 2 מתומחרים ב-$250, מה שממצב אותם כמתחרים ישירים בשוק אוזניות הפרימיום.

עם זאת, יש לציין כי ישנם הבדלים באיכות הסאונד בין שני המוצרים, כאשר ה-Galaxy Buds 3 Pro כוללות מערכת דרייברים כפולה לבהירות משופרת, בעוד ה-AirPods Pro 2 מסתמכים על דרייבר דינמי יחיד.

באופן דומה, ה-Galaxy Watch Ultra זכה לביקורת בשל השראתו לכאורה מה-Watch Ultra של אפל, כשהו מציע בידול קטן במראה ובתחושה הכלליים.

בחירות עיצוב אלו הובילו להאשמות בהעתקה ועוררו ביקורת פנימית וחיצונית כאחד, עם משוב שלילי מצרכנים ומהתקשורת כאחד.

הבעיות הללו מלוות בבעיות איכות משמעותיות ב-Galaxy Buds 3 Pro, בהן גבהים לא עקביים של ה"גבעולים", תקלות LED וחולשה של חלקי הסיליקון שבתוך האוזן. בעיות אלו אילצו את סמסונג לעצור משלוחים של האוזניות, להציע החלפות או החזרים ולערוך סקירת איכות מקיפה.

ואולם הכישלונות האלה לא מונעים מהחברה מלממש את תוכניותיה לעתי, תחת הגדרה מחדש של פילוסופיית העיצוב שלה, שכונתה "Samsung Design Identity 5.0: Essential.Innovative.Harmonious" (זהות סמסונג עיצובית 5.0: חיוני. חדשני. הרמוני) – גישה ששואפת לספק חוויית משתמש אופטימלית על ידי התמקדות בשינויים בעלי ערך ולא רק בחידוש.

כמובן, אי אפשר גם להתעלם מחדשנות שהוכיחה סמסונג בתחומים אחרים, כמו ההתפתחות המתמשכת של עיצובי הסמארטפונים המתקפלים, עם שיפורים בטכנולוגיית הצירים שהביאו לדגמים קלים יותר, קומפקטיים ועמידים יותר, המציגים את יכולתה של החברה לחשיבה ועיצוב מקוריים.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים